חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סגל משיק לרגל ט"ו באב – יום האהבה: יין רוזה דישון מסדרת "רכסים" מבציר 2018

לכבוד חג האוהבים יקב סגל משיק את יין הרוזה, בציר 2018 מסדרת "רכסים". הרומנטיקה, החוויה המשמעותית בחיינו ולה מאפיינים ברורים, אחד מהם הוא הקשר הבולט לתכונות היין הוורוד והאיכותי בחיבורו לתשוקה ולאהבה. הרוזה ילווה בהרמוניה כל סעודה רומנטית לאוהבים.
סדרת "רכסים" של יקב סגל, מביאה לידי ביטוי יינות מכרמים יחידניים (Single Vineyards), החושפים את המבע המיוחד והחד-פעמי של זן ענבים נבחר בכרם מסוים.

רשמי טעימה שלי: באף המבושם, תות שדה טרי וקיווי חמצמץ, נגיעות עלי כותרת שושנים, רמיזה סוכרייתית. בפה, ריבת תות קרירה, פרי בהיר, אפרסק לבן, ברקע שמץ של גויאבה, דובדבן בהיר. חך מלא, סופר רענן ובהיר עם מירקם אמצע רך ושופע ומלא פירות. חומציות מבריקה ומאוזנת בגימור. המון רעננות של קיץ. הגישו צונן. בטמפרטורת הגשה מעט יותר חמה, תרגישו יותר במורכבות. 

אודות רוזה סדרת רכסים דישון בציר 2018
עשוי מ 100% ענבי קברנה פרנק. כיאה ליינות רוזה, יין זה שהה על קליפות הענבים במשך שעתיים בודדות בלבד, ומייד לאחר מכן הועבר למיכלי התסיסה. זמן קצר זה הספיק ליצירת הצבע הוורדרד הסמוק והמוכר. היין תסס בעזרת שמרים ארומטיים על מנת לשמר את האופי הפירותי של הענבים. כל אלו תרמו ליצירת יין פירותי, ארומטי וקליל המשאיר טעם של עוד.

רשמי טעימה מטעם היקב:
צבע היין ורוד בהיר. באף היין חושף ארומות פירות אדומים כתותים ודובדבן אדום. אלו מלוות בנגיעות הדרים ואופי אדמתי מרתק. בפה היין רענן, עם טעמי דובדבנים, פטל אדום ונגיעות מלון, בעל גוף קל-בינוני הנתמך בחומציות טובה וסיומת ארוכה ופירותית.

הכרם:
הכרם נמצא ברמה באיזור דישון בגליל העליון בגובה 520 מ', אדמת טרה רוסה, מנוקזת היטב, שטוחה לחלוטין.

שנת הבציר:
שנת הבציר 2018 התחילה בחורף מועט משקעים, ועונת הגשמים הסתיימה בכ-80% מכמות המשקעים של העונה המקבילה. עונת הגשמים השחונה המשיכה לחודשי אביב חמים מהממוצע ולאירועי גשם חריגים בחודש אפריל ומאי, אשר היו מלווים באירועי ברד וגשם חזק שהביאו לירידה משמעותית ביבול. חודשי הקיץ היו קרובים מאוד לממוצע מבחינת טמפרטורות, ואף נמוכים ממנו באזורי ההר הגבוהים. עונת הגידול אמנם הייתה מאתגרת והביאה ליבול נמוך, אך איכות הפרי הייתה גבוהה ועונת ההבשלה הייתה מתונה להפליא.

נתונים טכניים:

בציר: 2018

הרכב זנים: 100% קברנה פרנק

אזור גידול: גליל עליון

אלכוהול: 12%

מחיר מומלץ לצרכן: כ-79 ₪.

כשרות: בד"צ בית יוסף, חוג חתם סופר פתח תקווה.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top