חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנגוס" מסעדת בשר – את יום ההולדת שלי אני בחרתי לחגוג כאן

רשת אנגוס הוקמה ב 2010 על ידי פאדי דבאח. שלושת הסניפים הראשונים של הרשת נפתחו בצפון הארץ ב-2015 נפתח סניף הדגל ברחוב הארבעה בתל אביב וב 2018 נפתח סניף כפר סבא.
אנגוס היא רשת בוטיק של מסעדות בשר השייכת לפאדי דאבח, בין מגדלי הבשר המקצועיים והמובילים בארץ. ההתמחות של מסעדת אנגוס היא בבשר איכותי, מקומי וטרי. הבשרים שמוגשים במסעדות בין אם נתחים מיוחדים, המבורגרים מצויינים ומנות נוספות, כולם מגיעים היישר מהעדר הפרטי של הבעלים בשיטת ב- FARM 2 TABLE מהשדה לצלחת. העדרים גדלים בצפון הארץ בסטנדרטים בינלאומיים המתבססים על תו תקן השומר על תנאי גידול אופטימאלים והומניים. ההתמחות של פאדי דבאח בגידול ויצירת זני עגלים וטלאים חדשים הוא שיוצר עדרים מקומיים בעלי חותם ייחודי. עבור המסעדות, מגדל פאדי עדרי פרימיום אותם מטפח באופן אישי וכך כל נתח המונח על הצלחת של סועדיו הוא המוקפד והאיכותי ביותר. "אנגוס" מסעדת בשר – את יום ההולדת שלי אני בחרתי לחגוג כאן.

ישנם המון דרכים לחגוג יום הולדת. אחת מהם, הייתה חגיגת יום ההולדת שרקמו עבורי בני משפחתי זוגתי, כלותיי ושלושת בני. רק שהם לצערי צמחונים וטבעונים, חוץ מהבן שלי החייל, שנשאר לבינתיים נורמאלי כמו אבא שלו ואוהב בשר. אז הם ואני אכלנו לצהרים פסטות ופיצות שזה לגמרי בסדר, אבל זה לא היה ולא יהיה בשר. ומבשר אני חי.

אשקר אם ברמת הציפיות שלי ממסעדת אנגוס, לא העליתי על דעתי שמדובר בקונספט הכמעט בנאלי וידוע של "חומוס – צ'יפס – סלט". אז זהו שזה לא. לגמרי לא. וכמו מעט מסעדות טובות בתל אביב וקצת במרכז,

אנגוס תל אביב היא מסעדת בוטיק לבשר. ובהחלט, היא מצטרפת למקומות הקדושים אותם אני מסכם תחת הקטגוריה "בית מקדש לבשר" כי באנגוס, הם נותנים כבוד לבשר, קל וחומר שמדובר בבשר שלהם.

חניה

סיפרו לנו, שלמסעדה יש הסדר חניה. זה חשוב בתל אביב. זה עוד יותר חשוב במתחם המסעדות העמוס לעייפה של רחוב הארבעה בתל אביב שממילא מפוצץ כל יום וכל היום ונראה אותך מחפש לך חניה שהיא גם שווה, גם קרובה, וגם זולה. אז זהו שיש. חניון "גבעון" התת קרקעי יושב בדיוק מתחת למתחם, רוצה לומר ממש אבל ממש מתחת לאחורי המסעדה. אתם חונים, עולים במעלית, פוסעים 2 צעדים ואתם באנגוס. לכשתצאו, תקבלו שובר הנחה בן 10 שקלים, לחניה שעולה כולה 15 ש"ח, זוהי הנחה לחלוטין שווה.

אבל באנו לאכול.

הריח במסעדה נעים. יש בו משהו שמכניס אותך לאווירה מאוד נינוחה שמאפשרת לך לשבת ולא לרצות ללכת. הריח הוא סוג של בישום מאוד עדין, הנמצא ברקע, המזכיר את חנויות האופנה בקניונים אבל רחוק מאוד מהתעוקה שתרגישו בחנויות אופנה מסוימות שפשוט בישמו את החנות שלהם עד כדי מחנק.

בחרנו שולחן. מור המלצרית החיננית ניגשה אלינו מיד. כתמיד, הבהרנו לה את הצרכים שלנו ואת עמדות המיגננה של זוגתי ועמדות ההתקפה של אנוכי. וזה הולך ככה. ככלל, זוגתי שומרת גיזרה. ופר לומר, היא עושה זאת בקנאות ראויה לחיקוי. אז היא לא נוגעת בבצק. כך גם לא בסוכר. והיא בכלל צמחונית. אז מור הציעה לה

סלט בריאות .שהיה מורכב מעדשים, קינואה, סלק, מלפפונים, רצועות גזר, מקלות תפוחים, אגוזי לוז מסוכרים, בצל ירוק ועשבי תיבול, ברוטב שמן זית, מיץ לימון וטחינה 52 ש"ח. וגם סלט ירוק.

וגם המבורגר טבעוני מעדשים שחורות, סלק, ושבבי סויה מוגש בלחמניה טבעונית עם חסה ועגבניה ומלפפון חמוץ בכבישה ביתית בצל סגול וטחינה מעושנת. 48 ש"ח.

אז הזוגית אכלה את כל הסלטים, וגם את הבורגר הטבעוני. ואת שתי חצאי הלחמניה היא הותירה מיותמים כלעומת שבאו. תירצו? יין שואלת מור. ואני שלקחתי את זכות הדיבור בידיעה ברורה שלמרות שיין הוא הבחירה האולטימטיבית מול בשר.

ידעתי, שאם יש משהו שאני אזדקק לו זה נוזל קר מאוד קפוא כמעט על מנת לקרר אצלי את המשאבות הפנימיות לנוכח כבדות האוכל שאני הולך לאכול ובחרתי בשני משקאות קוקטייל שמנהל המסעדה הניצב בגאון מאחורי בר המשקאות הכין בעבורנו.

היא הזוגית הלכה על "אפל מינט פיז" – מקוקטייל אלכוהולי חמצמץ ופירותי המורכב מג'ימסון, נגיעות תפוח, נענע וג'ינג'ר קליל מרענן ומפתיע. 38 ש"ח. אני מאידך, הלכתי על "אנגוס קולדה" – המורכב מקלאב רום, מליבו, אננס, מנגו ופסיפלורה, קוקטייל פירותי על הצד המתקתק. 38 ש"ח.

מכיוון שידעתי שאני הולך לבקש לעצמי לעיקרית מנת בשר היישר מהאחו של החיות הגדולות, בחרתי למנת הפתיחה קרפצ'ו פילה – שמגיע עם בלסמי, שמן זית, עלי ארגולה טריים, וגרידת גבינת פרמז'ן. 59 ש"ח. ירדתי על המנה הזו בקלילות עד כי לא הרגשתי שהיא באה אל קירבי אבל זו אחלה מנת פתיחה.

לעיקרית, הזמנתי סטייק פורטר האוס – זהו למעשה נתח בשר למקצוענים מיטיבי לסת. הוא שילוב מנצח של פילה וסינטה מפרה מבכירה, המחוברים יחדיו בעצם בצורת האות T, בפילה החלק העבה עשיר בטעמי בשר ואם הוא עשוי במידת צלייה M ואתה יודע אצל מי אתה מזמין ואוכל את זה, כמו כאן באנגוס, צפויה לך הנאת אכילה בלתי נשכחת. 37 ש"ח ל- 100 גרם.

עבדכם הקט, הלך על מישקל של 880 גרם כשאני מביא בחשבון שלמישקל העצם T יש תרומה ענקית בנתח במיצוי הטעם, אבל היא מפחיתה מכמות הבשר שאתה אוכל בפועל. אבל הסירו דאגה וראו תמונה.

הנתח שקבלתי היה אימתני והוא הגיע עם 3 סוגי רטבים. מור שאלה תירצה שיחתכו לך לפרוסות? השבתי בשלילה.

לקראת חיסול אמצע הסטייק, תוך כדי שאני מתקשקש עם הזוגית, הרגשתי צורך בעוד מכת חום על שנשאר, המלצר לקחת ממני את הנתח והחזיר לי אותו אחרי דקותיים לוהט ומעלה עשן, מסדיר לי את שארית מלאכת האכילה לקלה. לצד הסטייק הזמנתי טבעות בצל.

הזוגית עוד נאבקה בשארית הירקות. נשבע לכם, שהסטייק היה כל כך טוב, שלא נדרשתי לא לשלישיית הרטבים ולא אפילו להבזק של פלפל או מלח. נטו בשר. מובחר. ואכלתי כפי שספרתי, עד שלא נותר.

לקינוח, מור הציעה לנו כנאפה. וקפה. הכנאפה הגיע חמה. מתוקה. מזמינה. עמוסה בגבינה. יחד אתה הגיעו גם 2 כפיות. בטח שזו מנה זוגית. רק שהיא כזכור לכם על הגזרה שומרת. ועבדכם הקט אוכל הכול מול הגברת. "אתה משוגע" היא אומרת. "אתה תמות בסוף מול האוכל". ואני עונה לה "יש לי היום יום הולדת".

אנגוס

תל אביב: מסעדה וקצביה רחוב הארבעה 20 , 03-7715733 | כפר סבא מתחם G, כפר סבא, טל' 09-9796655 | מגדל: כביש 90 מתחם ויתנייה (טבריה) 04-6950967 | עין המפרץ: אנגוסרי 04-6731724|
www.angus.co.il

לתשומת לבכם ! שבסניף תל אביב יש גם קצבייה צמודה למסעדה. כך שאפשר לקנות את הבשר האיכותי גם הביתה

צילומים: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top