חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שריגים מטעים יינות עשויים זני בורדו ומציע למכירה יינות ארכיון מתיישנים וזוכי מדליה – "כשאני עושה יין אדום, אני רוצה שהוא יהיה טוב היום, יהיה טוב יותר בעוד 5 שנים ועוד יותר טוב עוד 15 שנה."

פוסט בדף הפייסבוק של יקב שריגים צד את עיניי לקראת אמצע סוף השבוע האחרון והוא בישר על "טעימה ומכירת יינות ארכיון ומתיישנים שנשמרו בתנאים אופטימאליים ביקב" ומכאן, המסלול למושב לי-און, בואך יקב שריגים, בבוקר יום שישי, היה ברור ומוכן.

את ימי השישי הפנויים שלי, אני אוהב לעשות כבדרך של קבע, בביקורי יקבים. יש משהו בשלווה של סוף השבוע המהווה עבורי סוג של התפרקות והיחלצות מקוד הלבוש וההופעה, הינתקות כמעט מוחלטת ממבול הטלפונים המלחיצים ותחילתם של יומיים רגועים.

בחודשים האחרונים ובהנאה מרובה, אני עושה את ימי השישי הללו עם חברי אסף חכימי מנהל צי הרכב לנסיעות מבחן ללקוחות V.I.P בחברת "דוד לובינסקי", אסף, חובב יין כמוני וכל פעם הוא מפתיע לנסיעה עם רכב מבחן אחר חדיש מרווח ומפואר מהניילונים, מה שעושה את הנסיעות אל היקבים ובחזרה למפנקות בעליל.

את פנינו קידמו בשמחה היינן אוריאל הררי ושותפו מוטי מרדכי. אוריאל פתח בפנינו את מחסן אחסנת הבקבוקים המקורר, הציג בגאווה את פורטפוליו היינות לרבות יינות הארכיון המתיישנים ולא מעט יינות זוכי מדליה, וללא היסוס הוא שלף 4 בקבוקי יין מהמדפים ואמר "אני מייצר 3000 בקבוקי יין מזה 17 שנה"…

יקב שריגים, ממוקם בתוך חורשת עצי אורן בחצר האחורית של הבית. לא תמצאו עוד הרבה יקבים כאלה בהם הטבע והיקב אחד הם, לרבות שימרי הבר הסמויים מן העין אך נמצאים קיימים ומרחפים כאן בכל פינה.

אוריאל הררי אומר כי "לדעתו, הכנת יין אדום יבש הנה ריצה למרחקים ארוכים. כי לוקחים את הענב את הפרי ועושה ממנו יין שאתה לא מריח בו את הארומה הענבית אתה מריח פירות בשלים, פירות יער, עשבים, תבלינים, ולעומת זאת ביינות לבנים לא אחת אתה כן יכול להריח את הארומה הענבית הטבעית כשאני עושה יין אדום, אני רוצה שהוא יהיה טוב היום, יהיה טוב יותר בעוד 5 שנים ועוד יותר טוב עוד 15 שנה."

והוא מוסיף ואומר: "אנחנו פותחים כאן יין מ- 2008 אני אמזוג אותו לצורך הטעימה לדיקנטר רק בכדי לזרז את תהליך המוכנות שלו לשתייה עכשיו שלנו אבל תסכימו איתי שאתם מביטים בצבע של היין, בארומות העולות ממנו ככל שהוא נפתח וחרף היותו מבציר 2008, לא ניכרים בו סימני הגיל. היין התיישן 32 חודש בחביות עץ אלון כשבחצי השנה האחרונה הוא השתבח בחביות שהיה בהן יין לבן."

כבר 17 שנה, השותפים ליקב שריגים לא מחליפים את חלקות הכרם רוצה לומר אפילו את השורות בכרם מהן הם בוצרים את הענבים של יקב שריגים (נטיעות מ- 1996בראש ההר ב"גפנים המתאמצות" בכרם ניר של הכורם עמית ניר במושב מטע).

ב- 7 השנים האחרונות, עושה יקב שריגים שימוש בשמרי הבר או שמרי הפרא, בוצעה הפחתה בשימוש בבי סולפיט, ונעשה שימוש בפקקי שעם איכותיים של חברת AMORIM.

יקב שריגים – שריגים 2016 – 18 חודשים בחביות מעל שנה בבקבוק. מהיין נעשו כ- 1200 בקבוקים. יין עשוי מזנים בורדולזיים כשהפטי וורדו הוא הדומיננטי בבלנד. סדרת שריגים נחשבת לסדרה הכיפית של היקב. להנאה קלילה ולא מחייבת. היין מורכב מ- 46% פטיט וורדו, 25% קברנה פרנק, 16.5% קברנה סוביניון, ו- 12.5% מרלו. ליין 12.5% אלכוהול. הבלנד מדגיש את טעמי הפרי של ענבי הפטיט וורדו ואת המאפיינים הזניים לרבות עומק הצבע ושפע התיבלון. צבע היין הוא אדום בוהק בגוון מדהים. באף, אתה מקבל את הפרחוניות הזו של עלי כותרת של ורדים ופריחת תפוזים לצד מחטי אורן. תקרבו יותר את האף, ויש ניחוחות של קסיס ושוקולד מריר. על החיך הוא בעל גוף בינוני עם טאנינים גיריים יש טעמים של פטל שחור, מיץ ענבים, תבלין ושוקולד מריר. אחלה יין לפתיחת כל החושים.

יקב שריגים באריק 2016 – באריק הנה סדרת היינות הבכירה של היקב. 28% קברנה סוביניון, 28% מרלו, 34% קברנה פרנק, ו- 10% פטיט וורדו. ליין גוף מלא וצבע עמוק ואלגנטי. היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון. ליין 13% אלכוהול. צבעו של היין כהה ועמוק עם גוונים אדומים עזים. היין נפתח בארומות עוצמתיות של פרי יער שחור וכחול דובדבנים ופטל, עם רמזים לגרפיט, מרווה, ובריוש טרי. הכניסה, מציפה את החיך בטעמי פרי כהים ובשלים של דובדבנים, ואוכמניות שחורים, כמו גם מינרליות טרייה ונגיעה של  מנטה, עם עקבות טאנין, היין מסתיים בליקוריץ מתוק מתמשך וחומציות חלקה. מורכבות נאה.

יקב שריגים כיתרון 2016 – כיתרון הנה סדרת הדגל של יקב שריגים. הסדרה מונפקת רק בשנים מיוחדות. בבציר 2016, התברך היקב בשנה אותה היא מגדיר מיוחדת ואיכותית שמאפשרת הפקת יין מיוחד. היין מבוסס על 68% ענבי מרלו, 22% קברנה סוביניון, 10% פטי וורדו. שילוב זה מורכב מהחביות היותר מובחרות של בציר 2016. היין התיישן 18 חודש בחביות עץ אלון. היין מאוזן. עם גוף מלא ועוצמתי. מסדרה זו יוצרו מספר מוגבל של בקבוקים. צבעו עמוק כהה אדום עם גוון סגול. באף, ניחוחות שופעים של דומדמניות אדומות, דובדבנים כהים, פטל שחור, עם תבלין עשבוני ונוכחות עץ אלון. בפה, היין מתהדר בכמויות גדולות של מאפייני פרי אדום עסיסיים ובשלים והוא רך וגמיש במיוחד. בנוסף, רמזים לשוקולד חלב מתמהמה ותוויות כמהין ודובדבן שחור "רוקדים" על החיך האחורי.

יקב שריגים קברנה סוביניון 2008 – היין מורכב מ- 94% ענבי קברנה סוביניון, ו- 6% ענבי פטי וורדו. היין התיישן 32 חודשים בחביות עץ אלון היין לא עבר הצללה. הענבים ליין זה מגיעים מכרם בהר כיתרון  בהרי יהודה בגובה 740 מטר. ליין 13% אלכוהול. לא כל  יין שנעשה ב- 2008 יכול להציג את עצמו לטעימה ולמכירה ב- אמצע אוגוסט 2019 שזה 11 שנים. מצד אחד, לא שוכנעתי שאוריאל היינן כיוון את היין להתיישנות כה ארוכה ומצד שני 13% האלכוהול ו- 32 חודשי היישון של היין ומאז שנות ההשתבחות שלו בבקבוק בתנאי אחסון אופטימאליים בקירור מבוקר, ללא תזוזה או תאורה מכבידה, עשו לו ליין רק טוב. יין מקסים זה מציג את הטאנינים הרכים והעשבוניות שאתה מוצא לעיתים קרובות ביינות עשויי זן הקברנה סוביניון. את טעמי העשב המיובש הזה מלווים פירות יער כמו שזיף בשל, דובדבן כהה, אוכמניות כחולות, ודומדמניות שחורות. אבל, הכול, מאוד רגוע, חלק, קטיפתי ועגול ומאוד אלגנטי. על החיך, זה ציפוי פה עשיר להפליא באוממי. יש לו סיומת ארוכה מאוד ומלוחה עם אחיזה קלה של טאנינים עדינים. עצם היותו של היין בדיקנטר והזמן שחולף (למרות העובדה שארבעתנו כמעט בלי להרגיש ירדנו על הבקבוק מתוך תכולת הדיקנטר) עשו לו ליין רק טוב. 

יקב שריגים

(לי-און)

050-999-0746
072-371-2391
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top