חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משקיעים בעתיד שלנו ! יקב רמת הגולן משיק יינות כרם יחידני מהכרם המתחדש – אלוני הבשן – ירדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016 ירדן כרם אלוני הבשן 2016

יקב רמת הגולן משיק באירוע "wine list 2020" של היכל היין שקד – גולן את ירדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016, וירדן כרם אלוני הבשן 2016. אלו יינות מכרם יחידני המופק מענבים הגדלים באופן בלעדי בכרם אלוני הבשן הממוקם במרכז רמת הגולן בגובה 600 מטרים מעל פני הים. הכרם היה ידוע בעבר באיכות יוצאת דופן של ענבי מרלו, אך נחלש עם השנים עקב וירוס. לאחר פרויקט התחדשות שהחל היקב בכרם ב-2011, כרם אלוני הבשן חזר להיות בשורה הראשונה של כרמי היקב. כעדות לאיכות האדירה של הכרם, משוחרר בפעם הראשונה ממנו אי פעם יינות כרם יחידני – ירדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016 , וירדן כרם אלוני הבשן 2016 – בלנד של קברנה, מרלו וסירה.

על היין:
ירדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016 מופק מענבים הגדלים באופן בלעדי בכרם אלוני הבשן הממוקם במרכז רמת הגולן בגובה 600 מטרים מעל פני הים. אדמת הבזלת בכרם עשירה בחרסית (40%~), עובדה התורמת לשימור אחוז גבוה של מים בקרקע. בנוסף, ריבוי אבנים בקרקע מסייע בהעמקת שורשי הגפנים ובחלחול המים. היין יושן למשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 70% מהן היו חדשות. ירדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016 מציג בלנד עשיר בארומות של פירות אדומים ושחורים בשלים, פרחים, קליפת תפוז, טבק, תבלינים ושוקולד. זהו יין כרם יחידני המציג גוף מלא, מלא טעם ומורכבות. פוטנציאל התיישנות: ירדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016 מוכן לשתייה כעת, אך ימשיך להשתפר ולהתפתח בבקבוק בשנים הקרובות. בתנאי אחסון נאותים יוכל היין להשביח לפחות עשור ואף יותר. יין ואוכל: אנו נהנים להגיש יין חגיגי וידידותי עם אוכל זה יחד עם צלעות עגל צלויות, עוף בזיגוג מרלו ורוזמרין או צלחת גבינות קשות כמו פקורינו, צ'דר ומנצ'גו.

ירדן כרם אלוני הבשן 2016 , הוא יין כרם יחידני המופק מבלנד של 35% קברנה סובניון, 33% סירה ו 32% מרלו הגדלים באופן בלעדי בכרם אלוני הבשן. היין יושן למשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי.

על ייחודיות בציר 2016: בציר 2016 היה יוצא דופן. אחרי חורף שגרתי, בפברואר טמפרטורות היום הממוצעות היו גבוהות ב-4 מעלות מהרגיל והכינו את הקרקע לאביב חם. גשמים קלים בחורף יחד עם ממטרים רגילים באביב הביאו אותנו ל-75% מממוצע המשקעים השנתי. קיץ מתון לא הספיק כדי לבטל את השפעת חום האביב, מה שהביא לבציר מהיר וסוער – הקצר ביותר ב-22 השנים האחרונות. הקיץ הנהדר הוביל ליינות באיכות מרגשת, המוכיחה פעם נוספת שגחמות של בציר מסוים אינן מונעות מכרמי רמת הגולן להניב יינות מעולים באופן עקבי.

להשיג בחנויות היין והמסעדות המובילות ובחנות היקב.
י

רדן מרלו כרם אלוני הבשן 2016 מחיר כ-190 ₪.
ירדן כרם אלוני הבשן 2016 – 285 ₪

במהלך 2020 יושקו לראשונה יינות תחת תו ההסמכה של התכנית המוערכת והיוקרתית Lodi Rules ביניהם ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2018, וקצרין שרדונה 2018, שנטעמו במיוחד אתמול במפגש.

מצורף קומוניקט הסבר על הסמכת היקב והיינות תחת הפרוטוקול.

יקב רמת הגולן הראשון בעולם לקבל הסמכת בר קיימא מחוץ לקליפורניה מהתכנית המוערכת והיוקרתית: LODI RULES

כבר למעלה משלושה עשורים שיקב רמת הגולן משקיע בלמידה וחקר של אזור הגידול היוצא דופן רמת הגולן. החל מהקמת משתלת – Entav  בשנת 2008,  חלקת ריבוי חדשה בניהול ישיר של היקב בשיתוף עם  Entav-Inra –  מכון מחקר חקלאי המתמקד בגפן יין,  וכלה בפיתוח ומחקר של חקלאות מדייקת עתירת יידע בכרמים.

יקב רמת הגולן, הידוע בחשיבה האקולוגית בכל הנוגע לגידול כרמי יין, תר ברחבי העולם אחר תכנית רצינית ומשמעותית לגידול בר-קיימא, אשר תביא ערך אמיתי לעבודת היקב בכרמים. בסופו של דבר בחר יקב רמת הגולן ב 2017 בפרוטוקול של LODI RULES, אשר מציג גישה מקיפה, מתקדמת ועמוקה לחקלאות יין ברת-קיימא והיה ליקב הראשון לקבל הסמכה ראשונה ליקב בר קיימא בישראל.

מתוך כלל כרמי 2 היקבים, (יקב רמת הגולן ויקב הרי גליל) כ-2273 דונם רשומים  כיום תחת התוכנית והם למעשה מייצגים את ההסמכה הבינלאומית הראשונה לבר קיימא מחוץ לקליפורניה, אשר מוביליה חיפשו להתרחב ולהפיץ את הבשורה אל מדינות נוספות.

במהלך 2020 היקב יוציא לראשונה יינות עם תו ההסמכה  של התוכנית המוערכת והיוקרתית ביניהם ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2018, וקצרין שרדונה 2018 שיושקו בשבועות הקרובים.

תכנית RULES  LODI

  • נוסדה על ידי מועצת גפן היין של לודיי (בקליפורניה) והוסמכה על ידי "Protected Harvest" ומקדמת ניהול בר-קיימא של המערכת האקולוגית של הכרם כולו, כולל קרקע ומים, שיטות עבודה עסקיות, משאבי אנוש והדברה, תוך שימת דגש על הפחתת הסיכון של חומרי הדברה לעובדי המשק החקלאי, צרכנים, בעלי חיים קטנים, חסרי חוליות מימיים, ציפורים ודבורים.
  • כל אחת מיותר מ-120 הפעולות החקלאיות המרכיבות את הפרוטוקול מדידות לביקורת ומוכוונות להיבט אחד לפחות של קיימות (בריאות הסביבה, הון חברתי, או כדאיות כלכלית).
  • רוב מגדלי היין שעובדים תחת פרוטוקולRULES LODI בוחרים מרצונם בחקלאות ברת-קיימא כי הם מאמינים בערך של התוכנית.

יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן פעיל בנושאי אחריות סביבתית ומעורבות קהילתית בצפון הארץ באופן כללי ובאזור רמת הגולן והגליל העליון במיוחד. אחד מהיעדים העיקריים של היקב הוא להגביר ולהעצים את ההשפעה החיובית שלו על הסביבה ועל החברה גם יחד. כשהוא מוביל את הדרך מאז הקמתו, יקב רמת הגולן היה למגדל כרם היין האורגני המשמעותי בארץ וכיום, הוא הראשון לקבל הסמכה כמגדל כרמים ברי-קיימא.

קרדיט צילום: חגית גורן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top