חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גת שומרון ממליץ על פטי ורדו 2016 עם 16.1% אלכוהול! ויין הקינוח 24K בסגנון ICE-WINE העשוי ויונייה לכבוד ראש השנה וחגי תשריי

יקב גת שומרון – שבעליו הם השותפים אביגדור שרון וליאור נחום הנמצא בישוב קרני שומרון, פתח את שעריו בשנת 2002 וייצר אז רק 2000 בקבוקים. כיום היקב מייצר כ- 30,000 בקבוקים ומושך אחריו אוהדים רבים. הענבים מגיעים מכרמים מאזורי השומרון, הגליל ועמק האלה. היקב – המתמקד ביינות מיוחדים ויוצאי דופן- מקפיד לשקף את הטרואר האיכותי, על ידי ייצור כמעט בלעדי של יינות מזן יחיד ויינות כרם יחידני. יקב גת שומרון ממליץ על פטי ורדו 2016 עם 16.1% אלכוהול! ויין הקינוח 24K בסגנון ICE-WINE העשוי ויונייה לכבוד ראש השנה וחגי תשריי.

יקב גת שומרון 24K ויונייה יין לבן מתוק, בציר 2011

היין מככב בתפריט כמה מבתי המלון היוקרתיים בארץ ובמסעדות נחשבות וכבר הספיק לזכות בתחרות VINOS 2013 האחרונה שנערכה בארגנטינה במדליית זהב. התחרות נחשבת כאחת מ- TOP 15 של התחרויות הבינלאומיות בענף היין והשתתפו בה כ-7,500 יינות ומשקאות חריפים מ- 31 מדינות. למארז המפואר שבתמונה, מצורפים זוג גביעי יין איכותיים שבתחתיתם מוטבע שם היין 24K בזהב טהור.

רשמי טעימה שלי: זוהי לי הפעם השנייה שאני טועם על ציר הזמן את יין הקינוח הנפלא והמיוחד הזה ולהלן רשמי: צבעו זהב בהיר, צלול ונקי. השוליים בוהקים. ניכר, שהזמן עושה לו ליין רק טוב וטעמיו וניחוחותיו, רק משתבחים. באף, היין עשיר וארומאטי בבישום פירות טרופיים וטעמים של משמשים בשלים, גויאבה, אננס, וכן רמזים לגרידת קלמנטינה כתומה, פריחת תפוז ויערת הדבש. יש גם רמזים של שקדים מסוכרים וליקוריץ. כפי שניתן לצפות עם יין קינוח הוא מתוק עם חך משולב עשיר בטעמי פרי, עגלגלות נעימה, חנפנות מהנה, וחומציות בהירה התומכת בסוכר. תענוג של יין קינוח.

זן הענבים:
ויונייה 100%

אזור גידול:

שפלה – הרי ירושלים – מושב מטע, גובה 625 מטר

עומסי היבול בסביבות 1200 קילו לדונם

תהליך ייצור:

בציר 2011 נערך בתחילת ספטמבר, לאחר הבציר אשכולות הענבים עברו תהליך מיוחד של הקפאה וסחיטה עדינה עד לקבלת תירוש מרוכז. בעל ריכוז סוכר גבוה כ- 40 בריקס, הענבים החלו תסיסה אלכוהולית בטמפ' של 12 מעלות. התסיסה הסתיימה לאחר 5 חודשים.

לאורך כל התהליך שמנו דגש על שמירת טעמי הפרי המקוריים.

ביין ישנו איזון בין מתיקות ורעננות. הוא מרוכז מאוד, בעל ארומה של פירות טרופיים ודבש עם סיומת ארוכה .

השם K24 נולד בהשראת צבעו הזהוב וטעמו העשיר.

מומלץ, להכניס את הבקבוק ואת גביעי היין למקפיא כחצי שעה לפני ההגשה.

הרכב היין:

כהל: 10.3%

חומצה כללית: 8.56 גרם לליטר

pH: 3.46

מיין זה יוצרה כמות של כ-1600 בקבוקים.

מחיר מארז מפואר הכולל בקבוק ו- 2 גביעי יין איכותיים שבתחתיתם מוטבע שם היין 24K בזהב טהור 239 ש"ח.

מחיר בקבוק: 149 ₪.

כשר: בהשגחת הרבנות המקומית קרני שומרון כשר למהדרין בד"צ בית יוסף.

יקב גת שומרון פטי ורדו 2016

רשמי טעימה שלי: אני לא מכיר עוד יקב בישראל שעושה יין אדום יבש עם תכולת האלכוהול שחוצה את ה- 16%. (היחיד עם 16% אלכוהול הוא יקב בזלת הגולן שהיינן שלו יואב לוי בוצר את ענביו האחרון ברמת הגולן ושטוען בעקביות שאין לו שום כוונה לנהל מלחמה מול תנאי מזג האוויר והשמש הישראלית). והנה מגיע היינן ליאור נחום מיקב גת שומרון עם יין מפתיע. צבעו, אדום עשיר ועמוק. השוליים בוהקים. באף, ניחוחות קסיס מרוכז, ריבת פטל שחורה, הרבה שוקולד כהה, שזיף מיובש, אגוזים קלויים כהים, פריחת סיגליות ורמיזה ברורה של ליקוריץ ושל תבלינים. בפה, פירות יער מרוכזים שחורים וכחולים. גוף מלא. משיי ועגול. טעמים מעושנים ואלון. החך צפוף, עם מבנה טאנין מרשים ומאוזן בחומציות נוכחת וגימור מתמשך. האיזון מרשים לנוכח האלכוהול הגבוה. מבנה נהדר להשתבחות על ציר הזמן. פטי ורדו מסקרן, שונה, אחר, מהטובים שמסתובבים כאן. אהבתי. מאוד.

סוג היין: אדום יבש.

זן ענבים: היין עשוי מ- 100% ענבי פטי ורדו המגיעים מכרם יחידני מכרמי שילה בחבל בנימין.

התיישנות: היין עבר תסיסה על שמרי הבר והתיישן 16 חודש בחביות עץ אלון.

היין לא מסונן

תאריך מילוי: מרץ 2018

אלכוהול: 16.1%

כשר: בהשגחת הרבנות המקומית קרני שומרון כשר למהדרין בד"צ בית יוסף.

מחיר מומלץ לצרכן:  139 ₪.

יקב גת שומרון

ליאור נחום יינן 0507264855

העמל 4 קרני שומרון

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top