לגימה אחת לפני כולם….הסקרנות שתהרוג את ידעני היין…או שלא.

אחד מהיקבים עשה היום מעשה. הוא מתחיל ונגמר ברעיון שיווקי ממדרגה ראשונה. ליצור באזז תקשורתי וטיזר שישגע את כולם. זה התחיל היום בבוקר משיחת טלפון שקבלתי מחברת שליחויות שהודיעה לי שהם בדרך עם חבילה עבורי, לא ציינו, במה מדובר, לא מי השולח, רק שאלו האם יהיה מישהו בבית לקבל את החבילה. כשהגעתי הבייתה, מצאתי קופסת קרטון שחורה ומהודרת, עטופה בסרט כסוף קשור באלגנטיות כאריזת מתנה מפתה ואת שמי על גבי נייר שהיה מוצמד לסרט….

בחבילה פנימה היה מונח בקבוק יין. ללא תווית קדמית, ללא תווית אחורית. על ראש היין קפסולה לבנה. במרכז הבקבוק תווית קוד QR (מאנגלית: Quick Response Code) שהיא מעין ברקוד- דו-מימדי, שבו מקודד מידע טקסטואלי בצורה גראפית-ויזואלית.

סריקה מהירה באמצעות האייפון העבירה אותי חיש קל לאתר WWW.SECRETWINE.CO.IL עם המסר הבא : רגע לפני השקת סדרה חדשה של יינות ישראלים. אנו מזמינים אתכם לחוויה מיוחדת של טעימה עיוורת במחיר היכרות מיוחד. על בקבוקים אלה לא תמצאו תווית אין כאן סיפורים על טרואר, זנים, לביות ושנת בציר. אפילו את שם היקב לא נגלה.

עכשיו באמת רק הטעם ידבר.

היכנסו ללינק, ספרו לנו מה אתם חושבים ותראו על מה כולם מדברים.

הייינות יחשפו ב- 24.12.2011

עכשיו, מה עושה בן אדם נורמאלי שמקבל את הבקבוק, קורא את האמור לעיל אם לא משתגע ?!

לא. סתם. בצחוק. לקחתי פותחן בקבוקים, גביע יין נקי ומבריק ומזגתי לי יין לטעימה ככה חצי גביע.

אז ככה, ללכת להמר מה זה היין?, של מי זה היין?, ממה הוא עשוי?, בציר?, חבית? יינן? שם היקב? ולהיות "חמור קופץ בראש" בטרם מלאו אתרי היין, ניחושים ראשוניים לפחות, זו יומרה השמורה לידעני יין עם קבלות.

מצד שני האתגר עצום, זכות הטעימה היא של מי שהיין כבר אצלו וממילא הרשמים שלי היו ויישארו סובייקטיביים כתמיד.

1. האם מדובר ביקב גדול ולא ביקב בוטיק ? לדעתי התשובה היא כן. פרסום עולה כסף ובאזז וטיזרים, עולים כסף. נקודה.

2. איך היין ?

לטעמי, זהו יין נעים ידידותי לא מיוחד במיוחד אבל "חצוף" באיך שהוא הגיע אליי. מרוויח בזכות זאת, נקודות זכות. הוא נפתח מסקרן מעניין כמו כל יין בטעימה עיוורת. החושים כאן, כולם, עובדים שעות נוספות. יין חומצי ומתובל, החמיצות גבוהה במעט , כך גם המתיקות וההרגשה בחיך. האופי פלפלי משהו, הגוף בינוני עד מלא, הצבע עמוק. באף, ארומות של שזיף ופירות יער שחורים, היין רך ועגול, הטאנינים נוכחים עדינים, היין פירותי, שתי, עכשווי, מאוד נגיש, חסר עמוד שדרה איתן לתמוך יציבות גוו, אבל לגמריי מאוזן. הנחתי את הגביע ושבתי אליו אחרי כעשר דקות, לרגעים קלים, חשתי שהיין "צונח" מאבד אחיזה. שבתי אליו חצי שעה מאוחר יותר ושוב היין קיבל איזה שהוא "בוסט" של חיים. הסיומת פירותית. אני מהמר על זמן חבית קצר אם בכלל משהו כמו עד 6 חודשים מקסימום. אני מהמר בהרפתקה על מרלו מאזור הרי ירושלים כמרכיב עיקרי בבלנד אבל עשוי לא להיות מופתע אם יהיה מדובר במלבק.

כמה זמן נשאר לי להיות מופתע כמו כולם? 

ואיך אומרים ב"ספורטוטו"? בהצלחה למנחשים…….

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top