חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החייט" 2018 ו- "הנגר" 2013, היינות של יֶקֶב בֶּקוֹשׁ. נאה מקיים וזה לא נדוש.

בתערוכת סומלייה האחרונה, עוררה עמדת ההטעמה של יקב בקוש ולצידה עמדת ההטעמה של יקב צוובנר, עניין לא קטן בקרב באי התערוכה ולו על שום העובדה שמדובר ביקבי בוטיק שאת יינותיהם לא רואים או טועמים בכל מקום. ביֶקֶב בֶּקוֹשׁ, מאמינים בעבודת כפיים באומנות ודרך חיים שבסוף עמלה הרב מניבה תוצאות וסיפוק עצמי. מסיבה זו, החליט היינן להקדיש את שמות יינותיו כמחווה לבעלי מקצוע מוערכים שרובם נעלמו וחלפו מהנוף המודרני. אם תשאלו את אלי בקוש היינן מהי טביעת האצבע שלו ביין הסמיון שלו שלמעשה חשף אותו לראשונה בפני ציבור חובבי היין הוא יענה בפשטות: "זה הכרם. זה בא לידי ביטוי ביינות שלי. אם אני אביא ענבי סמיון ממקום אחר, לעשות אתם יין, זה לא ייראה אותו הדבר".

יקב בקוש החייט 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב עם גוונים של זהב ושוליים בוהקים. באף, הניחוחות מורכבים נוגעים בסוג של מתקתקות, המציגה ניחוחות דונג דבורים, פריחת הדרים לבנה, עם רמזים לפירות טרופיים, וניואנסים צוריים. בחיך, מבנה דק, נוגע במינראליות, פרי אינטנסיבי נוכח, בגימור נקי וארוך. המרקם, עשיר ועומד בסתירה מסוימת, לניקיון הסיומת. הגישו צונן להנאה מיטבית.

סוג היין: יין לבן יבש

זן הענבים: סמיון. ליין הוספה כמות קטנה של כ- 4.5% יין סמיון שתסס בחבית של יקב צוובנר השכן. השאר תססו בשני מיכלים שונים עם שמר אחר. מדובר ביין זני על טהרת ה- 100% ענבי סמיון.

אלכוהול: 12.7%

תיאור היקב את היין: החייט – הנו יין זני מזן ענבי סמיון המאפיין את אזור בורדו. הענבים גדלים בחלקה ייחודית במרחק מספר דקות נסיעה מהיקב. היין מבטא את הקרקע שעליה הענבים גדלים ומאופיין במינרליות מודגשת וחמיצות טובה ופרי עדין. היין בעל יכולות התיישנות בשנים הקרובות.

כשרות: כשר למהדרין.

יקב בקוש GSM גראנש, סירה, מורבדר & קרינאן 2013

רשמי טעימה שלי: אישית, ועם מעט יומרה על ניסיון והיכרות עם המתיישנים של יקב בקוש, אני בהחלט אוהב גם את היין הזה, שהזמן כך מסתבר רק עושה לו טוב. צבע, ארגמן מעולה עם גוונים סגלגלים כחלחלים ושוליים בוהקים. אף, עמוק ומורכב. מציג תווים ארומאטיים כשל תותי בר וריבת פטל עם ניואנסים של אוכמניות כחולות, קפה טחון, שוקולד מריר ופלפל שחור. החיך, עשיר וקטיפתי, עם טעמים מורכבים של ריבת פירות יער, טבק בהיר מעושן, פלפל לבן, "פונצ' פירות", לצד תבלינים "חמים" כמו ציפורן וכוכב אניס. ריכוז נהדר של טאנינים משובחים מאוד המעניקים ליין זה אורך אדיר ופוטנציאל השתבחות גדול.

סוג היין: יין אדום יבש

תיאור היקב את היין: הנגר – הנו בלנד זנים המאפיינים את דרום צרפת. והנו יין בעל גוף המאפשר הנאה ממושכת גם לאחר הכוס הראשונה. יין זה עשיר בטעמי פרי שלצידם תבלינים וארומות עישון שמקורם בכרם.

זן הענבים: בלנד זני של ענבי גראנש, סירה מורבדר בתוספת קריניאן

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון.

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 מעלות C°

כשרות: יין זה אינו נושא תעודת כשרות אך מקפיד על המצוות התלויות בארץ כגון מעשרות, עורלה ושביעית. היקב שומר שבת.

יקב בקוש

שדה בועז גוש עציון

יינן: אלי בקוש

0542077137

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top