חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק בסדרת העל – שורשים ה' מבציר 2011

ויתקין שורשים מהווה את פסגת הביטוי היינני של יקב ויתקין. בהשקת היין במסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש ובאה לצד טעימת יינות הסדרה על ציר הזמן הרהרתי לעצמי בהנאה מרובה שאני חייב למצוא במקררי היין בביתי איפה לעזאזל אחסנתי את היינות הקודמים בסדרה בכדי לחבק אותם חזק ולאמץ אותם לחיכי על איזו בחירה נכונה הייתה לי זו שידעתי לדאוג לעצמי לאיזה בקבוק או שניים של השורשים. סדרת שורשים, הנה סדרת על של יינות גדולים. לא פחות. והיא מבטאת שיא של עוצמה משולבת בהרמוניה. יין חדש בסדרה מיוצר בכל שנה בה איכות הענבים תהיה יוצאת דופן כך שתתאים ליין הייחודי הזה. כל מהדורה מיוצרת במספר בקבוקים מוגבל, עוברת תהליכי התבגרות בחביות אלון צרפתי חדשות ובהמשך, יישון ארוך מהמקובל בבקבוקים. היין מיועד לפתיחה ברגעים מיוחדים מאוד. 

ויתקין שורשים ה' מבציר 2011 הנו החמישי בסדרת שורשים. הוא מורכב, כמו קודמיו ועשוי לעילא.

יקב ויתקין יין בסדרת העל של היקב – שורשים ה' 2011

כמו בעבר, יין זה מבטא נאמנה את זני הענבים בשלושת אזורי הגידול של הענבים המרכיבים אותו וכן את אופי הבציר. הבשלה ארוכה יחסית עזרה לצבירת חומרי ארומה וצבע והיבולים הנמוכים בשילוב שיטות הגידול הביאו ליצירת רעננות מצוינת. בציר 2011 ייזכר ביקב ויתקין כבציר יוצא דופן בזכות הקיץ הקריר יחסית שהפיק יינות בעלי רעננות מצוינת וארומאטיות עשירה. בנוסף המעקב הצמוד לאורך השנה ובעיקר בתקופת ההבשלה עזרו לאנשי היקב לבחור מועד בציר מדויק לכל הענבים המרכיבים יין זה.
התבגרות של כשנתיים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות הוסיפו עומק, מורכבות ועוצמות של טעמים ליין. לאחר המילוי בבקבוקים החליטו אנשי היקב באופן יוצא דופן להמשיך וליישן ולהשביח את היין בבקבוקים כ- 5-שנים נוספות במרתפי היקב, טרום ההשקה.
היין מוכן לשתייה כעת, אך מניסיונם של אנשי היקב בתנאי יישון אופטימאליים ימשיך לפתח עומק, מורכבות ואלגנטיות ב- 12-18 השנים שלאחר הבציר.

הרכב זני: קריניאן, פטיט סירה, סירה, פטי ורדו ומעט קולמברד (כשליש, שליש, שליש)

התבגרות בחביות: 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי חדשות בנפח 350 ליטר

יישון השתבחות בבקבוק לפני השחרור לשוק: 5 שנים.

אלכוהול: 13%

כשרות: לא

לא מסונן: היין מולא ללא תהליכי סינון, ועשוי לפתח משקעים טבעיים.

מחיר לצרכן: 300 ש"ח.

כמות בקבוקים: 1650

רשמי טעימה שלי: איפוק ארומות, חדות טעמים, פירות אדומים ושחורים. עם ניואנסים של מתקתקות פרי בשלה ומדויקת. תיבול. עוצמה, אקספרסיביות. איזון והרמוניה. רמזים לטבק ולעור, מורכבות רבת רבדים. עמוק. עשיר. מרשים. מרתק. יין מקסים. קטיפתי. נעים. טעים. ועשוי לעילא.

יקב ויתקין

כפר ויתקין, בדרך גשר הצבים – ליד נחל אלכסנדר,

טל 09-8663505, פקס 09-8664179,

 [email protected]

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top