חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כישור משיק כישור 72 שנה למדינת ישראל בציר 2018 – מהדורה מוגבלת של בלנד אדום יבש. על גבי הבקבוק תווית עם איור של האמן אהוד שחורי המתאר את המציאות בחג הזה – חוגגים בבידוד וביחד במרפסות הבתים.

יקב כישור הוקם בשנת 2010 בכפר כישורית – כפר לאנשים עם צרכים מיוחדים מוקף בחורש טבעי ובנופי הגליל המערבי. הגתות העתיקות, שעל צלע ההר הפותח את הגליל העליון ממערב, רומזות ומספרות לנו סיפור לא לגמרי מפוענח. לפני כ-2000 או 3000 שנה, עברה כאן על ההר הצופה אל חופי נהריה ועכו, דרך יין מפוארת. לצדי הדרך היו נטועים כרמים רבים ומהם התפתחה תעשיית יין ענפה. אבל הכרמים נעלמו עם הסתלקותם של הפיניקים ושל הצלבנים, ובמשך למעלה מאלפיים שנה, לא ניטע על ההר הזה ולו כרם אחד. בקיץ 2007, מתוך החלטה להקים ענף תעסוקתי יצרני חדש בכפר כישורית, נטענו את הכרמים הראשונים של כרם כישור המשקיף לים התיכון. כפר כישורית הוא ביתם לחיים של כ-175 בוגרים עם צרכים מיוחדים והכרם והיקב, הינם שניים מתוך מספר ענפי התעסוקה של חברי הכפר, השותפים לעבודת הכרם ולעשיית היין. יקב כישור משיק כישור 72 שנה למדינת ישראל – בציר 2018, מהדורה מוגבלת של בלנד אדום יבש. על גבי הבקבוק, תווית עם איור של האמן אהוד שחורי המתאר את המציאות בחג הזה – חוגגים בבידוד וביחד במרפסות הבתים.

רשמי טעימה שלי: האף, נפתח עם ניחוחות של פטל, אוכמניות וסיגליות כתושות. טעמים של דובדבנים מיובשים מתובלים, פרחוניות, פירותיות ושמץ פלפל לבן, מתורגמים ליין מאוזן, הנתמך בתחושת פה נדיבה. ניואנסים של רימון ונגיעות וניל, מתעכבים בצורה הרמונית עגלגלה וחלקה, עד לסיומת שופעת. תמורה נהדרת למחיר.

תיאור היין על פי אנשי היקב: "את היין הזה עשינו לבקשת מסעדנים , שביקשו יין למזיגה בכוסות בעל 'מקדם גסטרונומי גבוה' זאת אומרת יין שמח, שיכול להתמודד עם מגוון מאכלים בלי להשתלט על הטעם, עם גוף בינוני וחמיצות טובה שיכולה להתמודד גם עם שומניות, יין שיהיה טעים ומאוזן, יין אדום שאפשר לצנן אותו בימים חמים, כזה שישלים את חוויית המנגל, או כל חווייה אחרת בה תבחרו גם ביום העצמאות הבלתי נשכח הזה

סוג היין: בלנד אדום יבש

שנת בציר: 2018

הרכב זני: "ואז, ריצ'רד היינן, ניגש למלאכה ורקח יין מכל הזנים האדומים שלנו כמעט ואפילו תיבל במעט ריזלינג,".

התיישנות: "ובינואר 2020, לאחר 13 חודשים התיישנות בחבית, בוקבק היין".

אלכוהול: 14%

השם ותווית היין מהם מסמלים: "אז, ניגשנו לעיצוב התווית ובחירת השם ליין – התעכבנו כי 'כישור אדום' כבר תפוס, ואז כבר הכל השתנה והמסעדות הפסיקו לפעול…
ולפיכך, החלטנו לשחרר את היין במהדורה מיוחדת עבור יום העצמאות שאותו נחגוג כנראה השנה במתכונת קצת שונה".

כשרות: בד"צ בית יוסף. סוג הכשרות: למהדרין פרווה. מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 60 ₪.

ניתן להשיג בחנויות יין ובהזמנת שישיות מהיקב

חג שמח והרבה בריאות

יקב כישור

קיבוץ כישור, ד.נ. בקעת בית הכרם, 2012300

04-9085198

[email protected]

שיווק והפצה: גדי שחורי 0527950569

עיבוד לתמונה: אור רובין לפורטל היין של דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top