חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי כרמל חוגגים את בציר 2019 חדשנות בקווי הפרימיום והבטחות הכרמים החדשים

אוגוסט הגיע ואיתו בציר 2019 של יקבי כרמל, העתיד להימשך עד אחרי סוכות.
השנה, הבציר התחיל בדיוק במועד, משום שמזג האוויר היטיב עם הכרמים; עונת החורף הייתה גשומה וקרה במיוחד, עובדה שהשפיעה לטובה על איכות הענבים, גודלם וטעמם, והאביב והקיץ היו נוחים יחסית ואפשרו את הבשלתם של הענבים בקצב הטבעי להם.

הבציר השנה, חגיגי במיוחד, שכן ליקב יש כ-20 כרמים שיניבו לראשונה השנה. הייחודי והמסקרן ביותר הוא כרם עמק הבכא שבצפון רמת הגולן, במורדות תל מחפיד, שנמצא בגובה של כ- 1000 מ' מעל פני הים (הגבוה ביותר מבין הכרמים של יקבי כרמל ומבין הכרמים הגבוהים בארץ) ומוקדש לזנים לבנים עם נגיעה של קברנה סוביניון.

בכרם זה מגדלים בעיקר ענבים לבנים מהזנים ויוניה, גוורצטרמינר, סוביניון בלאן ופינו גרי וגם קברנה סוביניון , אשר מיועדים ליינות הפרמיום, ויש בו שימוש בטכניקות מיוחדות כגון שורשים עמוקים.

בכרמים נוספים של היקב נעשה שימוש במגוון טכניקות ייחודיות וחדשניות שיבואו לידי ביטוי בבצירים הבאים. כמו כן, נעשה שימוש בטכנולוגיות מחשוב מתקדמות לבקרה ודיוק בתחום הגנת הצומח וסביבת הגידול, כגון הפחתת ריסוס עשביה וטיפול בכרמים בדרך אקולוגית המשמרת את הקרקע.

בנוסף, השנה נכנס לעבודה קו קליטת ענבים חדש המיועד ליינות הפרימיום של יקבי כרמל, אשר יאפשר קליטה של עד 10 טון ענבים בשעה (בשונה מ90 טון ענבים בקו הרגיל) ומיועד אך ורק לקליטת ענבים מבציר ידני.

יפתח פרץ, היינן הראשי ביקבי כרמל: "אין ספק שעבורנו ביקבי כרמל תחילת הבציר הוא יום חג לכל דבר ועניין וכולנו נרגשים לגלות את הענבים. השנה מרגשת במיוחד שכן מזג האוויר בשנה החולפת עשה עמנו חסד, גם בכמויות אבל בעיקר באיכות הענבים, גודלם וטעמם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוות הייננים המעולים שעובדים איתי: מיטל דמרי, מתן ציזלינג, דורון הרנס, וחיים וכטנהיים, שהמקצועיות שלהם מובילה את האיכות והמגוון של יקבי כרמל".


שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top