חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק ממליץ לכבוד הפסח על 6 יינות: קריניאן 2014, כרם 13 מבציר 2013, בקעת הנדיב 2012, שרדונה 2016, רוזה 2018, סירה 2014,

יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. ברק, דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. הילה סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד. השילוב בין השניים מביא ליקב מסורת, ידע וניסיון של גידול הכרמים באזור זכרון יעקב, יחד עם ידע טכנולוגי ויינני. יקב סומק הוא יקב משפחתי הממוקם במרכז המושבה זכרון יעקב. כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת-הנדיב ומעובדים ע"י המשפחה מאז שנת 1882
באמונה כי מדובר באזור איכותי וייחודי לגידול ענביי יין. כל בקבוק יין של היקב אשר נפתח הוא סופו של תהליך מהנה וארוך בו חברו האדמה, השמש, הגשמים והרוחות, לעבודת כפיים, תשומת לב קפדנית ואהבת היין. יקב סומק ממליץ לכבוד הפסח על 6 יינות: קריניאן 2014, כרם 13 מבציר 2013, בקעת הנדיב 2012, שרדונה 2016, רוזה 2018, סירה 2014.

יקב סומק רוזה 2018 

רשמי טעימה שלי: באף, תותים פראיים טריים, פרחוניות הדרית, אשכולית אדומה. בפה, רמזים לאבטיח צעיר וטעם דומדמניות, עם רמזים עדינים לנקטרינה. רעננות, בהירה חומציות נוכחת מאוזנת וטובה. יין המבשר את פריחת האביב ובואו של הקיץ.

יין בסגנון פרובאנס יבש עדין קליל ורענן.

הרכב זני: ענבי גראנאש וסירה שנבצרו במיוחד בשבילו בבציר מוקדם על מנת לקבל יין עם רמת אלכוהול נמוכה וחמציות גבוהה.

תיאור היין על פי היקב: היין בצבע אפרסק, מבריק ועשיר בארומות פרחוניות ורעננות עם טעמים נפלאים של תות שדה, אשכולית אדומה, רימונים ומעט טופי. יין שהוא גם חגיגי וגם מרגש.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ש"ח.

יקב סומק שרדונה 2016

רשמי טעימה שלי: היין נפתח, בניחוחות בהירים של תפוח צהוב, אגס, וניל, אגוזי לוז טריים וניחוחות מזמינים המרמזים על אננס טרופי, גויאבה, וחמאה. בפה, היין עשיר מרקם ומאוזן היטב עם פירות עסיסיים וחומציות תוססת.

הרכב זני: היין עשוי מ- 100% ענבי שרדונה

תיאור היין על פי היקב: צבעו צהבהב מבריק ועשיר באף. זהו שרדונה קלאסי במיטבו עם נוכחות עץ עדינה ולצידה פרי עשיר, שקדים ולימוניות נעימה. בפה, חמיצות מאוזנת. מרקם עשיר, פרי הדר, אפרסק לבן, ומלון. יין מקסים ואלגנטי.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ש"ח.

יקב סומק בקעת הנדיב 2012

רשמי טעימה שלי: יין שהזמן רק הולך ומשביח אותו. צבעו, כדיו שחור שחור. באף, שזיף כהה. לצד מורכבות ארומאטית במיוחד, עשירה עם דובדבנים, שזיפים וקאסיס ותבלינים מעורבים. בחיך, עושר, עסיסיות, אלגנטיות, מורכבות, ומינעד טעמים רחב. כניסה עשירה ועמוקה עם טאנינים מוצקים אך אלגנטיים, קטיפתיות נעימה, טעימה, עם עדינות מתמשכת עד לסיומת ממושכת.

הרכב זני: היין מורכב מבלנד של ענבי קברנה פרנק, פטי וורדו וקריניאן.

התיישנות: היין התיישן 3 שנים בחביות עץ אלון צרפתי.

תיאור היין על פי היקב: צבעו אדום שחור יפיפה. באף, ארומות של שזיפים סגולים, פירות יער שחורים, ואספרסו. הגוף, מלא ועשיר טאנינים מוצקים לצד חמיצות ראויה, בשרנות וסיומת ארוכה ומודגשת.

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ש"ח.

יקב סומק כרם 13 2013

רשמי טעימה שלי: האף, מפתה בניחוחות גבישיים של פריחת לבנדר, שזיף סגול, דובדבן אדום ותות כהה, עם רמזים לאדמה. בחיך, גוף בינוני פלוס. חומציות טובה, משולבת עם פירות אדומים. יין מאוזן להפליא ומורכב, בעל מקדם גסטרונומי נהדר.

היין נקרא על שמם של הכרמים של היקב למרגלות זכרון יעקב.

הרכב זני: מורכב מענבי גראנאש ומורבדר.

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ש"ח.

יקב סומק קריניאן 2014

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שזה היה ונשאר מהקריניאנים היותר בולטים בישראל. כזה שמהווה אבן דרך לאחרים. הצבע, בגוון אודם יפהפה, האף, נפתח מיד, עם ניחוחות של קאסיס, אוכמניות ודובדבן שחור, עם ניואנסים עדינים של פטל, ותות. בחיך, טעמים של תאנים וגרגרי יער מבושלים, עם הערות עשבוניות ורמזים של איקליפטוס. היין מציג איזון יפה של טאנינים משיים וחומציות בהירה. סיומת טובה וארוכה.

הרכב זני: היין עשוי מ- 100% ענבי קריניאן המגיעים מחלקה יחידנית בת כ- 50 שנה.

תיאור היין על פי היקב: צבעו אדום שחור כהה כמעט אטום. גוף מלא, טאנינים מוצקים אך רכים. הוא נפתח בניחוחות וטעמים של פטל, דובדבנים ושזיפים סגולים. הסיומת ארוכה ואלגנטית עם רמזים לאספרסו וקקאו כהה מורכב ועמוק. שתו מעכשיו עד 2024.

מחירו לצרכן: 125 ש"ח.

יקב סומק סירה 2014

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות בולטים של שזיפים שחורים, אוכמניות מיובשות, חמוציות, וקצת עור בלוי ו-וניל טרי. רמיזה לקורטוב של עשן, משחק ומגע קל של קלייה, תיבול של פלפל לבן, ורמיזות לזפת ואספלט ביום גשום. בחיך, לגימה חומצית מאוזנת ומרעננת, מתובלת עם טעמים של לבנדר, פלפל ומיץ פטל שחור, שצפים על פני חלל החיך. הרבה פירות עשירים, עם תבלין מעושן מתקתק ברקע. גימור מובנה לחלוטין.

הרכב זני: היין עשוי מ- 100% ענבי סירה.

תיאור היין על פי היקב: צבעו סגול כהה, באף, ארומות של פטל שחור, גרגרי יער טריים ורמזים לאדמה. היין בעל גוף מלא ומרקם עשיר. הסיומת ארוכה וארומאטית.

התיישנות: היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ש"ח.

יקב סומק הוא היקב בוטיק היחיד בארץ בעל אישור טבעונות מטעם אירגון הטבעונות הבינלאומי – The Vegan Society. 

היקב אינו כשר.

יקב סומק

הרצל 16 זכרון יעקב

04-6397982
050-5346491

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top