חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה – משיק יין מלבק חדש 2017, יינות 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019, וחווית ביקור לא נשכחת !

חם היה בשבת האחרונה ורק משוגעים יצאו מהבית. או שאולי כשחם, כולם נוסעים לים. הזוגית ואני בורגנים. אוהבים את הבית. לקרוא עיתונים, להיפגש עם הילדים ובעתיד הלא רחוק גם יבואו הנכדים. אבל התעוררנו מוקדם, לפגוש את ה"בחוץ חם". אז הזוגית אמרה: "יש לנו הזקנים, שתי ברירות. לנסוע לקניון איפה שממוזג, או שניסע לאיזה שהוא יקב, שגם שם ממוזג. ובאותה נשימה, על ההחלטה היא עמדה, בוא ונסע ליקב יהודה".

אחת לכמה חודשים, אני מבקר ביקב יהודה. יש משהו בנוחות ההגעה למקום, לבביות קבלת הפנים והזמנת האורחים, שעושים לנו תמיד את החשק. אבל זה לא רק זה. אבי יהודה היינן, עושה יינות שבדרך לא ברורה, הוא מצליח להכניס בהם לא רק ענבים, אלא גם הרבה נשמה.

הכיצד? אם תשאלו ובכן, ראשית, ליינות שלו הוא נתן את שמותיהם של בנותיו והוא עשה ועושה את היינות הללו ,תואמי אישיות ואופי, של כל אחת ואחת מהם.
וליין הדגל שלו, הוא קרא "סולם יעקב" על שם אח יקר, שנפטר.

יקב יהודה הוקם בשנת 1998 בנווה אילן ע"י אבי יהודה. אבי, מגיע ממשפחת כורמים שהפך ליינן. לאבי יש ארבע בנות: שמה של הבכורה "אחינועם", ועל שמה קרא אבי יין שיראז. אחריה הבת "שקד" ועל שמה קרא אבי יין קברנה. הבת השלישית ושמה "ניצן", בלנד של מרלו, קברנה ושיראז, כך אומר לי אבי, נמצא בכל היינות, מאחר והיא "כזו – היא מהכול". שמה של הבת הרביעית הצעירה שבבנות הוא "אורי", ועל שמה קרא אבי יין מרלו.
לדברי אבי: "מתן שמותיהן של הבנות ליינות היקב, נועד לחבר אותן לעשייה ולהוויה של היקב".

יקב יהודה מייצר 5 סוגי יינות בשנה. 4 יינות בסדרה על שם בנותיו ויין אחד הנקרא סולם יעקב שהוא יין מחווה לאחיו יעקב שנפטר. כל היינות של יקב יהודה הם יינות רזרב. היינות של יקב יהודה אוהבים התיישנות בחבית, אליבא היינן אבי, ומרביתם שוהים בהן לא פחות מ- 18 חודש. גם אחוזי האלכוהול במרבית היינות מטפסים לכיוון ה- 14%.

יינות היקב מתיישנים בחביות שחלקן חביות סגי-מורו Seguin Moreau וחלקן חביות בוטס Boutes.

יקב יהודה, הנמצא במושב שורש, נפתח מדי יום שבת בבוקר בשעה 11:00. בכניסה ליקב, מתחת לסככה המוריקה, הבחנתי במקום בצלמת מקצועית ומקסימה בשם Daniel Danieli והיא האחרונה, מדביקה את עדשת מצלמתה לאשכולות הענבים ומחפשת זוויות צילום ככל שמתקרבים.

כך וגם אצלי. האצבע רגישה על העדשה, ואני עושה את שלי והיא מתלהבת מהצילומים שלי ואני מתלהב מהצילומים שלה.

ו- אבי יהודה מספר שביקב היה "אירוע מכונן" בימים האחרונים והוא מספר על ביקור בעבר בספרד שם נחשף לזן ענבי המלבק והוא החליט לנטוע כרם מלבק בשנת 2010 כאן במושב שורש. ושנים מאז הנטיעה הוא לא נגע בכרם. והחברים לוחצים ולוחצים ומחליטים לבצור ב 2017…והיין טעים אבל חסר לו משהו לדעת אבי, ואז הוא מחליט לעשות מעשה והוא בוצר ענבי קברנה סוביניון מכרם בעל, עם מעט מאוד מיץ ועם קליפות עבות, והוא מתסיס כ 20% מענבי הקברנה סוביניון יחד עם 80% מהמלבק ויוצא לו יין שאפשר לקרוא לו מלבק פלוס עם חיזוקים בעוצמות ונוכחות גם בזכות 24 חודשי יישון מחציתם בחבית סאגין מורו ומחצית בחבית בוטס. היין קצת צעיר. בעל ניחוחות גולמיים של שורש ליקוריץ ושזיף אדום. בפה, הוא קצת "מחוספס" עם טעמי שזיף מטוגן. "זה לא זה עדיין","צריך להביא בחשבון שבתחילה אמרתי לעצמי שזה עוד לא יין" אומר אבי. אבל לדעתו ולפי שעה, הוא בהחלט מתווה את הכיוון והדרך. והוא גם נעים.

היין הבא יהיה מלבק זני לכל דבר ועניין והוא יושק לקראת ראש השנה של 2022 ואבי מצפה "שהתכונות של המלבק המנדוזי" כבר יבואו לידי ביטוי, ביין זה.

ובינתייים, אל אולם היקב מצטרפים עוד מבקרים ואורחים. ואבי מעלה לשולחן לבנה שמן זית ועגבניות שרי, וסלט עדשים, והם האורחים חזרו זה עכשיו, היישר מטיול אופנועים והם עצרו באבו גוש והביאו איתם מטעמים, והם ביד רחבה פורשים על השולחן, חומוס לניגובים, וגם מתוקים.

ואבי מוזג ומטעים את כל פורטפוליו היינות של 2016 והחוויה כאן אינטימית ומרגשת כאחד. שותים וצוחקים, שותים וצוחקים.

וכשאנחנו כבר בדלת היציאה אבי אומר ש"אני לא הולך הביתה בלי בקבוק יין שלו לשולחן החג" והוא שולף מגנום "סולם יעקב" פטי וורדו מבציר 2016, נותן לי חיבוק ענק נשיקה חמה לזוגית ועם חיוך מלא אושר הוא אומר “אוהב אותכם וחג שמח!”.

יקב יהודה

השקד 100 מושב שורש

02-5348175

054-4638544

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top