ציונים וביקורות מיקב פלם

בסוף אוקטובר פרסם האתר erobertparker.com של מבקר היין החשוב בעולם רוברט פארקר מקבץ של ציונים למבחר יינות ישראלים. כמו בחמשת השנים האחרונות גם הפעם זכה הקברנה סוביניון רזרב של פלם לציון גבוהה במיוחד. 

העבודה המאומצת שגולן פלם משקיע על בסיס יומי בכרמים לא פסחה על חיכו של המבקר הנודע ששב והעניק לקברנה רזרב את הציון הגבוהה ביותר מבין היינות הישרלים שטעם. משמחת במיוחד העובדה שהמבקר השמפיע בעולם מציב את הקברנה רזרב כאחד הטובים בישראל באופן עקבי כבר מספר שנים. (קובץ מצורף 2+3)

בנוסף לקברנה רזרב זכו גם שאר יינות היקב לציונים גבוהים.

פלם קברנה רזרב 90

פלם סירה סופריור 90

פלם מרלו רזרב 88

פלם קלאסיקו 88

פלם רוזה 88

פלם בלנק 88

ידיעה נוספת:

בתחילת אוקטובר פורסמו תוצאותיה של תחרות ה-Wine Library Collection, תחרות יין יוצאת דופן. בניגוד לשאר תחרויות היין בהן מתחרים יינות צעירים, מטרת ה Wine Library למצוא לא רק את היינות האיכותיים ביותר אלא במיוחד את היינות בעלי יכולת ההתיישנות המרשימה ביותר. תנאי הכניסה לתחרות נוקשים. לפני פאנל השופטים המורכב ממבקרי היין המשפיעים ביותר באירופה, בראשותם של Tim Atkin MW  ו Oz Clarke מונחים יינות בני 5 ו 10 שנים בלבד. 

מבין מאות היינות שנגשו לתחרות זכה הקברנה רזרב 2006 לתשומת לב מיוחדת ולציון הגבוהה 89. חשוב לציין כי זוהי הפעם הראשונה בה יין ישראלי מככב בתוצאות תחרות יוקרתית זו שמטרתה לבחון לא רק את איכות היין כשלעצמו אלא את היכולת שלו להתפתח ולהשתפר עם השנים. אחר שנים בהם רבים בתעשיית היין המקומית היו סבורים כי יינות הישראלים מיעדים לשתייה מיידית משמח במיוחד לשמוע ממבקרי היין המובילים של אירופה שיין ישראלי בהחלט מסוגל להתיישן בכבוד. 

מעבר לציון המכובד ציין פאנל השופטים: "Most interesting on palate. Firm tannins and good balancing acidity. Good fruit". הוקרה זו בתוספת לציוניו הגבוהים להם זוכה הקברנה רזרב זו השנה החמישית ברציפות מציבים כאחד מיינות הקברנה האיכותיים בישראל וככזה שיכול גם להתמודד בכבוד עם מיטב הקברנה האירופאי.

 יקב פלם צומת אשתאול יער הקדושים טלפון : 02-9929923 [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top