חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן משיק 2 יינות – גמלא השמורה סוביניון בלאן 2018, ו- ירדן קברנה סוביניון 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019

יקב רמת הגולן הוא הראשון שקם ברמת הגולן, הוא נוסד ב 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים. מיום ההקמה ועד היום, ממשיך היקב להעמיק ולהטביע את חותמו בעולם היין הישראלי. הקמתו שינתה את מפת היין המקומי ותפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי. ליקב ארבע סדרות עם מגוון של זנים וסגנונות – הר חרמון, גולן, גמלא וירדן. יקב רמת הגולן משיק 2 יינות – גמלא השמורה סוביניון בלאן 2018, ו- ירדן קברנה סוביניון 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

יקב רמת הגולן "גמלא השמורה" סוביניון בלאן 2018

רשמי טעימה שלי: הסוביניון הצעיר הזה מביא עימו ניחוחות של עלי ליים ועשב טרי, עם פירות פסיפלורה וגימור סיד עסיסי, עדין ורענן. זהו יין אטרקטיבי מתחילתו ועד סופו, עם עושר ואיזון מעולים. הניחוחות והטעמים שלו נשארים ארוכים ונעימים על החיך ומספקים הנאה מיידית של כאן ועכשיו.

על היין
גמלא השמורה סוביניון בלאן 2018 מציג מאפיינים ארומטיים של גויאבה, ליים, פסיפלורה ואפרסק כשברקע רמיזה למאפיינים של דשא. זהו יין ארומטי בעל גוף בינוני, רענן ומלא טעם.
גמלא השמורה סוביניון בלאן מוכן לשתייה כעת ויהיה במיטבו כשנתיים משנת הבציר.

יין ואוכל
נסו את היין לצד שיפודי עוף לימוני בסגנון יווני, טאקו דגים עם סלסה של ליים או ריזוטו ירוק של אפונה ופסטו.

על ייחודיות שנת בציר 2018
2018 היה בציר מוקדם ויחסית קצר. חורף חמים ואביב מוקדם מהרגיל הביאו לעונת בציר מוקדמת. לאחר פתיחת הבציר 10 ימים לפני המועד, הטירוף הגיע בשבועות 5 ו-6, עם 34% מסך הענבים
בשבועיים האלה בלבד. בעוד שבדרך כלל אנו בוצרים כ-30% מהפרי בחודש אוקטובר, ב-2018 נותרנו רק עם 11% מהענבים עדיין על הגפנים, וסיכמנו את הבציר ב-15 לאוקטובר.
מזג אוויר מהמם בקיץ יחד עם יבולים נמוכים מהרגיל סיפקו לאוהבי היין עוד בציר מעולה מבית יקב רמת הגולן.

גמלא השמורה סוביניון בלאן 2018 מיוצר מענבים הגדלים בכרמים שלנו הממוקמים בצפון הקר של רמת הגולן, אזור הידוע בגידול סוביניון בלאן איכותי. היין עבר תסיסה קרה, אשר עוזרת לזן חובב הקור הזה לשמר את אופיו הרענן.

אלכוהול: % 13.5

כשר: הרב אברהם דב אוירבך שליט"א אב"ד טבריה, O.K מהדרין

מחיר מומלץ לצרכן: 50 ש"ח.

על אזור הגידול
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.
יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

יקב רמת הגולן "ירדן" קברנה סוביניון 2016

רשמי טעימה שלי: יין בצבע ובגוון אדום עמוק. ניחוחות מנטה, איקליפטוס, פרי כהה ורמזים מלוחים על האף, החך, מובנה היטב. הגוף מלא, עם המון טעמים ורמזים למנטה, קסיס, ליבת שזיף בשל ודובדבן כהה לצד טאנינים משובחים, עם אורך טוב וסיומת ממושכת.

על היין

ירדן קברנה סוביניון 2016 מציג ארומות של פירות אדומים ושחורים בשלים, לצד ניחוחות של טבק, אדמה ורמזים לעשבי תיבול, על רקע של עץ אלון צרפתי. זהו קברנה קלאסי המציג גוף מלא, טעם מרוכז וסיומת ארוכה.

בעוד שירדן קברנה סוביניון מבציר 2016 מהנה לשתייה בעת שחרורו, בתנאי אחסון נאותים היין ישתבח משמעותית לאחר מספר שנים של התיישנות, ויהיה נהדר לשתייה גם בעוד עשור ואף יותר מהבציר.

יין ואוכל

נסו לשלב את היין עם מנות כמו פילה מיניון בזיגוג בלסמי, טאג'ין טלה מרוקאי או פולנטה קרמית עם פטריות בצלייה איטית.

על ייחודיות שנת בציר 2016

בציר 2016 היה יוצא דופן. אחרי חורף שגרתי, בפברואר טמפרטורות היום הממוצעות היו גבוהות ב-4 מעלות מהרגיל והכינו את הקרקע לאביב חם. גשמים קלים בחורף יחד עם ממטרים רגילים באביב הביאו אותנו ל-75% מממוצע המשקעים השנתי. קיץ מתון לא הספיק כדי לבטל את השפעת חום האביב, מה שהביא לבציר מהיר וסוער – הקצר ביותר ב-22 השנים האחרונות. הקיץ הנהדר הוביל ליינות באיכות מרגשת, המוכיחה פעם נוספת שגחמות של בציר מסוים אינן מונעות מכרמי רמת הגולן להניב יינות מעולים באופן עקבי.

ירדן קברנה סוביניון 2016 מיוצר מענבים שנבצרו ממספר כרמי הקברנה הטובים ביותר שלנו ברמת הגולן. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מהן 40% חדשות.

אלכוהול: 14.5%

כשר: הרב אברהם דב אוירבך שליט"א אב"ד טבריה, O.K מהדרין.

מחיר מומלץ לצרכן: 129 ש"ח.

טלפון: 04.6968435
כתובת: ת.ד.183 קצרין 12900

קרדיט צילום: חגית גורן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top