חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גבעות ממליץ על 2 יינות לכבוד פסח – רוזה 2018 ו- קברנה סוביניון 2017

אני אוהב את היינות המגיעים מן השומרון. יעידו על כך, רשמיי מטעימת היינות של יקבים מהשומרון כמו טורא, פסגות, שילה, ועכשיו גם גבעות. יש בהם ביינות המגיעים מכאן, סוג של חתימת אצבע טרוארית. "יין הוא שירה בבקבוק", אמר פעם הסופר רוברט לואיס סטיבנסון. היצירה של יקב גבעות שורשיה בני אלפי שנים, וכולה שיר הלל לאדמה הטובה של אזור השומרון. יקב גבעות, שוכן בגבעת הראל אשר בלב השומרון, על מצוקי נחל שילה, כ-800 מ' מעל פני הים, באזור הררי בעל מסורת עתיקת יומין של גידול כרמים. השילוב המוצלח בין טרואר ייחודי, המאפשר גפנים איכותיות, לבין טכנולוגיה מתקדמת, מסייע ליקב לממש את חזונו לייצר יינות איכותיים בעלי אופי וטעם ייחודי. היקב משתלב כחוליה במסורת עתיקה של יצור יין באזור הררי קדום זה, ויעידו על כך מאות הגתות העתיקות הפזורות בינות לכרמים המתחדשים. היקב הוקם במטרה לייצר יינות איכות ייחודיים מתוך שילוב בין גפנים הנטועות בטרואר המאפיין את ההר המרכזי לבין ידע מקצועי וטכנולוגיה חדישה. אך גם חומרי הגלם הטובים ביותר זקוקים לידע מקצועי מעמיק וליד אוהבת. יקב גבעות הינו יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2005 ע"י איש העסקים אמנון וייס והיינן הראשי, ד"ר שיבי דרורי, אגרונום וחוקר בתחום הגפן והיין באוניברסיטת אריאל. המחקר שהוביל ד"ר דרורי חשף כ-60 זני ענבי יין ארץ-ישראליים עתיקים, לשם ייצור יינות מקוריים מזנים הגדלים בישראל בכלל ובאזור השומרון בפרט זה אלפי שנים. היקב מייצר כ-65,000 בקבוקים בשנה בלבד, במטרה להעניק תשומת לב אישית מרבית לכל בקבוק, תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות בתהליכי הייצור. תהליך ייצור היין ביקב מתחיל בהצטיינות הכרמים. מטרת היקב, הינה להביא את הענבים המובחרים ביותר תוך הקפדה על שמירת איכותם ולהפיק מתוכם בתהליכי ייצור היין את מרב הפוטנציאל הגלום בהם.  יקב גבעות, מתייחד בביצוע תסיסות ארוכות ואיטיות בטמפרטורות נמוכות מהמקובל וזאת על מנת להגיע למיצוי אידיאלי של הארומות שבעינב. בשיטה זו שמרי היין מקבלים זמן רב יותר לבצע את המרת הסוכר לאלכוהול בתהליך מתון, וכן ניתן זמן רב יותר לאנזימים הטבעיים לייצור תרכובות ארומטיות המתרכזות ביין ברמות גבוהות מהרגיל. עם סיום התסיסה מבוצעות מספר שפיות להצללת היין והוא מועבר ליישון בחביות עץ אלון. תהליכי הייצור מבוקרים במעבדת היקב המבטיחה שליטה מרבית על שלבי הכנת היין. עם סיום היישון בחביות, נערכת טעימת היינות על ידי היינן וחלוקתם לקטגוריות איכות. בשלב זה יוצר היינן את "הבלנדים" בסדרות השונות והיינות מושארים לייצובם במכלי נירוסטה עד לביקבוק. ביקב גבעות לא מתפשרים על דבר, כדי שתוכלו לחוש בכל לגימה ולגימה את השיר המופלא של הארץ וליהנות ממסורת של איכות ואהבה לייןמרכז המבקרים של יקב גבעות מציע סיורים מודרכים חווייתיים, המציגים את תהליך יצורו של היין, סרט מרתק ומקצועי, טעימות יין ממבחר יינות היקב. הכניסה בתשלום ובתאום מראש בלבד.
יקב גבעות, ממליץ על 2 יינות לכבוד פסח – רוזה 2018 ו- קברנה סוביניון 2017.

יקב גבעות רוזה 2018 

רשמי טעימה שלי: צבע ורוד בהיר וצלול, עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות של פירות אדומים, כגון תותים ושזיפים. בפה, הוא טרי, ורענן, עם חומציות מושלמת, שמשפרת גוונים של פירות המסייעים עד לגימור.  החיך, עם תווים של דובדבנים טריים ושזיפים, חד ומאוזן עם משקל וטקסטורה, נוגע בסוג של מליחות, עם בסיס של פירות אדומים, וסיום מינראלי ארוך, שנוגע במרירות קלילה. יין של פריחת האביב וחומו של הקיץ.

סוג היין: רוזה

הרכב זני: קברנה סוביניון

כרמים: גבעת הראל גובה 750 מטר

עשיית היין: בציר מוקדם וסחיטה של אשכולות שלמים, תסיסה קרה במיכל.

תיאור היין על פי היקב: אופי קל ורענן אך מלא טעם

כשרות: היין כשר למהדרין מן המהדרין לפסח ולכל השנה ונקי מחשש ערלה, טבל ושביעית. לא מבושל.

אלכוהול: 13.0%

בקבוק: 750 מל"ל.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ש"ח.

יקב גבעות קברנה סוביניון 2017

רשמי טעימה שלי: קברנה סוביניון מפתיע ולטובה. וזאת בזכות (חרף היותו של היין עומד תחת הקטגוריה של "יין זני"), אותו שילוב, של זני בורדולז כמו המרלו, הקברנה פרנק והפטיט וורדו, שלמרות תרומתם האחוזית הקטנה יחסית, הם מעניקים ליין, את כל מה שהוא צריך בכדי להיות יין מוצלח פלוס. הצבע, כהה וצפוף. השוליים בוהקים. באף, דומדמניות שחורות כהות, וניחוחות שוקולד וליקוריץ. בפה, טאנינים עדינים. מרכז החך, משיי, מרוכז ועשיר טעמים, בהרמוניות מושלמת. הפרי שבחך, מודגש, רב ממדי ומורכב, מעניק עומק ואורך עצום של טעמים, עד לסיומת. המון יין, בלא הרבה כסף.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 85% קברנה סוביניון, 9% מרלו, 3% קברנה פרנק ו- 3% פטי ורדו

כרמים: ההר המרכזי, גובה 700 – 900 מטרים

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

תיאור היין על פי היקב: אופי פרי טהור, מאוזן וארוך.

כשרות: היין כשר למהדרין מן המהדרין לפסח ולכל השנה ונקי מחשש ערלה, טבל ושביעית. לא מבושל.

אלכוהול: 13.5%

בקבוק: 750 מל"ל.

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ש"ח.

יקב גבעות

יינן היקב: ד"ר שיבי דרורי

גבעת הראל, שילה
050-7250806

052-7757574

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top