חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שנה חדשה עם יין חדש ליקב טורא מאונטין פיק בציר 2015 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב "טורא" הינו יקב אחוזה משפחתי ומוקפד (Estate Winery), בין הבודדים הקיימים בישראל. בעלי היקב, ארז וורד בן סעדון, הם גם הבעלים של הכרמים הנמצאים באזור, ומכרמים אלה מגיעים הענבים ליקב. היקב שהוקם בשנת 2003, ומהבציר הראשון יצרו 1200 בקבוקים, גדל בהתמדה. שנה חדשה עם יין חדש ליקב טורא מאונטין פיק בציר 2015 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב טורא מאונטין פיק 2015

רשמי טעימה שלי: אף, המציע ניחוח מבושם, מדהים של שזיפים, סוג של "ירקרקות", לצד דובדבן שחור, שוקולד, דומדמניות אדומות, סיגליות, רמז קל לעור, תבלינים ורמזים של רצפת יער. פה, בעל גוף בינוני עד מלא, טאנינים בשלים ומעוגלים, ומתקתקות מרומזת. גרגרים שחורים, מוקה ואגוזים קלויים, פס נאה ותומך של חומציות על החך עם סגנון סקסי, מפואר, הרבה עומק ומבנה באמצע חך, הגימור נהדר. היין טעים כבר עכשיו יהיה במיטבו 5-8 שנים מעכשיו.

שם: Mountain peak
בציר: 2015 התשע"ה
הרכב זנים: "בלנד בורדולז" קברנה סוביניון 54%, מרלו 24% , פטיט ורדו 12%, קברנה פרנק 10% שנבצרו מהחלקות המובחרות של היקב
כרם: ברכה
גובה כרם: 850 מטר
זמן תסיסה וטמפרטורה: כשבועיים בטמפרטורה שלא עלתה על 29 מעלות.
נתוני בציר (מתייחסים לקברנה סובניון שהינו הזן הדומיננטי בהרכב):
בציר ידני סלקטיבי.
בריקס – 25
TA– 5.6
pH – 3.5
התיישנות בחבית: 22 חודשים
אלכוהול: 14%
מחיר מומלץ לצרכן: 219 ₪

לבציר 2017 הגיע היקב לייצור של כ -100,000 בקבוקים בשנה. כרמי היקב נטועים החל משנת 1997, ביישוב ברכה שהתגלו ככרמים מהאיכותיים ביותר בארץ, נהנים מטרואר ייחודי ונדיר ומתנאי גידול אולטימטיביים. תנאים אלו נובעים ממיקומו של הכרם על הר בגובה 850 מטר, החשוף לרוח המערבית. הערפל השורה על הכרם עד שעות הבוקר המאוחרות ומזג האוויר במקום (16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולפעמים גם שלגים) חברו יחד עם אדמת הטרה-רוסה הסלעית ומעניקים לענבים איכות יוצאת דופן שהפכה לשם דבר באזור וברחבי הארץ. זהו מיקום אופטימלי לגידול ענבי יין משובחים, מרוכזים ואיכותיים.

כל מגוון יינות היקב מאוזנים, בעלי טעם וארומה ייחודיים ובכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים, ידע ואהבה רבה לאדמה ומבטיחים הנאה מירבית לצרכן.

בכרמים גדלים 14 זני הענבים הפופולריים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, שיראז, פטיט ורדו, פינו נואר, שרדונה, סוביניון בלאן, גוורצטרמינר וויוניה, מהם מייצרים ביקב 3 סדרות, שניים-עשר סוגים של יין. סדרת הבסיס היא ‘מאונטין ויסטה’ עם שישה יינות: פינו נואר, בלנד אחד, שני לבנים שאחד מהם חצי יבש, רוזה ויין קינוח עדין.
מאונטין הייטס-סדרת הפרימיום,בסדרה ישנם היינות הזניים הבאים-קברנה סובניון,מרלו, שיראז ויין נוסף בסגנון פורט-פורטורא

ויין הדגל "מאונטין פיק" בלנד בסגנון בורדולזי שנעשה מארבעה זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ומלבק, שנבצרו מהחלקות המובחרות של היקב, ויושנו בחביות עץ צרפתיות חדשות במשך 22 חודשים.

ביקב פועל מרכז מבקרים, המכיל עד 55 איש, בו ניתן לסייר, לטעום ממבחר יינות היקב ואף ליהנות מארוחה בשרית/חלבית בתום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה שמופק בבית בד במקום, ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

יקב טורא

משרד יקב טורא: 02-6508882
פקס: 02-5716266
מרכז מבקרים + לקוחות פרטיים: ורד 052-7966613
מייל: [email protected]
כתובת: רחלים, ד.נ. אפרים, 4482700.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top