ליקר עמיעד – מפגש היקב – מרכז הליקר והיין בגליל

משנת 1986 היה קיים יקב בקיבוץ עמיעד הנמצא בפתח הגליל העליון, כקילומטר אחרי הצומת המרומזרת שמאלה קריית שמונה ימינה הירידה לטבריה. היקב הוקם בשעתו ע"י ג'פרי מארק מתנדב מסקוטלנד, שביקש ליצור יינות שיכר וליקרים מפרי הקיווי שכמות גדולה ממנו הייתה תקועה בקיבוץ ולא בדיוק ידעו דאז מה לעשות איתה.

תרשמו לעצמכם את נקודת העצירה הבאה שלכם בדרך לצפון ובחזרה ממנו ! 

לצידו של היינן ג'פרי פעל כעוזר וכשוליית מתלמד עלם חמודות בשם שחר ריבר. את יין השיכר/ליקר עשוי פרי הקיווי חילק ג'פרי לחברים ולתושבי הקיבוץ, מכאן זה הלך והתפתח גם לליקרים ושיכרים עשויים ליצ'י ותפוזון סיני קומקוואט.

בשנת 1999, זכה יין הקיווי של קיבוץ עמיעד במקום הראשון של יינות עשויים פרי הקיווי והזכייה הייתה לא פחות מאשר בניו-זילנד מולדת פרי הקיווי מול משקאות של יצרנים מקומיים. בשנת 2004, נפטר היינן ג'פרי מארק והיקב נסגר.

בתחילה, היו אי אלה ניסיונות להרים היקב מחדש, אך הקיבוץ קיבל החלטה לסגור את שערי היקב ולמכור את המיכון והציוד שבו.  שחר ריבר החליט לעשות מעשה. כעובד הקיבוץ כמנהל בריכת השחייה, הוא החליט לשכור מבנה בכניסה ליישוב ולהפוך אותו למרכז מבקרים ולחנות יין תחת השם המחייב מפגש היקב – ליקר עמיעד.

המקום אינו מייצר ליקרים בעצמו כי אם מרכז תחת אותה קורת גג יצרני ליקרים ושיכר תחת שם המותג "ליקר עמיעד", כך תוכלו למצוא במקום כיום לא פחות מ- 15 סוגי ליקר כמו רימונים, דבש, פסיפלורה, פירות יער, פירות יבשים, לימונצ'לו, אוכמניות, שזיפים, דובדבנים, שוקולד מריר, שוקולד חלב, ריבת חלב, קפה עם שמנת. כלל הבקבוקים בעלי נפח של 500 מיליליטר פרט לפסיפלורה המכיל 200 מיליליטר. מאחורי חלק מהליקרים הנושאים את שם המותג "ליקר עמיעד" תמצאו שמות מוכרים כמו אסף קדם מיקב אסף, או את יקב לביא, המייצרים עבור ליקר עמיעד את המוצרים.

מרכז המבקרים ערוך לקבל אליו בתיאום מראש וגם בהפתעה קבוצות של מבקרים ואכן לא אחת תראו בכניסה למרכז חונים מספר אוטובוסים של טיילים או תיירים. עובדתית, נמכרים בחנות כ- 80% מותגי ליקר ו- 20% יינות. מסתבר כי איכות הליקרים ושמם יצא אל למרחוק וזו הסיבה שרבים עושים לעצמם הפסקה בדרך לכוון הגליל העליון או בחזרה ועוצרים למנוחה קלה ולטעימות במרכז המבקרים. עם הגעת המבקרים למרכז, הם זוכים להסבר קצר על תהליך ייצור הליקרים וזוכים אף למקצה של טעימות. אין מצב שניתן להטעים את כלל 15 הליקרים לכל טועם הן בשל המתיקות והן בשל האלכוהול. אחוזיו דרך אגב נעים בין 13%-16% וישנם גם 2 ליקרים הנוסקים גם לכדי 32%.

פועל יוצא שבדרך כלל כ-4- ליקרים מככבים בטעימות הללו והם פסיפלורה, שוקולד מריר, ריבת חלב והרביעי משתנה בין פירות יבשים ודבש. הבלוק באסטרים במכירות הם אוכמניות, רימונים, פירות יבשים.

טעמתי לפחות 8 מתוך ה- 15 ליקרים של ליקר עמיעד כשאת אלה שלא טעמתי, הכרתי תחת הכובע המקורי של יקב לביא.מדובר על חווית טעימות של ליקרים מפירות טבעיים בייצור עצמי ובסדרה ייחודית לצדה של ליקרים משוקולד על מגוון סוגיו וטעמיו. אני מודה ומתוודה שגם שתיתי כוס טובה של קפה הפוך ככה בשביל הדרך….

הליקר הכי אהוב עליי מכולם היה ליקר פירות יבשים שהוטעם קפוא היישר מהמקפיא, עם 32% אחוזי אלכוהול וטעם משגע המשלב קינמון, ציפורן, שזיף יבש, צימוקים והוא נשתה בלגימת שוט קצרה ומהירה. הייתי אף ממליץ למזוג ממנו לתוך כוס תה חם כשאתם חלילה לא מרגישים טוב וכבר קבלתם תרופת סבתא חדשה ומבריאה.

אחד הדברים היותר מעניינים לדעתי ודווקא עבורכם חובבי היין הנו הריכוז המרשים של יינות מיקבי בוטיק קטנטנים שאת שמם רבים מאתנו מאזור המרכז אפילו לא שמענו כמו יקב כחל , יקב מאייסטר, יקב 3 גפנים, יקב גליליאו, יקב ונחוצקר, יקב בן דוד ועוד ועוד.

יקב עמיעד – שחר ריבר – מנהל

0523717971

פתוח כל השבוע מ- 10:00 עד 18:00 כולל שבתות וחגים

טלפון 046909333

[email protected]

WWW.LIQUEUR-AMIAD.CO.IL

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top