חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רוֹבּ מלך המנגל" – תזמינו מהר מקום. זה לא סתם ערב בשר. זה חלום !

את ROB Theman פגשתי לראשונה בטיול יין משותף שעשינו בפיימונטה שבאיטליה. לימים, הבנתי ששם משפחתו Theman המופיע בדף הפייסבוק שלו אינו שם משפחתו כלל אלא הלצה המחברת את המושג "האיש שלכם" ובאנגלית THE MAN…וכי שם משפחתו האמיתי כמו כל יהודי אמריקני נחמד הוא Rob Eisenberg . שבנו ונפגשנו שוב, כמה וכמה פעמים ותמיד זה היה באירוע יין ולעיתים גם יין ואוכל. את רוֹבּ, תמצאו תמיד שופע שמחת חיים וחיוך רחב נסוך לו על הפנים. הרבה בזכות היותו אדם מאושר מן הסתם, ולו בשל העובדה הפשוטה והכל כך לא בנאלית, כי על פניו לפחות, כך זה נראה, יש לו את הכול. הוא גבר צעיר, רווק, נאה, מוצאו אנגלוסקסי, הוא אוהב לאכול, כמובן גם לבלות ולשתות, והוא תמיד אבל תמיד מוקף בבנות. וכפי שהתרשמתי במו עיניי כשהתארחתי השבוע בקומה ה- 20 בביתו, יש לו גם ממה לחיות.

עד שלפני כשבוע וחצי, צדה את עיני הודעה בפייסבוק מטעמו של רוב ובזו הלשון :

"אירוע הפתיחה החגיגי של "רוב – מלך המנגל"!  אירוע מצומצם המוגבל ל-15 אנשים בלבד.
באירוע יככבו:
נתח Rib-eye (על העצם כמובן) לאחר יישון יבש של 70 יום, שעבר ספיגה של 12 שעות (!) בג'ק דניאלס. לאחר תמליח יבש, יעושן על גריל ה Big Green Egg באמצעות שבבי-עץ מחביות ג'ק דניאלס (איך לא) ומספר נתחי פחם מעץ Hickory. בסיום יפוזר מלח מעושן (בעישון וויסקי, למי שלא הבין את הטרנד). כ-750 גר'-1 קילו לאדם.
כמו-כן, נגיש נתח אסאדו במשקל 4-5 קילו, אשר יעושן גם הוא ב Big Green Egg למשך כ-18 שעות, משוח ברוטב ביתי (רק לגרות את התיאבון בקטנה…)
על הנתח תותז תערובת סילאן ומים כל 20 דקות, לשמירה על העסיסיות. אחר-כך ינוח לו הנתח לכשעתיים במתקן התרמי, ויחכה שתאכלו אותו 🙂
כ-250-350 גר' לאדם.
בצד יוגשו מבחר ירקות ותפוחי אדמה שיבושלו גם הם על הגריל. בירות "הייניקן", קולה (וגם זירו למקפידים) יסופקו אף הם.
את היין לאירוע יספק מר ג'וני שטרן מיקב שטרן!
ג'וני יבחר בקפידה יינות להנאתכם. עם יקב הממוקם בתובל שבגליל, לג'וני ניסיון של עשרות שנים ביצירת יין, והוא אחראי על חלק מיינות הקברנה-פראנק הטובים בעולם (לא רק אנחנו חושבים כך – הקברנה פראנק שלו זכה במקום ראשון מתוך 700! (ב Finger Lakes Ny Awards ב-2013).
כ – 2-3 כוסות יין לאדם.
את הקינוח תכין שפית פרטית בעלת הסטארט-אפ "פנטזיה מתוקה". יהיו גם אופציות חלביות וגם אופציות פרווה, לפי העדפה.
כל הטוב הזה כלול במחיר של 275 ש"ח לאדם (ישנה אפשרות הגעה בעלות של 100 ש"ח לצמחונים/אנשים שלא אוכלים בשר אדום).
קיפצו על ההזדמנות להשתתף בניסוי המדהים הזה, וספרו לנו מה דעתכם!
וכמובן – בבקשה עשו "לייק" לעמוד החדש :-)".

נו…? אתם כבר מכירים אותי. אז נרשמתי. רוצה להאמין שהייתי אפילו הראשון. התכתבתי עם רוב. שמעתי ממנו על המיזם החדש ועד כמה הוא מתרגש, ושאל אם לא אכפת לי לפרסם בדף שלי על האירוע ולעזור לו לגייס משתתפים. אז פרסמתי.

נו…? ואתם חושבים שמגבלת המקום ל- 15 איש כפי שנכתב נשמרה? איפה! הגיעו לא פחות מ- 27 אישה ואיש. זוגות, ובודדים, וגם חברות וחברים.

נו…? ומי לא בא? היינן ג'וני שטרן. זה לא שהוא לא רצה לבוא, אבל בתערוכת סומלייה שסיפרתי לו שנרשמתי לאירוע אצל רוב ושנטעם מיינותיו, השיב לי שההזמנה של רוב הגיעה אליו קצת במפתיע וכי לדאבונו הוא יאלץ להיעדר מהאירוע אבל יינותיו לבטח ישדרגו כל מנה וטעימה.

נו…? וחשבתם שכל אחד יוכל להינות ולטעום מהיינות של יקב שטרן כ- 2-3 כוסות יין לאדם? איפה ! היינן ג'וני שטרן אמנם נפקד, ולא ממש ראיתי שאצל מישהי/ו היה ממש אבל ממש היה מעניין מה היא/הוא שותה, מהי שנת הבציר, או מה הם המרכיבים של היין, אבל רוב שם על השולחן כ- 6- 7 – בקבוקים של סירה, ופטי וורדו, וקריניאן כמדומני, וגם הוציא ממקרר היינות שלו עוד ועוד בקבוקים במהלך הערב, וכל אחת ואחד שתו יין של יקב שטרן ללא הגבלה ! תשתו כמה שאתם רוצים, ותאמינו לי שהבקבוקים הלכו והתרוקנו, התרוקנו והלכו.

נו…? אז הגיעו 27 אישה ואיש, אורחות ואורחים, זוגות ובודדים, חברות וחברים, כולם אנשים שאוהבים את החיים, וחשבתם שהבשר לא הספיק ? או שתישתו יין ומישהו יגיד "די שתית מספיק"! נו באמת!

ולמה? כי רוב חרף כל המחמאות אותן חלקתי לו, הוא לא פחות מ"משוגע" ובאירוע הזה, הנקרא אירוע הפתיחה, או אירוע ההשקה, רוב לא עשה כסף. ורוצים לשמוע משהו? הוא הפסיד הרבה כסף. אבל לדבריו, זו השקעה לשם חשיפה ולהכרה ולמטרה טובה.

ורוב אומר: "הערב, יש בכוונתי להעניק לסועדים את הבשר הכי טוב שהם יכולים לקבל. השקעתי ב- 30 קילו אנטריקוט עם עצם המיושן 70 יום, והכנסתי אותם ל- 12 שעות למישרה של ויסקי ג'ק דניאלס, זה פשוט מדהים ואין דברים כאלה. הייתי בסדנאות בשר. ישבתי שם 4 שעות והאזנתי ואחר כך אכלתי. נו טוב זה בסדר. אבל אני לא רוצה שאנשים יבואו אלי לשמוע אותי מדבר. אני רוצה שהם יבואו אלי לאכול. להאזין למוסיקה. לשתות יין טוב. ליהנות. הבאתי תבלינים מיוחדים לבשר מאמריקה. הבאתי שפית של מתוקים שהולכת להפתיע עם מנות קינוח מתוקות אותן היא מכינה במקום. אותו גם אגיש 4 קילו אסאדו שעישנתי במעשנה ל- כ-13 שעות. את הבשר קניתי אצל ספק בשר שמוכר למסעדות בשם ליפשיץ בראשון לציון בדגש על בשר כשר. לא קבלתי מחיר מיוחד חרף העובדה שאמרתי לספק שאני עושה אירוע ושיש בכוונתי לקיים עוד אירועי בשר שכאלה בעתיד, אני יודע שאני לא הולך עשות כסף באירוע הזה אבל בעזרת השם באירועים העתידיים כן. אני לא בטוח שאני אחזור בעתיד על אותה המתכונת של בשר למרות שאני מחזיק לשעת כושר אצלי במקפיא גושי בשר איכותי אנטריקוט ופורטהאוס, שמתיישנים שם. יש לי בראש כל מיני תכניות לסוגי בשר ולתבלינים אותם אגיש בעתיד. 

וכששאלתי את רוב מהו התחשיב שהוא עשה לעצמו בראש הערב כשהוא גבה מכל משתתף 275 ש"ח הוא השיב: "רציתי לכסות הערב לפחות חצי מההשקעה הכספית שלי. כי אם הייתי מבקש לגבות את העלות האמיתית והיא כ- 600-650 ש"ח מאדם אף אחד לא היה בא. רציתי להיות שונה. רציתי לתת לאורחים שלי משהו אחר. אני מסופק אם בסדנאות בשר או ערבי בשר יש מישהו כמוני שיגיש כאלה בשרים עם כזו תקופת יישון ושיטות עשייה למרות שיש לי חבר שממש בשעות אלה עושה ערב בשר שכזה והוא גובה 450 ש"ח לאדם ואין לו כל בעיה עם זה. אותי לא מכירים עדיין וזה הערב הראשון שלי. אני לא יכול לגבות 600 ש"ח מאדם וזו העלות שלי, ומי בכלל יבוא אלי במחיר הזה ? 

ותגיד לי רוב מאיפה בא לך הרעיון של השריית הבשר בתוך משרה של ויסקי ג'ק דניאלס? ורוב משיב: "ראיתי את זה ביוטיוב. יש שם מומחה לבשר בשם פיטמאסטר X ממנו שאבתי את הרעיון. 

ומאיפה עלה לך הרעיון לבנות קבוצה של 15 איש? ורוב משיב: "זה לא 15 זה 27. והוא מחייך וממשיך: "אחד, רצה להביא חבר, ואחר כך זוג ביקש להביא איתו עוד זוג ועוד זוג וכך מצאתי את עצמי לא אומר לא לאף אחד"…

ואני שואל בחשש מה ותגיד רוב יהיה מספיק בשר לכולם? ורוב משיב: "תראה, יש לי למעלה מ- 20 קילו אנטריקוט ועוד 4 קילו אסאדו ולא שוכנעתי שכולם כאן יאכלו בשר ואני מניח שהנשים לא כולן תאכלנה כמעט קילו בשר לאדם כמו הגברים"  

אז אתה הולך להפסיד לא מעט כסף הערב. אני מקשה על רוב והוא עונה: " אני מעריך שההפסד שלי הערב יעמוד על כ- 2000-3000 ש"ח. אבל אני עושה ערבים של "עלהאש" לחברים כבר 8 שנים ובכל אירוח שכזה אני מפסיד סכומים שכאלה ואני בכלל לא מסתכל כאן על הכסף כי זה חברים. אבל בערבים הבאים והיום אחרי הערב הזה, אני רוצה לקוות ולהאמין שמפה לאוזן אנשים ישמעו ויקראו על האירוע שקיימתי ועל האירועים העתידיים וחשוב לי שידעו ויכירו איזו איכות והשקעה אני שם בפניהם זה כפי שאתה רואה וגם טועם לא סתם נתחי בשר נחותים זה הטוב שבטוב באיכות הגבוהה ביותר." 

כל כמה זמן אתה מתכוון לקיים ערבים שכאלה? ורוב משיב. "אני עדיין לא יודע. פעם בשבועיים או פעם בחודש. ככל שהעניינים יתקדמו. יש בכוונתי לעשות סוגים שונים של ערבים שכאלה. לרבות ערבים סגורים של משפחות/חברים/ערבי חברה מצומצמים לפי דרישה לארגוני עובדים ועוד". 

למה בחרת ביינות של יקב שטרן ללוות את אירוע הבשר: "ובכן, ג'וני שטרן הוא חבר שלי. אני אוהב את יינותיו, הוא עושה לאחרונה יינות כשרים, ויש לו יינות מתיישנים לא כשרים.  הוא התארח אצלי בעבר. הוא מכיר את ערבי ה"על האש" שאני מקיים. ואז שאלתי אותו האם ירצה לחבור אלי לאירוע הוא עם יינותיו הטעמתן והצגתם ואני אשר על הבשר. ג'וני השיב בחיוב רק לערב הזה פשוט ולצערו נבצר ממנו להשתתף. 

תגיד רוב, אני רואה שערכת שולחן וכסאות כאן במרפסת מול הנוף המשגע הנשקף כאן מן הקומה ה- 20 איך אתה מתכוון לארגן את הגשת הבשר הערב? תעשה זאת בעצמך? מי הולך לסייע לך? ורוב משיב: "את האמת לא חשבתי על זה לעומק. זה הערב הראשון. אני אוציא את האסאדו למטבח כאן אני אחתוך אותו על קרש החיתוך ואנשים כך אני מניח ייגשו אלי עם הצלחות אולי הם ימתינו בתור, נראה איך זה יתגלגל אין כאן כללים של משמעת ואף אחד לא ידחוף אף אחד" 

אתה הולך להגיש לחם על יד? ורוב משיב: "לא. לא. בפירוש לא. לחם כאן זה כמו האויב. הכנתי ירקות על שיפודים, קצת בצל, עגבניות, פלפלים צבעוניים, ופטריות. יש גם תפוחי אדמה צלויים בתנור, כל אלה ילוו כאן את הבשר. אל תשכח שיש גם יין. וגם בירות צוננות. וגם קוקה קולה ואפילו דיאט הכול קר מאוד היישר מהמקרר וללא הגבלה".

ותגיד רוב כל מי שמגיע הערב הוא אוכל בשר? ורוב משיב: "ובכן לא כולם. אצל אחד הזוגות האישה לא אוהבת בשר "על האש" ועבורה אני מכין פילה מיניון שבושל קודם לכן בואקום בסו-ויד את הבשר אני אכין לפני כולם במחבת שבו אטגן חמאה, ושום, וחרדל דיז'ון ורוטב יין וזו מנת ספיישל עבורה."

טוב, אז בואו ואסכם לכם את הערב. היה משוגע. לא פחות. יין ובשר היו בשפע ולאף אחד לא חסר. 27 אישה ואיש, ואף אחד לא הרגיש כאן זר, או מוזר. הרבה בזכות היין, הבירה, האירוח המושלם וכמובן הבשר.  

"רוב – מלך המנגל"! 

Rob Eisenberg

0507020600

רחוב דויד מאיר גוטמן 11 פתח תקווה

(חנייה ב"חניון השוק")

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top