חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון משיק "עלמה" קורל רוזה 2018, וממליץ על "אסטייט" פטיט סירה 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019

יקב דלתוןממוקם בלב הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה היפהפה. זוהי פנינה בצפון הארץ, השואבת את גישת המצוינות מהאנשים וממנחות הטבע הסובבים אותה. את היקב ייסדו ב־1995 האב מתי הרוני ובנו אלכס, שזיהו  את הפוטנציאל הטמון בגליל העליון וראו בו אזור לייצור יינות איכותיים ברמה הגבוהה ביותר.  השניים הביאו עמם מומחיות בתחום היינות ומשאבים נוספים במטרה למנף את איכויות האזור, להעצים את השגשוג, ליצור מקומות עבודה חדשים ולקדם את התיירות בסביבה. יקב דלתון משיק "עלמה" קורל רוזה 2018, וממליץ על "אסטייט" פטיט סירה 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

יינות דלתון חולקים מקום ותרבות משותפים. הם פרי עמלם של אנשי יקב דלתון, ומבטאים את מלוא הכבוד שאנו רוחשים לכרמים שלנו ולטעמם הטבעי של פירותיהם. אנשי היקב מחויבים לשאיפה מתמדת לקיימות בכרמים, ומקפידים על התערבות מעטה ככל האפשר בתהליך הייצור. בכך, הם מבטיחים שבכל לגימה נשמר טעמו הפירותי והעדין, כפי שאמור להיות.
יין הוא עונג. קחו לכם רגע… התמסרו להנאה.

יקב דלתון "עלמה" קורל רוזה 2018

רשמי טעימה שלי: בלנד רוזה בעל צבע חיוור במיוחד. אף, אלגנטי מאוד ומלא בפירות של נקטרינה ומשמש, נפתח בתוויות פריחת תפוז. בחך, ליין מרקם יפהפה עם מתח ומינרליות. שכבות של פירות יער אדום עם שמץ קל של פלפל לבן. חומציות מאוזנת ופרחוניות הדרית בהירה. היין מלא טעם ורענן, בגימור פריך נוגע במרירות קלילה ונעימה. יין של קיץ ומרפסת.

סוג היין: בלנד רוזה

סדרת עלמה המתחדשת מציעה יינות בלנד ייחודיים מהחלקות המובחרות של כרמי יקב דלתון באזור גידול הגליל. יין זה הינו יין רוזה מיוחד, בעל צבע בהיר וטעם מרוכז.

בציר: שנת 2018 הייתה שנה מאוד נוחה , עונת גידול קרה מעט מהרגיל וכמות משקעים בחורף והאביב מעל הממוצע. הענבים ליין זה נבצרו בבציר ידני קפדני והגיעו ליקב לפני שעות עומס החום בכדי לשמור על איכות הפרי.

הרכב זני: 66% ענבי גראנש נואר ו34% ענבי פינו גרי.

תהליך הייצור: כאשר הענבים הגיעו ליקב הם הופרדו משזרותיהם ונכנסו לתוך המכבש להשריה.
הגרנאש עבר של כ 3 שעות ( עד שהיינן החליט כי הצבע מספיק ורדרד) ונסחט. התירוש נאסף למיכל נירוסטה ומעט לחביות עץ אלון בנות 3-4 שנים, וכך היין עבר את התסיסה האלכוהולית באופן ספונטני ושהה שם על משקעיו עד לבלנד הסופי.
את הפינו גריי, שמייצר בעיקר יין לבן אך קליפותיו סגולות, השרנו 18 שעות בתוך מיכל, ואז נסחט. זה בכדי לייצר יין עם נפח, שמנוניות ומעט טאנין. הפינו גם הוא בתסיסה ספונטנית במכלי נירוסטה ומתאפיין בארומות של אבטיח ותפוז דם. לבסוף, יצרנו יין מיוחד ושונה במחלוקת. שמשלב טכניקות תסיסה רבות, היין מבטא חדשנות, מקוריות ואיכות מכרמי הגליל.

רשמים מטעם היקב: זהו יין חדש ומרגש ביקב דלתון, והמחשבה מאחוריו הייתה לייצר יין מקורי וחדש עם מעט מאוד צבע, יבש ובעל חמיצות מאוזנת. עלמה קורל מפרגן במיוחד בהגשה של מאכלי ים, אוכל אסייתי, אוכל חריף וים תיכוני … או כמובן כיין סולו בחברה טובה.

יינן: גיא אשל

אלכוהול: 12.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12°C

כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח. היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב דלתון "אסטייט" פטיט סירה 2016

רשמי טעימה שלי: עומק ואופי. אף, עשיר של פירות יער טריים, והחך הטעים, מראה תווים של פטל שחור, שוקולד, מוקה ושזיפים לצד רמיזה עדינה של מולסה, כשארז ותות בשלים, משלימים בגווני אלון רכים וקרמיים ובגימור חלק ומשיי.

סוג היין: אדום יבש

רקע: זן הפטיט סירה, נקרא גם כן דוריף, מקורו מצרפת ובארצנו הסתגל כזן ענבים הנהנה מן האקלים הים תיכוני. יין זה הינו יין עמוק ופירותי, בעל חמיצות נמוכה יחסית, צבע סגול כהה והינו מרוכז מכל הבחינות – טעם, צבע, וארומה.

הכרם: נמצא באזור שפלת יהודה במושב קדרון – סמוך למושבה גדרה. הכרם ניטע בשנת 2000. על מנת לקבל את מירב האיכות מחלקה זו הקפדנו לשמור על רמת יבול נמוכה ביחס לזן ולעשות דילולים חוזרים ונשנים לאורך השנה. בנוסף חילקנו את הכרם ל- 3 תת חלקות והקפדנו לגדל כל אחת מהן באופן המתאים לה.

תהליך הייצור: הענבים רוסקו והותססו על הקליפות במשך שישה ימים אחרי שנסחטו. עם סיום התסיסה המלולקטית עבר היין ל –

התיישנות: בחביות אמריקאיות למשך 12 חודשים.

פטיט סירה היה ונשאר מהיינות האהובים של היקב המאמץ הגדול לטפח כרם מחוץ לגבולות הגליל מוכיח את עצמו והם מאוד גאים בתוצאות.

הולך מצוין עם: גורמה המבורגר סטייק עוף דגים פסטה גבינה פיצה שוקולד מריר מסיבה מסעדה
פרסים.

פטיט סירה 2016: ציון 91 – Wine Enthusiast

רשמי טעימות מטעם היקב: זהו יין מאוד בשרני ומרוכז. נהדר לאילו שאינם אוהבים יינות חומציים מדי.

המלצות הגשה: היין מאוד מתאים ללוות גריל איכותי, צלי ושתייה חברתית. גבינות מתאימות הינם: גאודה הולנדית מיושנת, צ'דר חד או פרמזן מיושן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20°C

כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח. היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪.

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון
מרום הגליל, 1381100
04-6987683

[email protected]

תמונות: אורי גרון

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top