יקבי כרמל משיקים את יין הדגל של היקב Carmel Limited Edition מבציר 2008

יקבי כרמל גאים להשיק את Carmel Limited Edition 2008, יין הדגל של היקב, המופק במהדורה מוגבלת וממוספרת. היין הוא ממסך בסגנון בורדו, המשלב את כל חמשת זני בורדו הקלאסיים, ומבטא את המסורת הצרפתית של הברון רוטשילד. בבציר 2008 הופקו 20,000 בקבוקים בלבד. להפקת היין היוקרתי נבחרות חלקות הכרם המצטיינות ביותר של יקבי כרמל, שהניבו את הפרי האיכותי ביותר, תוך דגש על אלגנטיות והרמוניה בין כל המרכיבים.

 Carmel Limited Edition 2008 (גליל עליון) – יין אדום יבש, שהופק משילוב של 62% ענבי קברנה סוביניון מכרם בן זמרה וכרם קאיומי, 28% ענבי פטי וורדו מכרם עלמה, 4% ענבי מלבק מכרם עלמה, 4% קברנה פרנק מכרם עלמה ו–2% מרלו מכרם בן זמרה. כל כרם עבר תהליכי ויניפקציה, תסיסה והשריה על הקליפות, והתבגרות בנפרד והממסך הסופי נקבע רק בסיום תקופת ההתיישנות לאחר 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום ביין, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק. אלכוהול – 13.5%.

 אזור הגידול – האזור גבוה וקר, הכרמים נטועים בגבהים שבין 400 ל–850 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד, מרבית הקרקעות באזור גיריות, למעט, אזור בן זמרה, המתאפיין בקרקע בזלתית.

 הבציר – החורף שקדם לבציר 2008 היה קר והתברך במנות קור רבות, אך, כמות המשקעים הייתה נמוכה ב–35% מהמוצע הרב שנתי. האביב היה חם מהרגיל דבר שהביא להתעוררות מוקדמת ואחידה של הגפנים. עקב הקדמת הלבלוב החל הבציר בשנת 2008 מוקדם במספר ימים ביחס לשנים קודמות ואיכות הענבים הייתה מצוינת והביאה ליצירת יינות אופייניים, עשירים ומאוזנים.

רשמי טעימה – היין בעל גוון ארגמני עמוק ומתאפיין בבשומת של שזיף בשל, קסיס, סיגליות וקופסת סיגרים. בעל גוף מלא ועשיר, הסיומת ארוכה ומאוזנת. ניתן ליהנות מהיין כיום, אך, הוא ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הבאות. 

היין מייצג תפיסה ייננית המושפעת מן ה'עולם הישן' ושם דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים ולרמות החומצה. 

יינן – ליאור לקסר – יינן ראשי יקבי כרמל                       

מחיר מומלץ – 260 שקלים

יקבי כרמל

יקבי כרמל נוסדו בשנת 1882 ביוזמתו ובתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד בעליו של יקב שאטו לאפיט המפורסם בבורדו. ברשות החברה שני היקבים הגדולים והוותיקים בארץ, בזכרון יעקב ובראשון לציון ובנוסף שני יקבים צעירים, יקב קאיומי ברמת דלתון שבגליל העליון ויקב יתיר בתל ערד שבצפון הנגב.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top