חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין ממליץ לכבוד הפסח על 2 יינות – מסע ישראלי לבן 2018, וקריניאן גפנים בוגרות 2015 הקריניאן ה-14 של היקב!

יקב ויתקין, הנחשב לאחד המרתקים בתעשיית היין הישראלית בזכות התמחותו בייצור יין ישראלי ומקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. ביקב ויתקין תוכלו למצוא: קריניאן, וויונייה, פינו נואר, גוורצטרמינר, קברנה פרנק, יוהנסברג ריזלינג, פטיט סירה ועוד הפתעות, המגיעות ב-4 סדרות: סדרת הפרימיום של יקב ויתקין "ויתקין" סדרת הבלנדים של יקב ויתקין, "מסע ישראלי" סדרת יינות הקינוח סדרת העילית – "שורשים". מלבד 2 כרמים ניסיוניים הנטועים על אדמת כפר ויתקין,  נטועים רוב הכרמים של יקב ויתקין בכל קצוות הארץ. בכרמים אלו מגדלים עבור יקב ויתקין את ענביו תוך שליטה מלאה ורצופה  של אנשי יקב ויתקין על כל פרטי תהליך הגידול מהתאמת הזן לאופי הכרם ועד מועד הבציר. יקב ויתקין ממליץ לכבוד הפסח על 2 יינות – מסע ישראלי לבן 2018, וקריניאן גפנים בוגרות 2015 הקריניאן ה-14 של היקב!

יקב ויתקין מסע ישראלי לבן 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, זהבהב, מבריק עם שוליים בוהקים. באף, פרחוניות הדרית ופרי לבן עם רמיזה טרופית. רעננות. בפה, פרי מקדימה מאוד נוכח. שוב פרחוניות הדרית. לצד חמיצות נוכחת מאוזנת ותומכת. גוף קל עד בינוני. יין מאוד שתי. נעים לשתייה וטעים. ילווה היטב מנות פתיחה ראשונות.

הרכב זני:
קולומבר מגפנים בוגרות, גרנאש לבן, רוסאן, ויונייה ומעט גוורצטרמינר

הכרמים:
הגרנאש הלבן נבצר מכרם במרום הגליל, הקולומבר והגוורצטרמינר מגיעים משני כרמים סמוכים באזור מורדות הר הכרמל. הרוסאן והויונייה ממורדות הרי יהודה סמוך לעמק האלה.

ביקב:
הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני לארגזים קטנים. לאחר סחיטה עדינה התירוש עבר הצללה טבעית ותסיסה אלכוהולית קרה במכלי נירוסטה. חלק קטן מהגרנאש הלבן והויונייה תסס בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500ליטר. לאחר סיום התסיסה האלכוהולית המשיכו כל היינות להתיישן על השמרים במכלים כמה חודשים לפני בניית היין והמילוי בבקבוקים להוסיף ליין עומק, מרקם ומורכבות ארומאטית.

רשמי טעימה מטעם היקב:
מסע ישראלי לבן 2018 משלב ארומטיות מקסימה עם רעננות מצוינת, טעמים בולטים של פרי הדר- בעיקר אשכולית טרייה תפוח עץ ירוק, אפרסק לבן ומעט פרחוניות. בפה הוא מפגין רעננות מאוזנת בעוצמת הפרי עם מאפייני פירות קיץ, פרחים ומינרליות תומכת שהופכת אותו ליין אוכל מצוין. הוא יתאים במיוחד ללווי מנות טאפס ים-תיכוניות, דגי ים בתנור, מנות פסטה בשמן זית ושום ותבשילי עוף בעשבי תיבול.

יקב ויתקין השכיל כבר לפני קרוב לשני עשורים להתמקד בייצור יינות מקוריים, מקומיים באיכות הגבוהה ביותר. מאז ועד היום מתמחה היקב ביצור יינות המבוססים זני ענבים ים-תיכוניים מקוריים המדגישים את האקלים והקרקע המקומיים. ייצור יינות ייצור יינות לבנים וורודים המוגשים צוננים הוא חלק מתפיסת עולמנו של התאמת היינות לאקלים, למטבח ולחך המקומי.

אלכוהול: 12.5%

כשרות: 2015 רבנות. מ 2016 O.K, חרדים הרה"ג אשר אנשיל כ"ץ.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

ויתקין קריניאן גפנים בוגרות 2015 – הקריניאן ה – 14 של היקב !

יקב ויתקין, חלוץ המהפכה הים תיכונית של יינות ישראל ובראשם הקריניאן גאה להציג את המהדורה הארבעה עשר של יין הקריניאן גפנים בוגרות שלו!!!

רשמי טעימה שלי: צבע, עמוק כהה עם גווני סגול. באף, ניחוחות יפים של פרחים סגולים, עשבי בר, פטל ותאנים, פרי שחור, אוכמניות ותבלינים. בפה, היין בעל גוף בינוני עד מלא ועשיר בטעם, עם רמזים לקאסיס, וקקאו ברקע. היין מפגין רכות ואיפוק, לצד נוכחות ואלגנטיות, עם גימור ארוך. 

בציר 2015 ייזכר כבציר ארוך יחסית, שהפיק ענבים מרוכזים אך אלגנטיים, עשירים ומורכבים.  לאחר שהיין התיישן מעט בבקבוק אנו יכולים הגיד בביטחון שזהו אחד מיינו הקריניאן הטובים ביותר שייצרנו אם לא הטוב שבהם

הרכב זני :
100%  ענבי קריניאן

הכרמים:

שני כרמים בוגרים, מאזור בנימינה וזיכרון יעקב, כולם ללא השקיה.

ביקב:

נבצר ידנית בשבוע השני של חודש ספטמבר 2015.  אשכולות הענביםוהגרגירים שהיו קטנים כמו בשנים קודמות(בתמונה)  נמעכו בעדינות והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה, חלקם פתוחים. Punch down (שבירת כובע הקליפות) וערבוב היין נערכו מספר פעמים כל יום במהלך התסיסה האלכוהולית. בהמשך נסחט היין בעדינות והועבר לתסיסה מאלולקטית והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, בנפח של 500 ליטר, במטרה לכבד את מאפייני הזן והטרואר, למשך כ- 16 חודשים.

רשמי טעימה מטעם היקב:

ויתקין קריניאן 2015 בעל צבע סגול-רובי ארגמני ואטום, הינו יין עוצמתי, רענן, אלגנטי ועמוק המפגין קשת מרשימה של ארומות  אופייניות לזן הקריניאן כשזיף שחור, רכז רימונים, פטל פרחוניות ומעט אדמתיות. בטעימה הוא בעל מבנה אינטנסיבי, עשיר ומאוזן, עמוק ובעל רעננות תומכת. מורכבות טעמים עצמתיים החל מפירות אדומים ושחורים, מינראליות, בשר צלוי עשבי תיבול ים תיכוניים ופרחוניות. בעל סיומת ארוכה מאוד, מורכבת ומאוזנת,

התאמה לאוכל:

ויתקין קריניאן 2015 ילווה היטב מנות בשר כבש ובקר מתובלות, ובעיקר בשר ציד או ברווז, גבינות קשות עזות טעם.

על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך לפתח עומק ומורכבות במשך תשע עד 14 שנים משנת הבציר ואף יותר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18C

אלכוהול:  13.5%

כשרות: 2015 רבנות. מ 2016 O.K, חרדים הרה"ג אשר אנשיל כ"ץ.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב ויתקין

כפר ויתקין, בדרך גשר הצבים – ליד נחל אלכסנדר,

טל 09-8663505, פקס 09-8664179,

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top