חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק משיק יינות בורדו (יינות ישראלים העשויים מזני בורדו) 2016 – ועוד יין אורח "מהשכונה ליד"…

אפתח ואומר, שחיכיתי מאוד לטעימה זו. אמשיך ואומר, שהייתה לי אחת מחוויות הטעימה היותר מענגות של העת האחרונה ולראייה עם חברים ישבתי ולגמתי מהיינות כמעט 4 שעות. ולזה אני קורא "ליהנות עם יינות". בית הספר ליין ויקב שורק הוא חממת מגדלים. וניר שחם, הוא אוטוריטה, רבת ידע, מקצועיות, המון חן, חינניות וצניעות. אני אוהב להקשיב לו. עזר לצידו, עלמות החן המקסימות חגית גולן אשר על השיווק ויעל נוח אשר על קשרי הלקוחות. עזר לצידו, גם היינן המוכשר דרור אנגלשטיין שגם אותו אני אוהב לשמוע, ויחד עם עוד כמה עוזרים ביקב, הם מקיימים עשייה שיש להתגאות בה. בסוף השבוע האחרון, קיים היקב טעימה של יינות מזני בורדו וכולם מארץ ישראל. הזנים האלה, נקראים "זנים בורדולזיים" והם מאפיינים את אזור בורדו כאשר באזור זה תמיד כמעט נמצא את זני הקברנה סוביניון והמרלו כשהפטי וורדו והקברנה פרנק נכנסים שם כ"בלנדרים קטנים". יש לי חיבה והעדפה אישית ליינות אדומים מזני בורדו, ולפיכך, הטעימה של יום שישי בה אני נטלתי חלק, יותר מאשר עשתה לי את זה. היא עשתה לי את השישי-שבת. היינות שהוטעמו חרף העובדה שהם צעירים היו יינות שבכללי ניתן היה לכנס אותם תחת הכותרת "יינות ידידותיים". את סדר הטעימה, קבעו אנשי היקב, שבחרו גם להטעים את חלקם העיקרי בדקנטר ולו בגלל היותם כל כך צעירים ואפילו "מקדימים את זמנם". ניר שחם, כינה את ההשקה "השקה קצת אחרת" ולדבריו: "זה מה זה מגניב".

יקב שורק קברנה פרנק 2016 –

דבר היקב: "יין זה הינו בעל גוף בינוני אופייני מאוד לזן זה. טעמי היין בגווני הירוק, פלפל ירוק, מורכבות רעננה ותיבול. סיומת ארוכה. יין קולינרי שצריך עוד זמן לישון".

רשמי טעימה שלי:

קברנה פרנק, יין סגור וצעיר ומאופק היין עבר בלידינג.
המטרה הייתה ביינות ההשקה, לשמור על הפרופיל הזני שלהם בתהליך עשייה שמכבד מאוד את הפרי. החל מבחירת יום הבציר שלא יהיה בשל מדי ויאבד את האופי הזני ועד לשלב האחרון. בכדי לשמור על רעננות, וירקרקות. היישון היה בחבית ישנה ושוב ועל מנת שלא להאפיל על האופי הזני. והתוצאה, יין רענן, עם גוף בינוני מינוס. מאוד מתובל, מורכבות טובה. מפורט ויושב ארוך בפה. כרגע, קצת צעיר מדי. יין לאוכל מושלם. קל לשתות אותו יין. יין קולינארי עם תיבול מפולפל. החומצה מעט חדה כרגע והיא תתרכך בהמשך ואז גם ניתן יהיה לחוש בתיבול מעט חום משהו המזכיר פלפל ירוק המטוגן על מחבת. עוד שנה בבקבוק תעשה לו רק טוב. מתי לשתות? עוד שנתיים.

יקב שורק מרלו 2016 –

דבר היקב: "מרלו מכרם טל שחר- כרם היקב. ידוע באופיו הירוק, הצעיר והמתובל. עשיר, מתפתח בכוס, בעל טאנינים בולטים. לפתוח עוד 3 שנים ויותר. מכיל 3% קברנה פרנק, 1% קריניאן, ו- 1% גראנאש. תוספות אלו, מעשירות את מורכבות היין, רעננות ומעט ריכוך".

רשמי טעימה שלי:

מרלו טל שחר – ירקרק. פירזיני. כחלק מהאופי שלו. כרם הבית משנת 1995 ניטע, ע"י הוריו של ניר. המרלו, מאוד משמעותי בבלנדים של יקב שורק. בטעימה, פירותיות אדומה. טקסטורה מעט מחוספסת עם קצוות חדים. לאורך הזמן, היין יתעגל, יתחבר, יתרכך בקצוות ויהיה הרבה יותר נעים. כרגע צעיר מדי. מרגישים חבית קצת חבית חדשה. טאנינים של אפייה עם רמיזות לקקאו. יין לאוכל. ברקע, תבלינים חמים כוכב אניס, קינמון, כורכום. יין שיכול להתיישן 10 שנים לפחות. מתי לשתות אותו? עוד 4 שנים.

יקב שורק פטי וורדו 2016 –

דבר היקב: "יין זני, אופייני למדי, אנו קוראים לו ין של ניגודים – חמיצות ובשלות, פרי שחור וירק, מתקתק ובעל חמיצות בולטת.".

רשמי טעימה שלי:

היין האהוב עלי בטעימה והפייבוריט המיידי. הרבה בזכות היותו הכי מוכן, והכי נגיש הכי נעים והכי טעים לדעתי. בטעימה, שוקולדיות, סוג של מתקתקות, פרי בשל שחור ומצד שני ירוק וחמצמצות חדה לצד מלאות. היין אמנם יותר קל ופחות מעניין ומורכב. אבל פשוט מהנה ומענג.

יקב שורק קברנה סוביניון 2016 (3% פטיט סירה) –

דבר היקב: יין עשיר ומורכב עם הרבה ירקרקות עדינה בלווי חבית מאופקת ברקע, טניניות טובה בסיומת. יין מיועד ליישון ארוך.

רשמי טעימה שלי: 

קברנה סוביניון מכרם ספסופה עם 3% פטיט סירה אם הוא לא היה כך לפני כן, הפטיט סירה נתן בו טוויסט מעניין של תיבול ומורכבות. קברנה סוביניון קלאסי, עם פרי שחור, פרי אדום, שזיפים דובדבנים אדומים בשלים, קצת סיגליות, יין צעיר, היין טאני בפרונט, ירקרקות, רעננות, מרירות טובה מאזנת בסיומת.

יקב שורק GSC 2016 בסגנון יינות דרום עמק הרון מבוסס גראנאש –

דבר היקב: "תסיסה משותפת של גראנאש, סירה וקריניאן, יין בעל צבע בהיר, רענן, מורכב, מתובל, בעל דומיננטיות של גראנאש שמאופיין ע"י מורכבות ירוקה, מתובלת, פירותית. יין מקסים".

רשמי טעימה שלי: 

היין מורכב מגראנאש סירה וקריניאן מהכרם בגוש עציון ועבר תסיסה משותפת בטכניקה שבה בוצרים את כל הזנים באותו מועד ובדרך כלל לפי מועד הבציר של הזן המרכזי ובמקרה הזה הגראנאש. מצאתי ביין רעננות, חומצה וטאנים מעט מחוספסים. ותחושה בפה של  "יין רחב". עם רמזים לפטל מבושם, תות, דובדבן כהה, סיגליות ועשבי תיבול מעוררים על חך רך ובהיר, עם טאנינים ותבלינים עדינים ועפצניים ודומדמניות שחורות.

יקב שורק

בית הספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top