חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן מציג 2 יינות לבנים – גמלא ״השמורה״ ויונייה שרדונה 2017 ו- הר חרמון לבן 2018 לחג שבועות וטיפים לשידוך המושלם בין יין וגבינות

 לקראת חג השבועות, החג בלבן, מציג  יקב רמת הגולן יינות לבנים פירותיים ורעננים מבצירים אחרונים, שישתלבו נהדר עם הגבינות וארוחות החג החלביות הנהוגות בו. גמלא ״השמורה״ ויונייה שרדונה 2017 ו- הר חרמון לבן 2018 –  שזכה רק לאחרונה בתחרות – Best Value 2019 – בקטגוריית יין לבן עד 50 ₪. "וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ, בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים." חג השבועות הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. החג חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. מנהגים שונים מלווים את עדות ישראל המיוחסים לחג שבועות כמו הבאת ביכורים, לבישת בגדים לבנים ואכילת מאכלי חלב,סוף עונת האביב וראשית עונת הקיץ מביאים עמם פריחה וליבלוב, תקופות קציר ובציר. את אלה נוהגים ללוות בשתיית יינות לבנים וסמוקים המתאימים למאכלי החג.

יקב רמת הגולן גמלא ״השמורה״ ויונייה שרדונה 2017 

רשמי טעימה שלי: צבע, זהבהב כעין הקש, מבריק בגוון חיוור ושוליים בוהקים. האף, מבושם ומרענן מרמז על יערת דבש מתוקה, מתחלפת עם ניחוחות של אפרסק ומשמשים. אלה מובילים לטעמי פרי הדר ודגני קיווי מתנפצים על החך עם רמזים מתמשכים של שקדים ופירות אבן כמו אפרסק לבן ונקטרינה, בגימור.

זנים: ויונייה ושרדונה
שם: גמלא השמורה ויונייה ושרדונה 2017
סוג היין: יין לבן יבש
נתונים אנליטיים
אלכוהול: 13.5%
חומצה (גר'/ל') 6.4
2.98 PH
מתיקות יבש

על היין
גמלא ״השמורה״ ויונייה שרדונה 2017 מציג ניחוחות של אפרסק, מישמש, פרי הדר ופירות טרופיים. זהו בלנד אטרקטיבי ונעים לשתייה, המשלב בין המאפיינים של שני הזנים הקלאסיים המרכיבים אותו. גמלא ״השמורה״ ויונייה שרדונה יהיה במיטבו עד שנתיים ממועד הבציר

יין ואוכל
היין מלווה נהדר עוף על הגריל עם סלסת מנגו וליים, סלמון עם שומשום וג'ינג'ר או פונדו גבינת גרוייר.

על ייחודיות שנת בציר 2017
למרות התחלה מבטיחה של החורף שקדם לעונת 2017, עם דצמבר קר ורטוב במיוחד, הרי שעונת הגשמים הסתכמה ב-% 82 בלבד
מהממוצע הרב שנתי. ההיעדר של גשם חורף מאוחר, הביא לצימוח מאופק של הגפנים ונוף עלים פתוח לחדירת אור ואוויר.
לאחר אביב ממוצע, חודש יולי היה חם מהרגיל, עם טמפרטורות יומיות הגבוהות ב- 2 מעלות צלסיוס מהממוצע. לשמחתנו מזג אוויר
טיפוסי לעונה זו חזר באוגוסט, ללא אירועי מזג אוויר קיצוניים, דבר שהוביל להבשלה יפה ומהירה יותר מהרגיל. בסופו של דבר, בציר
2017 נמשך 11 שבועות בלבד והיה לעוד בציר באיכות מעולה.

גמלא "השמורה" ויונייה שרדונה 2017 מורכב מ-% 80 ויונייה ו-% 20 שרדונה הגדלים בצפון רמת הגולן, אזור גידול היין הקר ביותר בישראל.

על אזור הגידול
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

כשרות: הרב אברהם דב אוירבך שליט"א אב"ד טבריה, O.K מהדרין

מחיר מומלץ לצרכן : 55 ₪.

יקב רמת הגולן הר חרמון לבן 2018

רשמי טעימה שלי: בלי הרבה יומרות, עם תמונת מחיר מצוינת ואטרקטיבית, עם לא אחת מבצעים תחרותיים ושוברי שוק, ההר חרמון לבן נותן פה פייט רציני מאוד בקטגוריית המחיר שלו ובאיכויות שהוא מביא עמו. מדובר בבלנד המורכב כולו מזני ענבים לבנים כמו שרדונה וסמיון ויונייה וסוביניון בלאן כשכל אחד מהם נותן את חלקו להרמוניה של רעננות פרחונית של קיץ. פריחה הדרית לבנה, פירות לבנים וארומות של פריחת אביב וקיץ ופרי נוכח. תמצאו בו ביין גם מרקם וגם פרי וגם גוף קל עד בינוני וסיומת יבשה.

הר חרמון לבן 2018 מציג ניחוחות של אננס, פרחים, אפרסק, תפוח ירוק, משמש, ליים ותבלינים. זהו יין רענן המציג גוף בינוני, טעם מפנק וחוויית שתייה נעימה.

זכייה בתחרויות: בציר 2018 Best Value 2019 בקטגוריית יין לבן עד 50 ₪.

מזג אוויר מהמם בקיץ יחד עם יבולים נמוכים מהרגיל סיפקו לאוהבי היין עוד בציר מעולה מבית יקב רמת הגולן. הר חרמון לבן 2018 מורכב משילוב של זני ענבים לבנים אשר נבצרו בכרמים הממוקמים ברמת הגולן הקרירה. תסיסה קרה עוזרת לנו לשמור על חיוניותם הטבעית של הזנים הקלאסיים שנבחרו ליין.  הר חרמון לבן 2018 מוכן לשתייה כעת, ובשמירה בתנאים נאותים תוכלו ליהנות ממנו עד כשנתיים מהבציר. יתאים במיוחד, עם גבינות רכות, כמו ברי או קממבר.

הר חרמון לבן 2018 מוכן לשתייה כעת, ובשמירה בתנאים נאותים תוכלו ליהנות ממנו עד כשנתיים מהבציר.

יין ואוכל

נסו לחבר את היין למנות כמו דג מאודה עם ג'ינג'ר ובצלי שאלוט, עוף ומשמש בבישול איטי או קארי ירקות עשיר.

על ייחודיות שנת בציר 2018

2018 היה בציר מוקדם ויחסית קצר. חורף חמים ואביב מוקדם מהרגיל הביאו לעונת בציר מוקדמת. לאחר פתיחת הבציר 10 ימים לפני המועד, הטירוף הגיע בשבועות 5 ו-6, עם 34% מסך הענבים בשבועיים האלה בלבד. בעוד שבדרך כלל אנו בוצרים כ-30% מהפרי בחודש אוקטובר, ב-2018 נותרנו רק עם 11% מהענבים עדיין על הגפנים, וסיכמנו את הבציר ב-15 לאוקטובר.

מזג אוויר מהמם בקיץ יחד עם יבולים נמוכים מהרגיל סיפקו לאוהבי היין עוד בציר מעולה מבית יקב רמת הגולן.

הר חרמון לבן 2018 מורכב משילוב של זני ענבים לבנים אשר נבצרו בכרמים הממוקמים ברמת הגולן הקרירה. תסיסה קרה עוזרת לנו לשמור על חיוניותם הטבעית של הזנים הקלאסיים שנבחרו ליין.

נתונים אנליטיים

% אלכוהול 13.5
חומצה(גר'/ל') 6.5
pH 2.94
מתיקות יבש

על אזור הגידול

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ– 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°c

כשרות: הרב אברהם דב אוירבך שליט"א אב"ד טבריה, O.K מהדרין

מחיר מומלץ לצרכן:  35 ₪.

להשלמת חוויית הבילוי בחג עם יין טוב גם באירועים מחוץ לבית, במרכז המבקרים של היקב, ובחנויות היין המתמחות ברחבי הארץ ניתן יהיה לרכוש בנוסף ליינות היקב גם אביזרים נלווים לפיקניק– שקית קירור, פותחן, וכוסות פיקניק מיוחדות.

וברשתות השיווק, יוצא יקב רמת הגולן לקראת החג בשיתוף עם משק יעקבס, בו גבינות המחלבה ילוו בהמלצה ליין מסדרת הר חרמון, ועל בקבוקי היין של היקב תשולב המלצה על הגבינה המושלמת ללוות אותו.

טיפים שימושיים מיקב רמת הגולן לשבועות מושלם:

עדיף להתמקד בשני סוגי גבינות מאד איכותיות ויין אחד מתאים מאשר להגיש מבחר ענק של גבינות שחלקן הגדול יתאים פחות ליין. כדאי להכיר את משפחות הגבינות העיקריות, להן יהיה אחר כך קל להתאים סגנונות יין שונים:

גבינות רכות  (עם או בלי עובש כגון: ברי, קממבר) גבינות אלו הנן בעלות טקסטורה מאוד דומיננטית בחיך ואחוזי שומן גבוהים, המקשים על התאמת יין; להן לא יתאימו יינות אדומים כבדים ועפיצים;

עדיף יינות לבנים עם חומציות גבוהה וארומטיים כמו ירדן גוורצטרמינר.

גבינות כחולות (כגון: רוקפור)

לגבינות אלו חריפות ומליחות גבוהה, הן שמנות ומהוות אתגר לא פשוט ליין; באופן פרדוקסלי, סגנון היין המתאים להן ביותר הנו יינות מתוקים או קינוח כגון: ירדן מוסקט ההופכים את השילוב לאחת מחוויות האכילה הטובות ביותר.

גבינות צאן

גבינות צאן מזוהות באופן כמעט בלעדי דווקא ליין לבן, ולא פחות מסוביניון בלאן!!!

כן, זהו מלך גבינות הצאן, במיוחד לטריות וחומציות יותר שביניהן; המתאים ביותר יהיה גמלא סוביניון בלאן פריך וצעיר, ירדן סוביניון בלאן או גולן שרדונה .

גבינות חריפות (כגון: גורגונזולה ורוקפור בעלות טעם עשיר ודומיננטי.)

בניגוד למחשבה כי יין אדום עשיר ילווה אותן, כדאי לכם לנסות יין קינוח עשיר

(כמו מוסקט, Heights wine

גבינות קשות (כגון: פרמז'ן, גרוייר ואמנטל)

גבינות אלו "אוהבות" יותר יין אדום. סנג'ובזה וקברנה סוביניון אלו זנים שמאד מתאימים במקרה זה.

יקב רמת הגולן

טלפון: 04.6968435
פקס: 04.6964004
כתובת: ת.ד.183 קצרין 12900
בwaze: יקב רמת הגולן

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top