חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן – יקב שהיה ונשאר חוויה

הביקור ביקב שאטו גולן היה ונשאר חוויה. כזו שמתחדשת ומתממשת בכל פעם מחדש. זה קורה לי ואצלי, זה כבר הרבה מאוד שנים. זה קרה גם לחברי הטוב, חובב היין והנהג המיועד שלי, אסף חכימי מנהל ציי הרכב לנסיעות מבחן של חברת "דוד לובינסקי" שזו לו הפעם הראשונה לבקר ביקב. אם לומר את האמת, היעד שלנו היה יקב DOMAIN SEROR במושב אבני איתן, אבל העובדה שבדרך אל או בדרך מאתם חולפים על פני מושב אלי-עד והשלט יקב שאטו גולן, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם ולו לרגע קל של היסוס, לחלוף על פני הכניסה למושב ולא להיכנס ליקב.

כשהגענו ליקב, חצר מרכז המבקרים, המתה מאדם. מזג האוויר היה נפלא, שמיים תכלת ורוח של אביב, פיתתה אותך לנמנמם ואפילו להירדם, בתוך סככת הגזיבו עבת הצמחייה והמוצלת.

איציק ריבק מבעלי היקב הקדים חשיבה ולעשות, ומצאתי אותו נח, מנומנם קלות, על כסא בחצר היקב. גילת ריבק רעייתו והעזר כנגדו וכתמיד, הייתה עסוקה עד למעל לראש. היא מסודרת, היא מדוייקת ויתר מכל היא מה-זה מתוקתקת. רוצים לבקר ביקב? נפלא. אתם מוזמנים. אבל נכון יהיה, אם תודיעו על הגעתכם לגילת או ביקב, כמה אתם באים ומתי? את השאר תשאירו לגילת. מבטיח לכם שיחכו לכם.
העובדה שאני מכיר היטב את בני הזוג ואת הנפשות הפועלות ביקב מזה שנים רבות, ושאני מרגיש ביקב וגם נותנים לי להרגיש כך, כמו בבית, אינה פוטרת גם אותי מלהודיע על כוונת בואי.

כך, גם אני עשיתי. הוזמנתי ליקב DOMAIN SEROR, חלפתי על פני יקב שאטו גולן בדרכי לשם, נשבעתי שאני נכנס לבקר שם בדרך חזרה, והתקשרתי לגילת לבדוק ולתאם, האם פתוחה היא הדרך לבואי.

יקב שאטו גולן נחשב מזה שנים ובצדק, לאחד מהיקבים היותר בולטים ויותר טובים בישראל. יש המדרגים אותו בעשירייה הראשונה ויש המקפידים למצב אותו לפחות בחמישייה הראשונה. אני מלווה את היקב מזה שנים רבות ואני מאלה המקפידים כלפיהם בפרגון חיבה ואהבה.

יקב שאטו גולן נחשב ובצדק, לאחד מהיקבים היותר יפים ומושקעים. חצר היקב רחבת ידיים, המדשאה ירוקה. כך גם שורות הכרם, ערוגות הפרחים והפסלים המפוארים שבחצר היקב המשווים למקום מראה ויוקרה של שאטו אמיתי.

אולם החביות של היקב, הוא לא משהו שאתם רואים כל יום, הוא אפלולי, רחב מימדים וכמויות של חביות ובקצהו שולחן אבירים כבד וייחודי ועליו סדורה נבחרת היינות של היקב וכל אחד מהם הוא פגז של יין. לא פחות.

פנינו לשבת בתוך סככת הגזיבו המוצלת, גילת ואיציק דאגו לצלחת של גבינות ששבה והתמלאה לבקשתה של גילת ולקצב האכילה שלנו, לצד לחם טרי ולחם אגוזים טרי שנבחרו על ידי גילת בבוקר במאפייה האיכותית הסמוכה, איציק ריבק הצטרף אלינו לחברה, בעוד גילת עשתה את זה בחלוקת התייחסות דריכות וקשב, בין האורחים הרבים, לבין אנחנו החברים.

פתחנו בגשם ורוד 2018, המשכנו בסוביניון בלאן 2018, ומכאן למרלו 2016, לקברנה סוביניון 2016, ליין הדגל אליעד 2016, וקינחנו ביין הקינוח הנפלא טוריגה נסיונאל 2015 עד כלות הבקבוק.

ביציאה, אסף חברי, התלהב מיין הקינוח והוא חיבק אותו חזק בעמדת הקופה. עבדכם הקט יצא עם גשם אדום 2017 שאו-טו-טו יושק.

ביקב, מוקם בשעות ובימים אלה, מיבנה סמוך חדש. זו הולכת להיות ההפתעה של היקב, שתיזכה לציבור גדול, צמא ומצפה של אוהדים.

יקב שאטו גולן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top