חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רוגלית – תענוג של ביקור ביום שבת

כשחברי חוג היין שאני בין חבריו, זרקו כפפה ל"ביקור בשבת ביקב רוגלית", הייתי בין הראשונים להרים אותה. אני אוהב את שרון וישי כהן, את חמימות הכנסת האורחים שלהם, את התחושה הכמעט מיידית של "להרגיש בבית" שהם מעניקים וכמובן את היינות של שרון שכמו תמיד תוכלו למצוא בהם מקדם גבוה של value for money. שרון היא הייננית, כש-ישי בעלה על הכרמים והשיווק, כשהבנים הצעירים כבר נמצאים עמוק בסיוע ובעשייה. לשרון הזכות להיות חלק מצוות התפעול של בית הספר ליין שורק וכאן עם תלמידי בית הספר, היא מתפעלת ולומדת וגם "מתגלחת" מניסיונם של אחרים. והכול למען הרחבת ידיעותיה לעשיית יינותיה. "רוגלית"- היא שיטה לגידול גפן המסתרחת על הקרקע “ויצמח לגפן סורחת, שפלת קומה, לפנות דליותיו אליו ושורשיו תחתיו יהיו. ותהי לגפן ותעש בדים ותשלח פארות…” (יחזקאל יז, ה'-ט') …

כידוע לכם, טעימת יין מקבלת מישנה עונג וחוויה כשאתם עושים אותה בחברותא לצד חברות וחברים והשבת האחרונה הייתה בדיוק כזו חרף היותם של כמה חברות וחברים חסרים.

ישבנו לטעימת יין בחצרה של משפחת כהן. כשברקע, ניתן לראות בבירור את סימני השריפה הגדולה מאמצע החודש שעבר שכילתה את מידרון ההר ממושב אדרת ברום ההר עד למרגלותיו.

המוטו של שרון הוא ברור. "אני לא מוכרת יין שעולה על 100 ₪. אני רוצה שמי שקונה אצלי ארגז יין, ילך הביתה וישתה את היין, ואז יחזור לפה ויקנה עוד ארגז. כשאני קונה יין ב- 150 ₪, אני עושה לעצמי חושבים מתי שווה לפתוח אותו ולאיזה אירוע שווה לחכות על מנת לפתוח אותו. אני לא רוצה שמי שקונה אצלי ארגז יין, יחזור עוד פעם בעוד 10 שנים לקנות עוד ארגז יין רק בגלל שהייתי יקרה עבורו".

פתחנו ביקב רוגלית בלאן דה נואר 2018  שעשוי מענבי קברנה סוביניון וסירה. ביין 12% אלכוהול. הענבים מהכרם של איתי ברקאי ברוגלית. מהיין נעשו כ- 390 בקבוקים כשהשנה יהיה גידול בכמות לאור הביקוש והיין המוצלח. זהו יין של קיץ, נקי, צלול, מדויק, עשוי טכני ללא רבב, קריספי, עם חמצמצות נעימה מאוזנת ומרעננת. תענוג.

שרון הביאה אל השולחן, לחם משגע שאפתה במו ידיה, זיתים כבושים ביתיים, גבינות, ושמן זית מתובל בנגיעות בלסמי.

המשכנו ביקב רוגלית מלבק 2018 – צבעו אדום ארגמני עשיר. 14% אלכוהול. באף, פרי כהה, דומדמניות שחורות, רמזים לפרחוניות סגלגלה ותבלין. הפה, אינטנסיבי. מלא בטעם, עם טאנינים חלקים ואורך. היין שהה 6 חודשים במיכל נירוסטה ונשמר יפה תחת עינה הבוחנת והעוקבת של שרון. היין עשוי נטו פרי ללא יישון בחבית. יין פירותי, מהנה, שתי נגיש ועכשווי.

המשכנו עם יקב רוגלית דנה 2016 – עשוי בלנד של קברנה סוביניון, סירה ומלבק. יין שטעמתי בעבר, סיקרתי אותו וגם יצא לי להתאהב בו. ניכר בו שהזמן עושה לו רק טוב. יין מורכב, בעל גוף בינוני, רמזים לשזיף אדום, לצד פרי שחור, תבלין חם כמו הל וקינמון, בפה, פרי שחור, טאניות בינונית וחלקלקות עגלגלה וקטיפתית ותיבול מפולפל. היין היה 14 חודש בחבית. היין מוכן לשתייה ולדעת טובים ממני עוד שנה שנתיים הוא יהיה במיטבו. ליין 14.5%.

המשכנו עם יקב רוגלית קברנה סוביניון מרלו 2016 – בלנד שהוא כמעט חצי חצי מבחינת ההרכב הזני. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון. ליין 14.5%. יין פירותי עוצמתי שגם אותו טעמתי וסיקרתי בעבר. יין שתי ועכשווי. יין בצבע צפוף מציג ארומות של שכבות פרי שזיף אדום ושחור לצד נגיעות קסיס וגרגרי קפה טימין מיובש וניאנסים מתובלים. החיך רך ועם זאת, מרוכז, עם טאנינים נוכחים ואלון משולב.

קינחנו בפייבוריט שלי והיין עמו גם יצאתי הביתה ויהווה אקורד הסיום לארוחת שולחן החג הקרוב. יקב רוגלית יין מחוזק בסגנון פורט העשוי מענבי סירה 2016 – יין קינוח אלגנטי זה מציג צבע ארגמן כהה ועשיר, וכאשר הוא נפתח הוא חושף ניחוחות של דובדבן, מאפים ועץ מדובלל. בפה, הוא מתהדר בפרופיל טעמים עשיר ונדיב עמוס בטעמי פטל שחור וכמו כן, ברמזים לקינמון ושוקולד מריר. יש בו ביין נוכחות פרי קדימה, עם רעננות נעורים. יין זה מציג טאנינים רכים ותווי טבק טרי. שזיף עמוק, כהה ומרוכז, דובדבן שחור, עם תאנה, צימוקים ושוקולד מריר, מקל קינמון ורמז לאניס, דמויות שזיף כהות, חומציות טבעית טובה לאיזון המתיקות ונגיעה של אלון. היין התיישן 36 חודש בחבית עץ אלון. כשעבדכם הקט מתחנן לא אחת לשרון ולישי שהגיע הזמן ושיבקבקו כבר…וימכרו לי בקבוק. ליין 18.5% אלכוהול.

יקב רוגלית הינו יקב בוטיק משפחתי הממוקם בעמק האלה ובסמוך לנחל האלה, אזור המכונה “דרך היין” הצופה לנוף היסטורי עוצר נשימה. גידול הגפנים באזור זה מתקיים כבר למעלה מ-3000 שנה, והיקב הוא שילוב של עשייה משפחתית, עבודת אדמה וניצול האקלים המקומי
היקב עצמו נמצא בחצר בית במרתף שנבנה כבר בשנות ה-50, והביקור בו מספק חוויה כפרית אותנטית המתאימה לכל המשפחה.

יקב רוגלית

מושב רוגלית (נווה מיכאל) משק 46 עמק-האלה

[email protected]

שרון 052-8806469 
ישי 052-4207088

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top