חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק ממליץ על 3 יינות – סירה 2014, בלאן דה-נואר 2017, ו- יין קינוח מחוזק דמוי פורט חדש 2012-2015 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

אחד היתרונות הכי בולטים של יקב שורק, בית הספר לעשיית יין שורק וניר שחם יינן היקב, זו היכולת ללמד, "להתגלח" ללמוד מטעויות של אחרים, ליהנות ממגוון הכרמים מקצה אחד של הארץ לקצה, וממגוון זני הענבים שהוא יכול להרשות לעצמו "לשחק" אתם, ו-"להתנסות" עליהם.  יקב שורק הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב  מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים.

היקף הייצור המשותף הינו 50,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין היקב ובית הספר.  

יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". והם שמחים להגשים חזון זה יום…יום!  יקב שורק ממליץ על 3 יינות – סירה 2014, בלאן דה-נואר 2017,  ו- יין קינוח מחוזק דמוי פורט חדש! 2012-2015 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב שורק סירה 2014

תיאור היקב את היין : "יין סירה זני עם נגיעות בלנד קלות הביא לסירה עם אופי זני מורכב ומאוזן – תיבול, מעט עישון, פרי שחור, טאנינים נעימים. היין מעולה היום ויתפתח בבקבוק מספר שנים. מהות הבלנד – סירה בשרני ומתובל, גראנש תרם מורכבות רעננה, פטיט סירה פרי וטאנינים, מורבדר תיבול, טאנינים ואורך ומרלו – מבנה וטאנינים".

רשמי טעימה שלי: באף, עסיסי מבושם, אוכמניות כחולות, טיפות שומן בשר הניתזות על פחמים לוחשות, עלי טבק, שפע תבלינים עם נגיעות אקזוטיות ואלון ארז. הפה, עשיר וטאני. רמיזות לעור חדש, פטל שחור, קליפת שזיף בשל, אלון מתוק ותבליני אפייה. יין סירה מלוטש. מודל לתלמידי בית הספר לעשיית יין. לשתות עכשיו. או לתת לו לישון 5-10 שנים.

שם היין סירה 2014
לועזית SYRAH 2014
זנים 91% סירה כרם גוש עציון

4% גרנאש כרם גוש עציון

2%פטיט סירה כרם קדרון

2% מורבדר כרם גוש עציון

1% מרלו כרם טל שחר

שנת בציר 2014
סוג אדום יבש
סגנון סירה "עולם ישן", מתובל, אדמתי, עשיר בפרי שחור.
כוהל 14%
טמפרטורת הגשה °18C
מיועד ליישון עד.. 2022
מחיר מומלץ לצרכן 120 ₪
תאריך השקה 11/2016
דבר היקב תסיסה ארוכה על הקליפות. התבגרות של 14 חודשים בחבית חדשה בת 500 ליטר. הממסך (blend) המורכב יוצר מגוון רב של טעמי פרי עסיסי ועשיר. סיומת מאוזנת ומלאה.
המושג הלימודי שמופיע בתווית ממסך (blend) – הינו ערבוב של יינות. בממסך יכול להיעשות בכל שלב בתהליך. ממסך טוב יתרום ליין צבע, עושר, איזון ודיוק לסגנון אותו היינן מחפש.
בריקס בבציר 25.1
pH 3.65
טמפרטורת תסיסה 26-28
זמן תסיסה 24 יום
חבית חבית אלון צרפתי חדשה של 500 ליטר
מספר בקבוקים 670
תאריך ביקבוק נובמבר 2015

לא כשר

יקב שורק בלאן דה נואר 2017

תיאור היקב את היין: "יין לבן מענבים אדומים. בלנד של ענבי גרנאש (67%), קברנה ומרלו, שנבצרו בהבשלה מוקדמת על סוכר נמוך וחמיצות טובה. הענבים נסחטו מיד והותססו בתסיסה משותפת".

רשמי טעימה שלי:  יש בו ביין הזה בכדי ללמד ולהצביע איך נולדו יינות שכאלה מנצחים ומוצלחים של תלמידי בית הספר והיינן ניר שורק הבאים לידי ביטוי ביינות המצוינים מהז'אנר הזה אצל יקב גלאי ואצל יקב זזה. והיין הזה של ניר שחם, מהווה מודל לעשייה. צבע, כשל סלמון חיוור צלול ומושך עם שוליים בוהקים. אף, עם ניחוח מורכב של פתיתי פרי יער אדום. פה, שמוביל פירות אדומים, בעיקר תותים אדומים לצד דובדבן. רעננות טובה, חמיצות נאה. איזון שתייה. גוף פריך ויבש, אבל עם רמז נעים של סוג של מתקתקות פרי. יין נעים. טעים. קייצי. מהנה.

שם היין בלאן דה נואר 2017
לועזית BLANC DE NOIR
זנים
גרנאש 67% כרם מצפה רמון, רמת נגב
קברנה סוביניון 18% כרם תל גזר, גבעות יהודה
מרלו 15% כרם טל שחר, גבעות יהודה
שנת בציר 2017
סוג לבן מאדומים
סגנון ארומטי
כוהל 11.5%
טמפרטורת הגשה ˚12-˚10
מיועד ליישון עד.. קיץ 2018
מחיר
תאריך השקה אפריל 2018
דבר היקב
המושג הלימודי שמופיע בתווית בלאן דה נואר – ביטוי צרפתי המתייחס לעשיית יין לבן מענבים אדומים. מקובל ביינות שמפיין (Champagne), בהם נוצרים יינות מבעבעים לבנים מהזנים האדומים : Pinot noir ו -Pinot Meunier.

 

בריקס בבציר 20.9
pH 3.15
טמפרטורת תסיסה 12
זמן תסיסה 21 יום
חבית ללא עץ
מספר בקבוקים 800
תאריך ביקבוק דצמבר 2017

מחיר מומלץ לצרכן 80 ₪.

לא כשר

יקב שורק יין קינוח מחוזק חדש 2012-2015

תיאור היקב את היין: "יין קינוח מחוזק שנעשה במתודת אזור אופורטו בפורטוגל: עצירת התסיסה ע"י חיזוק עם כוהל. לאחר מכן יישון ארוך של כמעט כ-5 שנים בחביות תחת השמש. זהו יין עשיר מאוד בפרי, פירות יבשים, חמיצות טובה וריחות כרמל, קפה ושוקולד שמקורם ביישון המיוחד".

רשמי טעימה שלי: אתם יודעים שאני אוהב אותם מתוקים, מתחנפים, כבדים, עשירים, אלכוהוליים, מחממי בית חזה, כאלה שאתה טועם מהם ומבקש מעצמך להתרפק ולהתכרבל אתם בלילות חורף קרים או כמסיימי ארוחה דשנה. היין הנוכחי הנו מהדורה חדשה של יין קינוח מחוזק ביקב שורק. בעוד קודמיו הוגדרו Port Style Non-Vintage עם קו ברור, לקח היינן הפעם את היין לכיוון במעט שונה עם טאץ' יינני אחר והיין מכיל יין מחוזק מבציר 2012 עם יין מחוזק "צעיר" מבציר 2015. התוצאה המתקבלת היא יותר מתיקות ויותר "כובד ועומק" בהיבט המלאות והנוכחות העסיסית שבפה. הרבה בזכות טעמים מגוונים הבנויים שכבות על גבי שכבות של רבדי הנאה מתקתקים הנוגעים בפירות מיובשים, קרמל, שזיף, צימוקים כהים, שוקולד, ודבש. אחד הדברים הכי יפים ביין הקינוח הזה, זוהי תמונת המחיר הכל כך נגישה לכל כיס ולתמורה הנפלאה לכסף.

אלכוהול: 17%

מחיר צרכן 80 ₪.

לא כשר.

יקב שורק

בית הספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844 | פקס 08-9370385

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top