חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סוסון ים ממליץ על אנטואן 2014 לכבוד הפסח

אני מאוד אוהב את ביקוריי ביקב סוסון ים אצל אורלי וזאב דוניה. היקב הזה יחד עם שכנו יקב קטלב, היה ונשאר מהיקבים הראשונים בישראל שהכניסו בי את חיידק אהבת היין. לדעתי, אינני פוקד את היקב מספיק, מאחר וכל ביקור כאן, משאיר בי עוד הרבה טעם של עוד. בעיניי, זאב דוניה שייך לזן נדיר של ייננים בישראל, שיכולת עשיית היין שלהם, אינה באה לידי ביטוי רק בידע וניסיון ומקצוענות, אלא ודווקא ברמת האינטלקט והפילוסופיה העומדת מאחור, שמשאירה אותי כל פעם נפעם מחדש, כועס על עצמי על שלא, הפעלתי את טייפ ההקלטה, מהרגע שכף רגלי, דרכה בכניסה ליקב. בשבת האחרונה, שזה שבוע לפני ליל הסדר וחג הפסח, בקרתי ביקב. כמו תמיד טעמתי המון, ניהנתי עד מאוד, ולא יכולתי לסרב להצעתה של אורלי, רעייתו של זאב, לצאת את היקב עם יין ראוי לשולחן החג והפעם זה אנטואן 2014. יש משהו מאוד נכון והגיוני בלרכוש מהיקב הזה, יינות מבצירים קודמים. שכן או אז, אתם יכולים למצוא ביין, את כל הדברים הטובים, בניואנסים של ארומות וטעמים, שמתחברים להם באותה מורכבות מדויקת של הרמוניה, כפי שהגה אותה זאב דוניה, כשעשה את היין.

יקב סוסון ים אנטואן 2014

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום בוהק. אף, שופע פרי אדום. נגיעות של עשבי תיבול כמו טימין ומרווה. פה, מאוד מהנה. נעים. טעים. טאנינים טובים. נגיעות תיבול מפולפל. גוף מלא ונוכח. חמיצות מעודנת, מאוזנת. מרקם קטיפתי. אלגנטי. סיומת ממושכת. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

כרמים: כל הענבים נבצרו מכרמי היקב שבהרי יהודה

הרכב זני: היין הנו בלנד של 5 זני ענבים אדומים באחוזים שונים: ענבי סירה, ענבי גרנאש, ענבי מורוודר, ענבי סנסו וענבי קונואז מן שילוב של זנים שלא תמצאו ביקב אחר בישראל.

תהליך ייצור: לאחר תסיסת הענבים הועבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי לתקופה בת 18 חודשים.

תיאור היקב את היין: סירה בתוספת מורוודר וגרנאש. מה שהתחיל על טהרת הסירה, מהכרם האורגני בבר גיורא, קיבל עם הזמו ליווי מוזיקלי משני זנים, שמנגנים מצוין ביחד. מבציר 2013, נוספו ל”תזמורת” סנסו וקונואז, שני זנים המשלימים את קשת הצלילים – סליחה: הטעמים.

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 134 ₪.

יקב סוסון ים

מושב בר-גיורא

[email protected]

054-4843495 02-5709834

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top