חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות משיק יין קינוח מחוזק העשוי מענבי איזבלה

לפני מספר חודשים, צדה עיני פוסט שעלה באתר יקב פסגות שבישר על הולדתו של יין חדש ביקב, יין קינוח מחוזק העשוי מענבי איזבלה. כמי שיינות קינוח מאוד מדברים אל חיכו ואהבתו, הפוסט הזה היווה עבורי טיזר של ציפייה. רק שאת היין החדש כך שמעתי, ניתן להשיג רק בחנות היין של היקב ומכאן עבורי הדרך הייתה קצרה. בואו ותצטרפו אלי לטעימה. 

יקב פסגות – יין קינוח אדום מחוזק העשוי מענבי איזבלה.

הזן Isabella ענבי איזבלה הוא יין קינוח רב שנתי, מקור הזן, ממשפחת הגפנים האמריקאיות, דומה בפרופיל טעמיו לענבי הקונקורד CONCORD. ומגדלים אותו הרבה בדרום אמריקה, במדינת ניו יורק ובברית המועצות. ליקב חלקה קטנה ביישוב פסגות, חלקה הנותנת כחבית אחת בשנה. ביקב התחילו בייצור היין הזה ב-2014, ובכל שנה ערבבו את הבציר החדש עם הבצירים שקדמו לו, בדומה לשיטת הסולרה SOLERA ׁׁ( סולרה – "על המדף" בספרדית – היא תהליך ההזדקנות נוזלים כגון יין, בירה, חומץ, ברנדי, על ידי מיזוג חלקי של נוזלים משנות בציר שונות, בצורה כזאת שהמוצר המוגמר הוא תערובת של הגילאים, עם הגיל הממוצע בהדרגה גדל ככל שהתהליך נמשך.

סוג היין : יין קינוח מחוזק

הרכב זני: 100% ענבי איזבלה – סינגל ויניארד

שנת בציר: NV

תיאור היקב את היין: היין מרובד, עשיר, עמוק וקטיפתי. בעל גוף גדול, עם מתיקות של פרי שחור.
היין יהווה בן לוויה טוב לגבינות מתיישנות ומסריחות, לקינוחים ממגוון שוקולדים ופירות.

התיישנות: היין שהה בחבית לאורך זמן. (שיטת הסולרה) לאורך השנה, עשו ביקב תחנת עצירה וביקבקו את היין הנוכחי העשוי מהבצירים 2014, 2016, 2017, ומעט מיין 2018.

רשמי טעימה שלי: צבע כהה, שוליים בוהקים. אף, פירותי, טארט, מתוק ופירחוני. בפה, יין אדום עשיר, רווי טעם, מאוזן והרמוני, ג'מי ועסיסי, בעל גוף מלא, המתפוצץ בטעם! עמוק ועשיר, עם טעמי פרי שחור מורכב, וריבת תות שדה, רב מבע, וחך שמרגיש עגול ומשיי. הסיומת ארוכה, טעימה, נעימה, גורמת לציקצוק בלשון עם חשק לעוד.

אלכוהול: 17.5%

בקבוק: 500 מל"ל.

כשרות: כשר למהדרין לנוהגים לפי שיטת הבית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ש"ח.

יקב פסגות

יישוב פסגות ד.נ מזרח בנימין 90624

02-9979333

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top