חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יעקב אוריה היינן המוכשר והעניו, שיודע לעשות "יהלומים" מרתקים מהענב

אני אוהב את יעקב אוריה היינן המוכשר והעניו, שיודע לעשות "יהלומים" מרתקים מהענב. אני מלווה אותו מאז היכרותי הראשונה איתו כיינן ביקב אסיף, השנים שחלפו, ואני רואה בו מנטור וחבר אישי, כזה שאני לא אחת מרשה לעצמי לשוחח עמו טלפונית להיוועץ בו, והכי חשוב לשמוח בשמחותיו ולצערו בעבר גם להיות שותף עצוב, על אובדן יקיריו.

יעקב אוריה נחשב ובצדק, לאחד מהייננים היותר מוצלחים בישראל בעשיית יין לבן. וטובים ומוכשרים כמותו, תוכלו למנות על פחות מאצבעות יד אחת. יש הטוענים שאם אתה יודע לעשות יין לבן איכותי וטוב, אתה יודע לעשות יין. באופן כזה שבקלות ניתן גם לאהוב.

מי שמכיר את היינות של יעקב אוריה , יודע גם שמדובר ביינן בחסד, מקצוען בעל ידע רב, אומן אמיתי ביין לבן, איש מקסים, ענו וצנוע וחסר יומרות ומניירות לחלוטין.

יעקב אוריה בפירוש אינו יינן שגרתי. ויש ביינות שלו לא רק PASSION אלא המון ידע, ניסוי ותהייה, פילוסופיה ייננית וחיפוש מתמיד אחרי יין אותו הוא מכנה "היין השלם" = טוטאלי

נפלה בחלקו של יעקב אוריה הזכות, להיות יינן ראשי ביקב פסגות. כאן אצל הבעלים יעקב ברג, שני היעקובים, מייצרים יינות שהם בעיקרם יינות מיינסטרים CROWD PLEASER המשדרים לפלח גדול של האוכלוסייה כאן בארץ וגם בשוק היין הכשר בחו"ל ובעיקר ארצות הברית.

את היינות המאוד מיוחדים וייחודיים שלו, הנושאים את שמו ומעטרים את תוויות היין שעל הבקבוקים, מייצר היינן יעקב אוריה, ב"יקב לִּבְנֶה" שבמושב שדה משה, ליד קריית גת. זהו יקב שירות שבבעלותו של יורם לִּבְנֶה, בן המושב, חקלאי שמייצר שמן זית וגם יין. ההיכרות בין השניים נולדה, כשלִּבְנֶה היה הכורם שסיפק את ענביו ליקב "אסיף" שם שימש בשעתו יעקב כיינן היקב.

את היינות תחת המותג יעקב אוריה מייצר יעקב אוריה כעיסוק צדדי, מעבר לעבודתו הראשית והמחייבת כיינן ב"יקב פסגות"

פועל יוצא מכך, שיעקב אוריה מוצא לעצמו את הזמן, לייצר יינות אחרים, שונים, מאוד אישיים, מרתקים, יינות שהם בעיקרם יינות בסגנון מיוחד, שהם במתכוון לא יינות מיינסטרים ויחד עם זאת הם ספוגי פילוסופיה, איכות, יצירתיות עם המון ריגוש, שהם מעניקים וזאת בהסתייגות אחת.

אתה כטועם היין, חייב לבוא אל היינות הללו, עם ראש פתוח, אף וחך קשובים וניסיון כזה או אחר בהכרת עולם היין ובמקרה הזה, מהצד של היינות הלבנים, קל וחומר יינות "כתומים" (מה שלא בהכרח תמצאו בצבע ביינות שלו)

ולפיכך, לא תופתעו אם תמצאו ביינות שלו, גוף ונוכחות ויכולת התבגרות והתיישנות, "עובי" של מלאות ועושר של פרי, על חשבון רעננות ופריכות, שכל כך הורגלתם לקבל ביין לבן "שגרתי".

בערב אירוע לכתבי יין שקיים השבוע יעקב אוריה ב IWSI במתחם WE-WORK בתל אביב, הוא פרש את מישנתו והטעים קבוצה מכובדת מעניינת, מסקרנת, מרתקת, של יינות לבנים וכתומים אותם הוא מכנה ה"פורטפוליו שלי" כולם תחת התווית האישית "יעקב אוריה" בהיקף ייצור של כ- 20,000 בקבוקים בשנה.

זה לא שלא היו שם גם יינות אדומים. אך מבחירה אישית שלגמרי ניתן להבין אותה, היין האדום לא נפתח לטעימה, אלא ניתן לכתבי היין לקחתו הביתה כשיעקב אומר: "תפתחו אותו לבד, תטעמו אותו, ותחוו את דעתכם העצמית. הערב, בחרתי להטעים כאן עבורכם דווקא את היינות הלבנים והכתומים שלי".

משהו בטעימת היינות של יעקב אוריה, הזכירה לי יותר מכל את טיול כתבי היין שהייתי בו בגיאורגיה לפני כשנתיים. גם כאן, החוויה הלימודית היוותה עבורי את נקודת העניין הגדולה ביותר. ראשית זו הייתה לי הפעם הראשונה שאני טועם יינות גיאורגיים, שנית, זו הייתה לי הפעם הראשונה שטעמתי יינות שמיוצרים בכדי חרס, ושלישית טעמתי יינות לבנים מזנים שמעולם לא שמעתי או ידעתי על קיומם, וחוויתי טעימתם של יינות מעוררי מחשבה וחושים, יינות בעלי מינראליות, ריחות של גיר, תבלינים, שמרים ואגוזים, לבנים וכתומים שבין צבעם וריחם וטעמם עמד לא אחת דיסוננס גדול.

דווקא בזני הענבים הלבנים והאדומים עמם עושה יעקב את יינותיו לא תמצאו לפי שעה זנים שעליהם לא שמעתם. הוא עושה יינות מענבי סמיון, ושרדונה, וגוורצטרמינר, ויונייה ושאנין בלאן ועוד.

היינות של יעקב אוריה מתומחרים בסביבות ה- 130 ש"ח עד ל- 150 ש"ח. פוטנציאל ההתבגרות וההשתבחות שלהם על ציר הזמן כבר מוכיח את עצמו ( טעמנו יין סמיון לבן מבציר 2009 לכו ותאמינו שהיה פשוט נפלא ).

שאפו יעקב אוריה יקירי !

יעקב אוריה

[email protected]

0525931100

צילומים: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top