חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו – "יין זה לא קוקה קולה. יין זה נשמה. יין זה עולם ומלואו. אם אתה לא כולך בתוך הדבר הזה אין לך מה לחפש שם".

לא קל לקבוע פגישה עם יינן בתקופת הבציר ולפיכך צריך להיות עם יד על הדופק על מנת למצוא מועד נכון שכזה. מזה כ-3- שבועות אני מנסה לקבוע פגישה עם נבו חזן הבעלים והיינן של יקב נבו. עד שבשישי האחרון, לאחר שבדקנו כמה וכמה פעמים איש מול רעו שהזמנים טובים הם, הגענו ידידי אסף חכימי "הנהג המיועד" ואנוכי ליקב נבו. מי שעוקב אחר דף הפייסבוק של יקב נבו, עשוי אולי לתהות, הכיצד ודווקא בעונה לחוצה שכזו, הדף מתנהל כמעט מרביתו באנגלית, עם פוסטים ואיזכורים ו"טיזרים" המתעדכנים כמעט בכל יום. ובכן, למדנו לשמוע שאת האופרציה הזו, מנהלת גברת בשם שרון צימרמן המשמשת כמנהלת התפעול ומרכז המבקרים. נבו מספר ש"מדובר במקצוענית לשמה, נשמה ענקית ומתנה גדולה ליקב, כשלמעשה היא חלק בלתי נפרד ממשפחת יקב נבו." הוא מוסיף ומספר: "לא אחת כשמגיעה אל היקב קבוצה של תיירים ואני שומע את שרון מסבירה להם על היקב ועל היינות, אני פשוט נרגש. היא עושה את זה הרבה יותר טוב ממני ועל כך תבורך". לי אישית, המפגש עם נבו חזן והביקור ביקב נבו, הם די עניין שבשגרה וזאת חרף העובדה שהמרחקים לעיתים בין מפגש למפגש נאמדים בחודשים עד שנה. עבור אסף ידידי, הכול היה חדש. אני אוהב את נבו חזן. את עיניו הבורקות והחיוך הגדול והמזמין הנסוך על פניו משמחה אמיתית תמיד כשאני בא אליו לביקור, אני אוהב את צניעותו, נועם הליכותיו, ואת אמונתו ביושב במרומים זו שמראה לו את הדרך.

מאחר וכאמור, אנחנו נמצאים בשיא עונת הבציר, פתחנו את הביקור בחדר המיכלים בטעימת יין עשוי 100% ענבי שרדונה שנבצרו בבציר ראשון של החלקה הזו ב- 2019 בכרם נבו, יין הנמצא בתסיסה בחבית, יין כרגע מאוד מאוד עדין, 2 סוגי שמרים שונים במיכל ובחבית, כשבסופו של תהליך בערך עוד כ- 10 חודשים, היין מהמיכל והחבית יאוחדו ליין אחד.המשכנו עם טעימת מיכל של קברנה סוביניון הנמצא אף הוא בתסיסה עם תוצאות בדיקה מדהימות 3.28 PH, 24 בריקס, עם עתיד מזהיר.

בהמשך, ירדנו אל המרתף שבו שוכנות החביות של יקב נבו וטעמנו קברנה סוביניון 2018 מטעימת חבית, יין שנמצא כבר 10 חודשים בחביות, ולפניו עוד כ- 10 חודשים להשתבח ולהתעדן.40% עץ חדש יהיה בקברנה סוביניון העתידי הזה. מכאן המשכנו לטעימת מרלו מהחבית יין המגיע מחלקת הדגל של הכרם ( אדמת אבן גיר ) מכאן המשכנו לטעימת פטי וורדו מהחבית עם תוצאות מדהימות. נבו מעריך, שהיינות הנמצאים עתה בחביות מרביתם יבוקבקו כיינות זניים וחלק מסוים ילך לטובת בלנד.

כל שנה, רוכש יקב נבו כ- 40% חביות עץ אלון צרפתיות חדשות. ( כ- 680 יורו מחירה של חבית וחבית השרדונה ה- 300 ליטר מחירה למעלה מ- 1100 יורו ) החביות ביקב נבו צרפתיות ומגיעות מכמה אזורים בצרפת. חלקן של היצרן TRADITION וחלקן GRAND RESERVE. הרעיון בסופו של דבר זה לעשות שילוב של בלנד מאותו הזן במשחק של סוגי חביות ומכל הטוב הזה לכדי מוצר איכותי ומושלם.

עלינו אל מרכז המבקרים ובקשתי את נבו להשיב לי על שאלה שלכאורה אמורה הייתה להיות עבורו שאלה קשה. ואמרתי לו: "חברים שלי, מאוד אוהבים את היינות שלך וזה מגיע ממקום של היכרות עם היינות והערכה לאיכות היינות, לא אחת מתלוננים שהיינות שלך יקרים. מה תאמר להם"?

ונבו משיב ארוכות: "אתמול התארחה ביקב קבוצה של אנשים ממשרד הביטחון, ומישהו מהם שאל אותי תוך כדי הטעימה, "תגיד, איך אתה קובע את המחיר של היין"? וזה בדיוק מה שאני עניתי ומה שגם אני אענה לך עתה: זה תלוי בחלקת הכרם, בחומר הגלם, בכמותו, בהשקעה, בחביות, אני יודע בדיוק מה אני עושה שם, ולמה אני שואף להגיע בבקבוק פנימה" יש לי חלקת קברנה סוביניון מובחרת שאני יודע בכמה אני מתמחר את היין שמגיע ממנה, ויש לי גם יינות קברנה סוביניון המגיעים מחלקות אחרות." והוא מעלה אל השולחן לצד טעימת היינות מגש עץ ועליו גבינות נהדרות, ומוציא מהתנור לחם טרי חם וטעים שאפה והוציא זה עתה מהתנור וממשיך בדבריו:

"כמובן שיש שונות ביין ומכאן גם בנגזרת של המחיר. אם אני בוצר בין 400 ק"ג ל- 700 ק"ג לדונם, יש לזה מחיר. ואם היינות שאני מוציא היום עוברים עץ חבית חדש, יש לזה מחיר, וגם לסוגי החביות שאני משתמש, יש מחיר ואני לא יכול לתמחר את היין שבא מהחלקה הזו ובהשקעה שמסביב ליין הזה, במחיר נמוך. זה לא דומה לחלקה שאני מוציא ממנה טון וחצי ענבים. שאף אחד לא יתבלבל כאן. מי שמספר לך סיפורים שהוא מוציא את אותה איכות יין מחלקה של טונה וחצי לדונם, כמו שהוא מוציא מחלקה נבחרת של 400 קילו לדונם, אל תאמין לו. זה פשוט לא עובד. זו בחירה שיש לה מחיר. תיראה, אני מייצא את מרבית היין לחו"ל. אבל בהחלט יש לי לקוחות מקומיים. אני לגמרי מבין שלא לכל אחד ישנה את האפשרות לשלם על היין שלי. אבל כשהוא מגיע ליקב וחפץ ביין שלי ומכיר באיכויותיו, הוא לא קונה שישייה, הוא קונה שניים, והוא פותח אותם בבית באיזה אירוע מיוחד. ואתה צריך להבין, אנשים שקונים את היין שלי, באים לכאן ליקב לקנות. אני לא נמצא בחנויות היין ולא חלילה בגלל שאני לא רוצה להיות בחנויות היין אלא מהסיבה הפשוטה שפשוט אין לי יין לחנויות. החשיבה המתמדת שלי לגדול ולהגדיל את היקב ואת היקפי הייצור, זה להיכנס עם יינות איכותיים שלי ויותר זולים אל חנויות היין ולו בכדי להגדיל את הנגישות הכספית של כמה ויותר צרכני יין אל היין שלי. אני אבצור מחלקות כרם הנטועות על אדמה, טון טון וחצי ענבים, אני אעשה יינות יותר פירותיים, עם פחות זמן חבית, בחביות בנות שנה, אני לא אתפשר בשום תנאי על איכויות אבל יהיה לי הרבה יותר מקום לתמחר את היין במחיר נמוך יותר שווה לכל כיס ויצא לי אחלה יין".

יקב נבו קברנה סוביניון 2017 

רשמי טעימה שלי: יין צעיר בתחילת דרכו. באף, ניחוחות של דובדבן בהיר, דומדמניות ופטל, גרגרי בר כהים,  עם תווים של עץ אלון קלוי. בכוס תמצאו טעמים של שזיף עשיר ובשל, פרי שחור גדול, דובדבן ודומדמניות וגימור מתמשך ומחושב. מבנה טוב, בסיס יציב, משקל בינוני, מרקם חלק, טאנינים מלוטשים וחומציות מאוזנת עם גימור ארוך נוגע בקפה ושוקולד. יין שרץ למרחקים ארוכים. קברנה סוביניון במיטבו.

סוג היין: זני אדום יבש

הרכב זני: עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון.

התיישנות: 20 חודש. 10 חודשים בחבית חדשה 10 חודשים בחבית בת שנה

אלכוהול: 14.5%

כשרות: מהדרין רבנות מטה יהודה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 190 ₪.

יקב נבו מרלו 2017

רשמי טעימה שלי: היין צעיר. מרגיש אפילו יותר צעיר מהקברנה סוביניון קודמו. צבע, כהה ועמוק בגוון סגול בינוני. באף, ניחוחות של קופסת ארז, דובדבן שחור, אוכמניות עם תווי רקע של מנטה. בחך, ישנם טעמים של פטל שחור, ותות דובדבנים שחורים טבולים שוקולד שמצפים ברכות את החך. מרקם טאנין חלק, תוך ויתור על טעמים פרחוניים, נמוך וצמיגי להפליא וארוך והוא מסתיים בפרץ של פרי אדום ושחור הנצמדים לגימור. איזה יין פנטסטי. לא פחות.

כרם: מהחלקה הייחודית הזו אותה מכנה נבו "חלקת הדגל", נבצרו 400 קילו ענבים לדונם עבור יין זה.

סוג היין: זני אדום יבש

התיישנות: 23 חודשים בחבית חדשה. חצי מהעץ חבית GRAND RESERVE וחצי חבית TRADITION

הרכב היין: עשוי 100% ענבי מרלו.

אלכוהול: 14.5%.

כשרות: מהדרין רבנות מטה יהודה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 220 ₪.

ישנם כמה ייננים שאני מכיר, שלעשייתם יש מימד נוסף והוא המימד הרוחני. בעצם היותם אנשים מאמינים ולאו דווקא דתיים, בדרך לא דרך ואולי בדיוק בזו הדרך, הם מצליחים לצקת המון נשמה בתוך היינות שלהם וביקב נבו, אני מבטיח לכם כעובדה, הנשמה נמצאת בתוך היין.

"יין זה לא קוקה קולה אומר נבו. יין זה נשמה. יין זה עולם ומלואו. אם אתה לא כולך בתוך הדבר הזה אין לך מה לחפש שם. יין צריך להיות שפע. בכדי שלטועם היין תהיה ברכה וגם ליין עצמו, צריך שיהיה שפע. צריך לתת יין לאנשים, צריך לשפוך יין ולפנק. לא פעם יש לי וויכוחים עם אנשי המפתח ביקב, אלה שיושבים כאן על טבלאות האקסל, אני לא מתכוון לוותר וגם לא להשתנות, אני מאמין שלתת זו הדרך וזו המתכונת לברכה ולהצלחה, אני בכל מה שקשור בלפנק, שאף אחד לא ייגע לי, יין צריך לתת לאנשים באהבה ולא בקמצנות."

יקב נבו

היקב – 052-607-1780
נבו –052-607-1866

משק 57, מושב מטע
לניווט ב- Waze

בלב הרי יהודה שוכן יקב נבו המשלב אמנות יצירת יין "באהבה, נשמה ושמחת חיים".
יקב נבו – יקב בוטיק משפחתי ,כשר ,שהוקם בשנת 2002 וממוקם במושב מטע שבהרי ירושלים, אזור כפרי אשר גידלו בו גפן יין עוד מימי אבותינו. טרם מזיגת היין לכוס, הוא עובר מסע מרתק. מקורו בענבים איכותיים הגדלים בכרם נבו במושב מטע, אזור אידיאלי לגידול גפן יין, המשלב שמש חמימה ולילות קרירים, קרקע עשירה במינרלים וכמות משקעים מתאימה.
היקב מייצר כ- 12,000 בקבוקים בשנה ומתמחה בייצור יינות אדומים יבשים מזנים שונים- קברנה סובניון, מרלו, פטיט ורדו ועוד. משנת 2013 החל היקב בייצור יינות לבנים מענבי ויונייה, ורוזה מענבי קברנה סובניון.
בשנת 2010 , נטעה המשפחה בסמוך ליקב כרם יין מזן מרלו. מכרם זו מיוצרות סדרות ייחודיות ואיכותיות. מתן דגש על דילול הפרי, אוורור הכרם ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, תורם לאיכות פרי גבוהה שמתבטאת בצבעים עזים וטעמים בשלים. היינות האדומים מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי כ 20 חודשים ומיוצרים בסדרות מוגבלות, מה שמאפשר ליינן להעניק מגע אישי בתהליך העשייה.

היקב כשר, מהדרין רבנות מטה יהודה

סגור בשבתות וחגים
א-ה – בתיאום מראש
ו' – עד שעתיים לפני כניסת השבת

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top