חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג ממליץ על 2 יינות לכבוד חג שבועות – אסנס רוזה 2018, ו- אינספייר פמיטאז' 2018

יקב טפרברג , חמישה דורות של יקב שעובר מאב לבנו ושומר באדיקות על מסורת משפחתית. "וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ, בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים." חג השבועות הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. החג חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. מנהגים שונים מלווים את עדות ישראל המיוחסים לחג שבועות כמו הבאת ביכורים, לבישת בגדים לבנים ואכילת מאכלי חלב,סוף עונת האביב וראשית עונת הקיץ מביאים עמם פריחה וליבלוב, תקופות קציר ובציר. את אלה נוהגים ללוות בשתיית יינות לבנים וסמוקים המתאימים למאכלי החג. יקב טפרברג , ממליץ על 2 יינות לכבוד חג שבועות – אסנס רוזה 2018, ו- אינספייר פמיטאז 2018. 

יקב טפרברג אסנס רוזה 2018

סדרת ESSENCE

סדרה ייחודית ליקב, ששמה במרכז את מאפייני הכרמים וגידול הענבים בהם

רשמי טעימה שלי: צבע, וורוד אדמדם בהיר, עם ניחוחות פרי קיץ טריים ונעימים, של דומדמניות אדומות, תות שדה ושזיפים טריים, תותים ועלי כותרת של ורדים. אלה, זורמים על החיך עם גוף בינוני, שכבות של פטל עדין, דובדבן ורמז קל של, אוכמניות ושזיפים, עם מעט תיבול וחומציות טרייה נוכחת ומאוזנת. בגימור היבש והנקי, יש טריות ואורך. רוזה שונה, אחר, מיוחד, שונה ולטובה מקודמו ומגיע בבקבוק מצודד ושובה עין. אהבתי.

סוג היין: בלנד רוזה יבש

הרכב זני: 50% מורבדרה, 30% גרנאש נואר, 20% ברברה

הענבים מחלקות מובחרות בעמק איילון אשר עברו מספר דילולי אשכולות על מנת למקסם את האיכויות של כל זן. הבציר מכני בשעות הלילה

נתוני בציר ממוצעים : בריקס: 21.5 חומצה [ג/ל]: 6.2 pH: 3.3

ענבי הגראנש נואר, הברברה והמורבדרה נבצרו במועדים שונים.
בציר הענבים לכל זן נעשה באופן מכאני בשעות הלילה כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות. בהגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידרות והענבים עברו ריסוק עדין.
הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם למכבש הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים.
הענבים שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת למצות ארומה וצבע עדין מהזגים. עם סיום ההשריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם.
המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגית הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלק העליון של המיכל באמצעות פעפוע גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי, המצוי מתחת למשקעים, למיכל התסיסה.
התסיסה האלכוהולית של המיץ הנקי ארכה כ-22 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות כדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.
היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.
לאחר ייצובו של היין פאנל הטועמים של היקב החליט על היחס הסופי של הזנים המרכיבים את היין.

תיאור היין על פי היקב: היין מתאפיין בצבע סלמון, האף עשיר בארומות של פירותיות, תות ושושנים. בפה, היין בעל חמיצות מאוזנת, גוף תומך, פריך ורענן ובעל רכות נעימה.

אנליזת היין: סוכר: יבש כהל [ב-%]:11.6 pH: 3.32 חומציות [ג/ל]: 6.5

מוכן לשתייה: לשתייה החל מהוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן : 75 ₪.

כשרות: בד"צ, רבנות, הרב מחפוד.

יקב טפרברג אינספייר פמיטאז 2018

סדרת INSPIRE

סדרת הבלנד של יינני טפרברג, המציעה בלנדים מקוריים ועשירים

רשמי טעימה שלי: כמדומני, שזוהי לי הפעם הראשונה לטעום בלנד ייחודי ומיוחד שכזה והייננים של טפרברג עשו כאן ממש הכול לחבר זן קדום אם תירצו כמו הדבוקי לזנים בינלאומיים מוכרים כמו הסוביניון בלאן והגוורצטרמינר, כשהדבוקי הוא נותן הטון בבלנד. ועדיין, הושגה כאן הרמוניה רעננה ופריכה, קייצית ונעימה והכי חשוב גם טעימה. מצאתי כאן רכות וקטיפתיות, רעננות ונועם שתייה, עם רמיזות טרופיות קלות, חמיצות עדינה ותומכת, פרחוניות, עשבוניות, ונגיעות קלילות של יערת דבש מתקתקה ברקע. 

סוג היין: בלנד לבן יבש

הרכב היין: 55% דבוקי, 25% סוביניון בלאן, 20% גוורצטרמינר

הדבוקי, נבצר מחלקה ותיקה מאזור זיכרון יעקב, הסוביניון בלאן נבצר מגוש עציון והגוורצטרמינר מרום הרי השומרון. בציר ידני בשעות הבוקר ומכני בשעות הלילה.

נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 23.7 חומציות [ג/ל]:5.1 pH: 3.55

ענבי הדבוקי הגיעו ליקב בשעות הצהריים המוקדמות לאחר שנבצרו ידנית והוכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. סחיטה זו נעשתה באווירת חנקן למניעת תהליכי חמצון ופגיעה באיכות.
תירוש הענבים שניסחט הועבר למכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של כ12 מעלות צלזיוס לטובת שמירת הארומות, למשך כ-שלושה שבועות.
ענבי הסוביניון בלאן נבצרו גם הם בבציר ידני ואילו ענבי הגוורצטרמינר נבצרו באופן מכני בשעות הלילה כשבועיים מאוחר יותר. שלושת היינות עברו תהליכי ייצור דומים.
היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.
לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי
בלנד לבן זה הינו שילוב ייחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני.

תיאור היין על פי היקב: הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי, זן עתיק ומסורתי בארץ, המעניק אף עשיר, התורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניות ופירותיות בשילוב תיבוליות מאופקת. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומענגת

אנליזת היין: סוכר: יבש כהל [ב-%]: 12.6 חומציות [ג/ל]: 5.9 pH: 3.45

מוכן לשתייה מ: לשתייה החל מהוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן : 60 ₪.

כשרות: בד"צ, רבנות, הרב מחפוד

יקב טפרברג 

ת.ד. 669 ד.נ. שמשון 99803 צרעה טלפון: 02-9908080

אימייל: [email protected]

קרדיט תמונות: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top