חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרימים לחיים בראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019, עם "שַׁנִּי" 2014 – בלנד בורדו, מרום הגליל מסדרת "Vineyards" של יקבי כרמל

לקראת ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019, יקבי כרמל מציעים את "שַׁנִּי" 2014, בלנד בורדו, מסדרת היינות "VINYARDS" המופקים מחלקות כרמים איכותיים המאופיינים בטרואר דומה וממוקמים באותו אזור גידול במטרה לבטא את הבידול האזורי.

סדרת היינות "VINYARDS הינה סדרה שבאה לקדש את אזורי הגידול הנבחרים של היקב המוביל במדינה. כל יין בסדרה, מגיע מאסופה של כרמים מאזור ספציפי- מרום הגליל או צפון הגולן, על מנת לבטא בצורה הטובה ביותר את הטרואר האזורי אשר הענבים מגיעים ממנו.

כך הכרמים באזור מרום הגליל, מאופיינים כאזורים הגשומים ביותר בארץ, מה שמהווה תנאי גידול אידיאליים לזנים כדוגמת הקברנה, מרלו, פטי ורדו ועוד אשר משמשים ליצירת הבלנד הייחודי בסדרה – "שַׁנִּי" בלנד בורדו.

סדרת היינות "VINYARDS, יקבי כרמל מציגים מגוון רחב של יינות, החל ביינות זניים: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן , גוורצרמינר ושרדונה, וכלה בבלנדים ייחודיים שהבולט ביניהם הוא ה"שַׁנִּי"– בלנד בורדו, זוכה מדלית זהב בתחרות אשכול הזהב ומדליית ארד בתחרות Best Value.

הכרמים מהם מגיע Vineyards "שַׁנִּי", נטועים באזור גבוה וקר, בגבהים שבין 780 ל–850 מטר מעל פני הים. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד.

יקבי כרמל Vineyards "שַׁנִּי" 2014

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של קקאו ודובדבן, רמיזות לתיבול "חם" קינמון ועלי ורדים, מודגשים על ידי רמזים לקקאו ועץ אלון צרפתי מתוק. בחך, נחשפים טעמים של הל, חמוציות, אוכמניות ותאנים, כמו גם אלמנטים של מינרליות אדמתית המוסיפים מורכבות ועניין לגימור הארוך. סוג של בלנד בורדו מקומי לא מחייב. 

סוג היין: בלנד אדום יבש

Vineyards "שַׁנִּי" – מופק מ-70% קברנה סוביניון, 15% מרלו, 8% פטי וורדו, 4% קברנה פרנק ו–3% מלבק. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות,

אזור: מרום הגליל שבגליל העליון

רשמים מטעם היקב: היין בעל גוון ארגמני עמוק וניחוחות של דומדמניות, שזיף ועשבי תיבול. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב מנות כגון, שוק טלה צלוי, קונפי אווז וסינטה בגריל.

כרמים: הכרמים נטועים באזור גבוה וקר, בגבהים שבין 780 ל–850 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד.

אלכוהול: 15%

התיישנות: בחביות עץ אלון במשך 14 חודשים והמשיך והתבגר בבקבוק במשך שנה נוספת.

אודות יקבי כרמל
היקב המוביל בישראל עבר מהפך בעשורים האחרונים ומייצר כיום יינות בסדרות שונות – מיינות שולחנים בסיסיים ועד ליינות סופר פרמיום, המייצגים את אזורי היין הטובים בישראל וזוכים להצלחות מקומיות ובינלאומיות רבות ולפרסים ותעודות הוקרה בתחרויות בארץ ובעולם. איכות זו מושגת על ידי חדשנות בתחומי החקלאות והאגרונומיה שצוות הייננים המקצועי של היקב מקדם, וכן על ידי טיפוח ייחודי וצמוד של חלקות הכרמים האיכותיות של היקב ברחבי הארץ.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

כשרות: בד"צ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪ .

ניתן לרכוש את היינות בסדרת Vineyards בחנויות היין והאלכוהול ברחבי הארץ.

יקבי כרמל

צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top