חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין גראנש נואר 2015 יין אדום יבש – מהדורת אספנים

סדרת "ויתקין"
סדרת הפרימיום של ויתקין מורכבת מיינות זניים. יינות הסדרה מביאים לידי ביטוי את הערכים המיוחדים של היקב: תעוזה, חדשנות ומקצוענות.
בסדרה זו אנו מקפידים להתמודד עם זנים ותיקים בישראל, שתמיד שימשו כזנים משניים ביינות ישראליים, ולהפוך אותם ליין העומד בפני עצמו: איכותי, ייחודי ומפתיע ב"חוצפתו הישראלית".
כל יין בסדרה מגיע מאזור גידול אופייני: קריניאן מאזור הרי הכרמל, פטיט סירה וקברנה פרנק מעמק האלה והרי יהודה, ריזלינג ופינו נואר מהרי ירושלים.
חלק מזנים אלו הם בבחינת "חזרה למקור", זני הענבים הראשוניים שהביא הברון רוטשילד לארץ עם חידוש תעשיית היין בארץ ישראל במאה ה-19. זנים אלו היו נטועים בארץ שנים רבות, עוד טרם גילו בתעשייה את "קברנה סוביניון" ואת "מרלו".
זנים אלו מתאימים לגידול בכל חלקי הארץ. אקלים ים תיכוני בעל לחות גבוהה כמישור החוף ואקלים קר ויבש האופייני לאזור הרי ירושלים והגליל העליון. בכל יין ויין אנו מקפידים לבטא את מאפייניו הייחודיים של כל זן.
סדרת יין ישראלי "ויתקין" מורכבת מ- 5 יינות יבשים: ריזלינג לבן, פינו נואר, קריניאן, פטיט סירה וקברנה פרנק.
יינות הסדרה זוכים להערכת אנשי היין בישראל ובעולם ולמרות הגדלת כמות הייצור, עולה הביקוש על ההיצע בכל שנה מחדש. באירוע השקת יין הדגל שורשים ה', שהתקיים השבוע, יצאתי את היקב עם בקבוק יקב ויתקין גראנש נואר 2015 יין אדום יבש – מהדורת אספנים. טעמתי, אהבתי, ולהלן רשמיי.

יקב ויתקין גראנש נואר 2015 יין אדום יבש – מהדורת אספנים

רשמי טעימה שלי:

הצבע, אדום כהה ועמוק. השוליים בוהקים. באף, ניחוחות עשירים של קומפוט פירות יער ופירות אקזוטיים, תווים של דובדבנים בהירים, רימונים, פטל טרי, הל ותותים מתובלים, פרחוניות, עם נגיעות של תבלין ציפורן. בפה, הגוף בינוני. לחיך, יש טעמים ארציים, מלוחים, אדמתיים, ים תיכוניים מובהקים. לצד טעמי דובדבנים אדומים ושחורים, עם ניואנסים של ליקוריץ וחמישה תבלינים, משופרים על ידי טאנינים יבשים ועדינים, עם טעמי פטל מינרליים, התורמים לעומק ולרוחב ולרעננות רכה, הנושאת את הפרי. הסיומת טובה. נעימה וטעימה. יין מרשים.

הרכב זני:
93% גרנאש נואר, 7% מרסלן.

הכרמים:
מקור הענבים העיקרי ליין זה בכרם קטן של גפני גרנאש נואר הנטוע על מדרון מתון על גדות נחל סמוך למושב עמיקם על אדמה גירית חרסיתית כהה ומנוקזת, עשירה בחלוקי נחל רבים. הגפנים מעוצבות בשיטת הגביע וגדלות בעל, ללא השקיה. תנאים אלה מעודדים העמקת שורשים לשכבות הקרקע המינרליות וכן ריסון הגפן ומביאים לקבלת יבול ענבים נמוך ועשיר במרכיבי ארומה וצבע.

ביקב:
בעונת הגידול של בציר 2015 בודדנו תת חלקה בכרם בחלק עליון בו האדמה דלה ביותר עם חלוקי נחל רבים. היבול בחלקה זו היה נמוך במיוחד ואשכולות הענבים היו דלילים ובעלי גרגרים קטנים. הענבים נבצרו בתחילת חודש ספטמבר 2015 בבציר ידני לארגזים קטנים וביקב טופלו במיכל תסיסה קטן תוך שימת דגש לתסיסה קרה יחסית לשימור ארומות הפרי. היין הועבר להתבגר בשתי חביות עץ אלון צרפתיות, אחת מהן חדשה במשך כשנה.

רשמי טעימה מטעם היקב:
ויתקין גרנאש נואר 2015 מפגין צבע אדום בוהק ועמוק, באף ארומות פרי טיפוסיות לזן הגרנאש כדובדבן חמוץ, תות שדה, מינטיות ופירחוניות בולטת ומעט "בשריות" המשולבות בצורה אלגנטית עם ארומות החבית. בפה מתגלה יין רענן ועשיר עם מורכבות של פירותיות, עוצמתית, עשבי תיבול ותבלינים מתוקים, רעננות מצוינת וגוף מלא. היין מפגין כבר כעת בצורה יפה את מאפייני הזן עם הפרחוניות האופיינית ליינות ויתקין אך בתנאי אכסון נאותים היין ימשיך לקבל מורכבות ועומק במשך מספר שנים נוספות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: c°18.

ממהדורה נדירה וייחודית זו מולאו 1650 בקבוקים בלבד.

אלכוהול: 13%

כשרות: כן בהשגחת הרב אליהו סטולוביץ רב מושב ויתקין

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב ויתקין

ת.ד. 267, דרך גשר הצבים, נחל אלכסנדר, כפר ויתקין
מיקוד 4020000
waze: "יקב ויתקין"
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179
דוא"ל: [email protected]

 פתוח א-ה בין השעות 09:30-17:00
ימי שישי 10:00-15:00

בודדים ומשפחות – אין צורך בתיאום מראש
לקבוצות מ-10 אנשים ומעלה בתיאום מראש בלבד

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top