חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלכסנדר ממליץ על אלכסנדר רזרב – רוזה רוז'ה 2017 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב אלכסנדר, השוכן במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון, הוא יקב עילית משפחתי, אשר הפך עם השנים לאחד היקבים המובילים בישראל. היקב הוקם ב1996 על ידי יורם שלום, על הנחלה המשפחתית, ונושא את שם אביו אלכסנדר שלום ז"ל, ממנו קיבל את ההשראה והאהבה ליין. היקב ממשיך מסורת בת מאה ועשרים שנים של עשיית יין, שהחלה באיטליה, ובתוניסיה שם ייצרו סבו ואביו של יורם שלום יין ביתי. בשנות פעילותו צבר יקב אלכסנדר מוניטין מצוינים וקצר הצלחות רבות ופרסים מכובדים בארץ וברחבי העולם. סדרת אלכסנדר רזרב, הינה סדרת יינות אדומים, מכרם נבחר. היינות בסדרה אלגנטיים, מוכנים להגשה ומתיישנים היטב עם השנים. הכרמים גדלים בסמוך לכפר שמאי למרגלות הר מצפה הימים בגליל העליון בגובה 690 מטר מעל פני הים. היינות בסדרה זו מתיישנים במשך 24 חודשיים בחביות עץ אלון, תוך כדי בקרת טמפרטורה ולחות. התכשיט המשפחתי המלווה את סדרת אלכסנדר רזרב שימש לקשירת הצעיפים והשכמיות אשר לבשו נשים יהודיות בטוניס והוא עשוי יציקת כסף בעיטור סמלי הדג והציפור. יקב אלכסנדר ממליץ על אלכסנדר רזרב – רוזה רוז'ה 2017 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

רשמי טעימה שלי: צבע סלמון, משהו בגוון האפרסק, או אם תירצו "האחות הצעירה של הצבע האדום". רוזה מושקע מתחילתו ועד סופו ובטח תסכימו איתי שרוזה ב- 150 ש"ח צריך וחייב להצדיק את עצמו. וליין הזה יש עמוד שדרה, בקבוק מצודד עין יפה ומרשים, אופי ואיכות מוּלֶדֶת. האף של היין, לא יכול לפספס. הוא מבושם. הוא נוגע בעשבי תיבול טריים, רמזים לווניל ולעלי כותרת של פריחת ורדים. הפה, ממשיך אחריו. במרכזו הוא פריך, עם טעמים ראשוניים של פירות כהים בשלים כמו שזיפים ורמיזה לרימון. יש ברקע ניואנסים לצמחים טריים כמו מיורן, רוזמרין ויש גם מנה טובה של חומציות מאוזנת סביב טעמי הפרי. רעננות של קיץ. נעימות שתייה. הגימור ארוך ועסיסי, מודגש על ידי דובדבן אדום. תהיתם לעניין המחיר, תביטו בבקבוק, תלגמו מהיין ותבינו למה.

רוזה זה עשוי מענבי GSM שגדלו בכרמי היקב בכרם בן זימרה. הזנים השונים נבצרו במועדים שונים, בהתאם לקצב ההתפתחות של הזן, ובהתאם לכוונה לשלב מועדים מוקדמים של ענבים רעננים עם מועדים מאוחרים של ענבים בשלים יותר.

בשני המקרים נבצרו הענבים במיוחד לעשיית רוזה. זהו איננו רוזה של "בלידינג" (פועל יוצא של ניקוז תירוש ממיכל של ענבים שנבצרו לעשיית יין אדום כדי לרכזו, ומתאימים בעיקר לעשיית אדום).

ביקב עברו הענבים קירור ולאחר שרוסקו עברו השריית זגים ארוכה יחסית לרוזה, בת 6-8 שעות, להטבת מיצוי הארומה והשמנת גוף היין. לאחר מכן שהה התירוש בקירור עמוק לשם הצללה, ונישפך לחביות עץ משומשות בהן תסס בטמפרטורות של 16-18 מעלות. לאחר מכן המשיך היין להתיישן על משקעיו תוך בחישה תקופתית.
רוזה אלכסנדר מתאפיין באלכוהול נמוך (13%) ובשילוב ייחודי של חומציות טבעית רעננה וגבוהה, תולדת מועדי הבציר, יחד עם גוף רחב מוצק ומלטף, תולדת השריית הזגים, התסיסה בעץ חלקי (25%) ובחישת המשקעים. ניחוחותיו פירותיים ותבליניים יותר מאשר פרחוניים והם עוצמתיים ומתמידים. גם צבעו עמוק, כתוצאת תהליך ההשריה שעבר.

תווית היין: תווית מתכתית המשלבת כסף וברונזה, האיור הינו פרט מסיכת בגד השייכת לאוסף התכשיטים הטוניסאים מבית אלכסנדר.

טבלת נתונים רוזה רוז'ה 2017
זן הענבים GSM – מורוודר 30%, גראנש 30% , סירה 30% ופטיט ורדו 10%
אזור גידול כרם בן זימרה וכפר שמאי
נטיעת הכרמים 2010-1998
יבול סירה כ-500 ק"ג לדונם, מורוודר כ-800 ק"ג לדונם, גראנש כ-900 ק"ג לדונם , פטיט ורדו כ-1000 ק"ג לדונם
נתוני התירוש ממוצע 24.2
נתוני תסיסה שמרים: GRE, 2065 , SYRAA
סחיטה מספר שעות לאחר ריסוק (פילידינג)
יישון היין היין שהה במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה למשך 4 חודשים
סינון היין עבר סינון גס פלטות 20X20
נתוני בקבוק
13% AL , TA 5.4 , pH 3.4 , VA 0.52 , SO2 Free 20mg/l , SO2 Total 120 mg/l
מילוי ופיקוק פברואר 2018
מחיר מדף 150 ש"ח
כשרות הרב נחום שיר, רב אזורי בית יצחק, OU, בד"צ בית יוסף, הרב באבד

אמנות עשיית היין של יקב אלכסנדר משלבת מסורת אמנות ויצירתיות בעשיית יין בטכנולוגיה חדשנית ובציוד מתקדם.

יקב אלכסנדר

היקב מציע סיור חוותי והכרות אישית עם עם עולם היין במסגרות שונות- ביקורים,  קורסים, ערבי טעימות  ואירועים אינטימיים, ליחידים ולקבוצות.

 

סיור ביקב כולל

סיור באזור חוות המכלים עם הדרכה-איך יוצרים יין,  ההיסטוריה של היין וכו', ביקור במרתף יינות, טעימות מקצועיות, עם  3 \4 סוגי יין לטעימה  לצד אירוח עם גבינות וביקור בחנות היינות.

 

מחיר סיור טעימות יין 100 ₪ לאדם כולל גבינות 150 ₪

לתאום ביקור במרכז המבקרים של "יקב אלכסנדר":

יורם 054-4350180 

שעות פעילות היקב:

בימים א-ה בין השעות 9:00 – 17:00 ביום ו בין השעות 9:00 – 13:00.

מחיר ביקור החל מ 100 ₪ לאדם -כולל 3-4 טעימות יין וגבינות

http://www.alexander-winery.com/

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top