חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רימון – ביקור של חובה לכל מי שנוסע לצפון !

כמו שלא הייתי שנים ביקב אדיר, כך גם לא הייתי ביקב רימון. ועל התירוץ שמקופל בתוך הריחוק הגיאוגרפי מרחק שעתיים נסיעה לכל צד מהבית כבר שמעתם וקראתם. יש בליבי אהבה והערכה אישית לשני היקבים האלה אדיר ורימון למרות שהדבר היחידי שמקשר ביניהם זו רק השכנות הטובה. אבל אצלי בלב, זה הולך הרבה שנים אחורה לימים אחרים בהם נולדו והוקמו היקבים האלה ולשימרית נחמיאס, חברה מקסימה, שבשעתו ולא מעט בזכותה שהפכה עולמות בכדי לחשוף את היקבים האלה ולהוביל אותם אחר כבוד לבמות ולתודעה שכיום כולנו מכירים. אז את הדרך לצפון בואכה אזור התעשייה דלתון, עשינו עם אסף חכימי מנהל צי הרכב V.I.P לנסיעות מבחן של חברת "דוד לובינסקי" שלקח על עצמו את תפקיד "הנהג המיועד" ושעה ו-45 דקות אחר כך בנסיעה מפנקת שגם הצדיקה את עצמה במבחן התוצאה = חוויה, היינו באזור התעשייה שבדלתון.

לשמחתי, לכל אורך השנים, שמרתי על קשר קרוב עם משפחת נחמיאס בעלי יקב רימון. עם אבי מנכ"ל היקב, ועם אחיותיו מירי ואורטל, ועם שרון ביטון, בעלה של מירי שהוא יינן היקב שבשנים האחרונות גם החל מייצר יין ביקב שאינו מבוסס נטו על טהרת פרי הרימון כשעזר לצידו עושה כמלווה, יועץ היינות ד"ר ארקדי פיפיקיאן.

אבי נחמיאס מנכ"ל היקב היה טרוד בעיסוקיו במרכז הארץ בשישי האחרון אך הוא דאג שאחותו המקסימה, נאה וחיננית, אורטל, תצפה לבואנו ותקבל את פנינו בהכנסת אורחים חמה ומזמינה.

ערב קודם, אל תוך הלילה ושעות הבוקר המוקדמות, חגג יקב רימון באירוע רב משתתפים חגיגה יוונית אמיתית חוצה גבולות וזמנים – כשהרכב 'יאמאס' התארח ביקב רימון במופע מיוחד מבית היוצר של המוזיקאים אורי שפי, אדי בן כנען ושיקו בכר. כל הלהיטים הגדולים בכל הזמנים "רמבטיקו", "קזנגידיס", "דאלאראס", מנגינות מהאיים הקסומים של יוון ועוד, לצד חומרים מקוריים משובחים. ברחבה מגודרת הצמודה למרכז המבקרים, הוקמה במה ענקית, הוכנו מקומות ישיבה, הועמדו עמדות בר ומכירת מזון, וכלל עובדי היקב נרתמו לטובת האירוע.

אז נכון שלא היינו לצערנו באירוע, אבל לא יכולנו שלא לשמוע הדים על שהתרחש, לצפות בסרטונים ובתמונות, ולראות את צוות העובדים כמעט "נופל מהרגליים" משווע לכמה שעות של מנוחה. אז חשוב שתרשמו לעצמכם ותשריינו לכם מקום לפעם הבאה, כי יודעי דבר רמזו לנו, שזו רק הייתה אבן הפינה ויריית הפתיחה לאירועים לעתיד לבוא.

"אתם רוצים להתחיל בתותים"? שאלה אורטל, "או להתחיל כאן בטעימה"? "תותים"? שאלתי. ובכן מסתבר שגבי נחמיאס אבי המשפחה ומייסד יקב רימון, ידו בכל ויד כל בו והוא ממשיך לחשוב ולפתח קדימה במיזמים חקלאים שיש האומרים שהפוטנציאל המסחרי הגלום בהם יכול להימדד במיליונים.

וכך, אנו עולים לרכב עם אורטל והיא מכוונת אותנו אל מעבר לכביש, בינות למטעי עצי הרימון בואכה אל סככה.

ובחזיתה, כבר יושבות כמה משפחות ומקשיבות לדבריו של גבי, ועל השולחן סוגי פלפלונים קטנים, וארבעה סוגים של עגבניות שרי קטנות, והכי חשוב תותי שדה הגדלים על מצע קומות המופרד מהקרקע ובמצע סוג של אבן שהובאה מיוון ונכתשה עד גרגר וזה המצע יודע לספוג ולספוח אליו חומרי דישון והרבית צמח והתותים מה-זה אדומים ומתוקים, טעימים ומאוד מזמינים.

ואנחנו חוזרים אל מרכז המבקרים של יקב רימון, וראבאק, חם בחוץ, ואנחנו כבר הלומי יין מהטעימה של שעות הבוקר ביקב אדיר. ואורטל רגישה ובתבונה של אישה נאמנה, היא מציעה לנו מיד תרכיז רימון טבעי מהול בחומר ממתיק, עם קוביות קרח, והמשקה צונן, טעים, מרווה ומרענן נפש. והיא מציעה לנו זוג פרלינים של שוקולד להנעים את החך.

ואנו טועמים את פורטפוליו היינות של יקב רימון, ליקב סדרת יינות שזוכים לפרסים והערכה רבה בישראל וברחבי העולם כולו. היינות עשויים על טהרת פרי הרימון, פרי שלו סגולות בריאותיות ועד לרישומים מהמקורות לכך שהוא מבין הפירות הקדמונים הקיימים עוד מתחילת ההיסטוריה. יקב רימון התפתח עם השנים והחל בייצור מוצרים משלימים מפירות הרימון וביניהם: שמן רימונים, מיץ רימון ומוצרי קוסמטיקה. ליקב מרכז מבקרים מצליח מאוד, ואת היינות ניתן לרכוש בחנויות יין מובחרות ברשתות השיווק השונות בכל רחבי הארץ.

ואורטל אינה פוסחת על אף אחד, והיא מעשירה ומרחיבה את ידיעתנו על סגולות המרפא המוכחות של פרי הרימון ומלמדת אותנו על מגוון מוצרי הלוואי הקוסמטיים של הפרי. וידידי אסף, "משוגע" על יינות מתוקים וזו לו החשיפה הראשונה ליין ( שיכר אם תרצו ) המופק כולו על טהרת הרימון. והוא טועם ואני מביט אליו ושואל לתגובותיו וניכר עליו שחושיו, מנסים להתרגל ראשונה לחומציותו הטבעית של פרי הרימון ולנוכחותו הכול כך דיסטינקטיבית באף ובפה.

ואנחנו מתחילים ברוזה הקליל החצי מתוק, עוברים ליין בסגנון פורט גליל, ממשיכים עם הפורט פרימיום, העצמאות 70, ומקנחים בקודאלי המעלף. מדובר ביינות מושקעים, עשירי איכות וטעמים, עשויים לעילא שנותנים לכם חוויה של ממש היישר לפנים.

ואני מביט אל אסף והוא כזכור לכם ה"נהג המיועד" ואני אומר לו, שאין מצב שהוא נוהג ככה, לפני שאנחנו עוצרים למנוחה וקפה אצל שחר בבית הקפה של "יקב עמיעד".

יקב רימון, הוא חוויה אחרת. שאתם חייבים לעצמכם לעשותה למוכרת. היינות של היקב, הם לרבים מאיתנו, משהו חדש, של טעם נרכש. האירוח במרכז המבקרים של היקב, מקצועי מאוד, קשוב ואכפתי, ואין מצב שאתם כאן בצפון ולא נכנסתם למרכז המבקרים של יקב רימון.

מרכז מבקרים א.ת דלתון
א'- ה' – 09:00-17:00
ו' – 09:00-14:00
שבת וחג – סגור
טלפון- 04-6822325
פקס – 046822324
מייל – [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top