NADA – משקה שנלחם בהנגאובר – קטגוריה חדשה בשוק המשקאות המקומי השקה עולמית למוצר חסר תקדים בישראל !

"נאדה" הינו משקה מוגז בריאותי למיגור תופעת הלוואי הלא רצויה בבוקר שאחרי שתיית אלכוהול, שביטוייה הם כאב ראש, טשטוש, סחרחורות ובחילות. בנוסף הוא פועל להגנה על הכבד מפני נזקי האלכוהול

את המשקה, המשווק בפחית, פיתחה חברת "גיזה רז" הישראלית בשיתוף עם החברה הדרום-קוריאנית דונגה-פארם, מיצרניות התרופות המובילות בעולם. השקתו חונכת קטגוריית מוצרים חדשה בשוק הישראלי

שישה מכל שבעה אנשים צפויים לסבול מהנגאובר בבוקר שלמחרת השתייה. מחקר מגלה שמדי שנה מפסיד המשק האמריקני 148 מיליארד דולר בגלל אובדן ימי עבודה עקב הנגאובר

שגיא צור, מנכ"ל "גיזה רז ": "בעולם שבו זמן שווה כסף, הדרישה למיגור ההנגאובר רק תתעצם"

מומלץ לשתות את "נאדה" כדרינק ראשון – נקי או כקוקטייל עם כל סוגי האלכוהול. להשיג בפיצוציות ובאתרי הבילוי ברחבי הארץ

גם הבילוי המסעיר ביותר עלול להפוך לסיוט אם בקצהו מופיע תג המחיר "הנגאובר" או, בשמו העברי, חמרמורת. ביטויי התופעה שונים אמנם בין אדם לאדם, אבל בדרך כלל יכללו כאב ראש, טשטוש, סחרחורות ובחילות בבוקר שאחרי החגיגה.

 

הנגאובר נגרם משלל סיבות. הסיבה העיקרית הינה רמה גבוהה של אצטלדהיד בדם, חומר רעיל שמייצר הכבד במהלך פירוק האלכוהול. רעילותו של האצטלדהיד גבוהה ביותר – פי 30 מהאלכוהול עצמו. תהליך ההתייבשות הנלווה לשתייה – תוצאה של כמויות המים הרבות שצורכים תהליכי פירוק האלכוהול וההגנה מפניו – רק מעצים את השפעתו השלילית של חומר רעיל זה.

 

מחקרים מצביעים, כי שישה מכל שבעה צרכני אלכוהול סובלים מהנגאובר בתדירות משתנה. באין פתרון יעיל לבעיה, נאלצו עד כה חובבי השתייה לסמוך על המזל ולקוות שיצליחו לנצח את הסטטיסטיקה או התבדו בבוקר שלמחרת.

 

"נאדה", משקה חדש שעולה בימים אלה ממש על המדפים בישראל, צפוי לחולל מהפכה בהרגלי הבילוי המקומיים. "נאדה" הינו  משקה קל מוגז וטבעי (למעט שלושה חומרי טעם) הנלחם בהנגאובר ופועל גם להגנה על הכבד. השקתו חונכת קטגוריית מוצרים חדשה בשוק הישראלי.

על המשקה

"נאדה" הינו פיתוח של משקה דרום-קוריאני פופולרי ביותר למיגור הנגאובר ולהגנה על הכבד שיעילותו מגובה מחקרית ומעשית. לצורך הפיתוח והייצור חברה היזמית, חברת "גיזה רז בע"מ" הישראלית, ליצרנית המשקה המקורי, "דונגה-פארם", יצרנית התרופות המובילה בדרום קוריאה – מדינה שצריכת האלכוהול בה הינה מהגבוהות בעולם. "דונגה-פארם" נחשבת לאחת מחברות התרופות ומוצרי הבריאות המובילות בעולם, ולצד תרופות מרשם ו-OTC מייצרת גם משקאות פונקציונליים.

טעמו העדין, המתאפיין בארומה קלה של דבש ואורן, הופך את "נאדה" לבן לוויה הולם לכל סוגי האלכוהול. למיצוי יעילותו למניעת הנגאובר מומלץ לשתות אותו כדרינק ראשון – נקי או מעורבב עם משקה אלכוהולי. במקרה של שתיית כמה מנות אלכוהול, רצוי לשתות פחית "נאדה" נוספת לשימור ההשפעה נוגדת ההנגאובר. ברוב המקרים חיזוק כזה נדרש לא לפני מנת האלכוהול השביעית.

שני רכיבים טבעיים פעילים הופכים את "נאדה" לנשק יעיל למיגור נזקי האלכוהול:

תמצית סובין אורז ופולי סויה – החומר הפעיל נגד הנגאובר, מבוסס על מאכל יפני מסורתי בשם נאטו, שידוע בשלל סגולותיו הרפואיות. תמצית זו הינה נוגד חמצון חזק (אנטיאוקסידנט) ונחשבת לחומר אנטי-אייג'ינג מובהק.

התמצית עוזרת לכבד בפירוק האלכוהול ומפרקת את תוצרי הלוואי המופרשים לדם עקב התהליך, הודות לגלומט אלכוהול שהיא מכילה. הגלומט אלכוהול סופח ומנטרל את האצטלדהיד, החומר הרעיל הנוצר בעת פירוק האלכוהול שגורם להרגשה הרעה במהלך השתייה וגם לאחריה. התמצית מקילה ואף מבטלת לחלוטין את תופעת ההנגאובר. בנוסף, היא משפרת את תפקודי הכבד ומייעלת את פעילות הכליות.

Silymarin – חומר הידוע גם בשם milk thistle המופק מגדילן מצוי, שהינו קוץ חד-שנתי הנפוץ מאוד באיזור המזרח התיכון ובישראל, לרוב בצידי הדרכים ובאזורים אורבניים, ומזוהה בעיקר בזכות התפרחת הסגולה הקוצנית  שלו. מחקרים רבים מראים שהסילימרין שומר על רקמות הכבד מפני נזקי האלכוהול. יתרה מכך, המחקרים אף מצביעים על יכולתו לשקם רקמות כבד שכבר ניזוקו מצריכת אלכוהול. משום כך הוא משמש תרופה נפוצה לחולי כבד כרוניים. בימים אלה נערך מחקר מקיף הבודק את יעילות החומר אף נגד סרטן כבד.

במחקר שנערך בארצות-הברית בקרב 50 ילדים שסבלו מרעילות בכבד כתוצאה מטיפולי כימותרפיה ופורסם אשתקד נמצאה הוכחה מובהקת ליעילותו של  מיצוי גדילן מצוי בהגנה על הכבד.

מנגנון ההנגאובר

הנגאובר הוא תוצר לוואי של האצטלדהיד – חומר רעיל הנוצר במהלך פירוק האלכוהול על ידי הכבד. נוכחותו של האצטלדהיד יוצרת סדרה של תגובות ביולוגיות המתבטאות בתסמינים שכולנו אוהבים כל כך לשנוא – עייפות, חולשה, מצבי רוח, יכולת ריכוז מופחתת, כאבי ראש חזקים, בחילות והקאות, צמא, תגובתיות מעוכבת, חרדות, עצבנות יתרה, רגישות גבוהה לאור ולרעש, נדודי שינה, הרגשת דכדוך בלתי פרופורציונלית ובקיצור – הנגאובר.

תסמיני החמרמורת ועוצמתם עשויים להיות שונים מאדם לאדם, כי כל אדם רגיש לאצטלדהיד במידה שונה. כך, למשל, אנשים מסוימים עשויים לא לחוש בחמרמורת גם לאחר צריכת כמות גדולה של אלכוהול, ואנשים מסוימים עשויים לחוש אותה גם אחרי צריכת כמות קטנה. בנוסף –

אנשים מסוימים עשויים לא להרגיש כאבי ראש, אחרים עשויים להיות רגישים רק לאור ואחרים רק לרעש וכדומה

שוק האלכוהול וממדי תופעת ההנגאובר

בשנים האחרונות יש עלייה מתמדת בצריכת האלכוהול בישראל ועלייה חדה יותר בצריכת משקאות אלכוהוליים בעלי שיעור אלכוהול גבוה. מהנתונים האחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי כ-70 אחוז מהמבוגרים בישראל (בני 18-65) שותים אלכוהול באופן סדיר. מומחים מעריכים שקצב הגידול בצריכת האלכוהול יישמר ואף יגדל עם העלייה ברמת החיים הממוצעת.

בסקר שערכה "גיזה רז" עולה, שתדירות הופעת ההנגאובר בקרב השותה הממוצע היא יותר ממחצית התנסויות השתייה.  שגיא צור, מנכ"ל "גיזה רז": "'נאדה' נותן פתרון לתופעה שמביאה סבל לא רק לשותה אלא לחברה כולה. מבדיקה שעשינו עולה כי לא מעט מההיעדרויות מהעבודה ומהלימודים בתחילת שבוע הן תוצאה של הנגאובר.  בעולם שבו זמן שווה כסף, הדרישה למיגור ההנגאובר רק תגבר ותלך".

"מחקר מגלה שהמשק האמריקאי מפסיד מדי שנה כ-148 מיליארד דולר כתוצאה מאובדן ימי עבודה בגלל הנגאובר. בבריטניה, לעומת זאת, נרשמות מדי יום 200 אלף היעדרויות בגלל הנגאובר, ואלה שמגיעים לעבודה למרות התופעה מתפקדים באופן לקוי ביותר. מאחורי הנזק הזה למשק לא נמצאים שתיינים כבדים, אלא דווקא כאלה ששותים באופן קל עד מתון".

"נאדה" – התוויות צריכה

"נאדה" מאושר לשיווק על-ידי משרד הבריאות וכשר באישור הרבנות הראשית. למשקה המקורי שעליו הוא מבוסס אישורים רבים בעולם, לרבות ה-FDA האמריקני.

השימוש בו אינו כרוך בתופעות לוואי כלשהן ואין כל מגבלה ידועה על צריכתו. לעלייתו על המדפים קדמה סדרה של מבדקים בקרב קבוצות מיקוד של צעירים, שאיששו את יעילותו בטיפול בהנגאובר ואת איכות טעמו.

"נאדה" משווק בפחית לבנה מוכספת וניתן להשיגו בפיצוציות ובאתרי הבילוי ברחבי הארץ.

מחיר היכרות: 8 שקלים (בפיצוציות  10 שקלים) ל-240 מ"ל.

שלוש עובדות מעניינות על הנגאובר:

במחקר שנערך באוניברסיטת בראון, ארה"ב, נמצא כי משקאות חריפים כהים יותר, כדוגמת בורבון או וויסקי ואפילו יין אדום, גורמים להנגאובר חמור יותר מאשר משקאות חריפים שאינם כהים, כדוגמת וודקה. הסיבה: משקאות חריפים כהים מכילים יותר חומרים רעילים הנגרמים מתסיסה מאשר משקאות חריפים שאינם כהים.

רזים סובלים יותר מהנגאובר. ככל שמסת הגוף גדולה יותר, מרגישים פחות את השפעת האלכוהול.

 

המלוכסנים סובלים יותר: לאוכלוסיות המזרח הרחוק יש רק אנזים אחד לפירוק האלכוהול בעוד שאוכלוסיית המערב מצוידת בשניים. לכן הם נוטים להשתכר מהר יותר ולסבול יותר מהנגאובר.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top