חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גת שומרון משיק 24K ICED WINE ויונייה – זהב מתוק בבקבוק

 יקב גת שומרון, והיינן ליאור נחום, משיקים יין קינוח מתוק ונפלא, המופק מענבים קפואים העשוי על טהרת ענבי הויונייה. מדובר ביין דגל פרימיום יוקרתי, שנעשה בקפידה הוא יפאר כל ארוחה ואירוע והוא נמכר באריזה מפוארת עשויה בחן ובטוב טעם עשיר. הענבים ליין, נבצרו מחלקות קטנות בכרמים נבחרים. בכל תהליך עשיית היין, נשמרו בקפידה טעמי הפרי והארומה האופיינית בכדי לשמר את חוויית הטעימה והאיזון המושלם שבין מתיקות ורעננות.

למיטב ידיעתי, זהו הפעם הראשונה שיוצא בארץ יין ויונייה בסגנון זה.

היין מככב בתפריט כמה מבתי המלון היוקרתיים בארץ ובמסעדות נחשבות וכבר הספיק לזכות בתחרות VINOS 2013 האחרונה שנערכה בארגנטינה במדליית זהב. התחרות נחשבת כאחת מ- TOP 15 של התחרויות הבינלאומיות בענף היין והשתתפו בה כ-7,500 יינות ומשקאות חריפים מ- 31 מדינות. למארז המפואר שבתמונה, מצורפים זוג גביעי יין איכותיים שבתחתיתם מוטבע שם היין 24K בזהב טהור.

יקב גת שומרון – שבעליו הם השותפים אביגדור שרון וליאור נחום הנמצא בישוב קרני שומרון, פתח את שעריו בשנת 2002 וייצר אז רק 2000 בקבוקים. כיום היקב מייצר כ- 30,000 בקבוקים ומושך אחריו אוהדים רבים. הענבים מגיעים מכרמים מאזורי השומרון, הגליל ועמק האלה. היקב – המתמקד ביינות מיוחדים ויוצאי דופן- מקפיד לשקף את הטרואר האיכותי, על ידי ייצור כמעט בלעדי של יינות מזן יחיד ויינות כרם יחידני.

יינות ICE-WINE מיוצרים בעיקר בגרמניה ובקנדה בתנאי קור קיצוניים. בוצרים את הענבים כשהם קפואים בבציר מאוחר. את הענבים הקפואים סוחטים בעדינות ומקבלים כמות קטנה של תירוש מרוכז וסוכר, המותיר גם בסיום התסיסה מתיקות טבעית ביין. בישראל, לא ניתן לבצור ענבים קפואים לכן הענבים עוברים תהליך הקפאה ייחודי אשר בסופו מופק הנוזל המיוחד. ליינות קינוח חיי מדף ארוכים וחלקם מתיישנים במשך עשרות שנים. יינות קינוח מסוג זה נמכרים בבקבוקים של 375 מל"ל והנם מהיינות היקרים בעולם. היינות הנם ארומטיים, סמיכים במיוחד וטעמם מורכב ועשיר. היינות שבסדרה זו: גוורצטרמינר, ויונייה ובלנד מזנים לבנים שונים. להעשרת החוויה, מומלץ להכניס את הבקבוק ואת גביעי היין אליהם יימזג היין למקפיא לכחצי שעה קודם למזיגה.

היקב מייצר גם יין קינוח נוסף, הנקרא LATE HARVEST RED – זהו יין קינוח ייחודי מבציר מאוחר המיוצר מבלנד של קברנה סוביניון ושיראז. הענבים נבצרו בבציר מאוחר מאוד כאשר הם כבר במצב הצטמקות- כך שהתקבל נוזל עשיר ומרוכז עם תכולת סוכר טבעית גבוהה. היין, יושן במשך כשנתיים בחביות עץ אלון צרפתי. זוהי סדרה מוגבלת. ביקב מייצרים גם שני סדרות איכותיות של יינות יבשים אדומים.

יקב גת שומרון – יין קינוח ויונייה – 24K ICED WINE

ויונייה

יין לבן מתוק, בציר 2011

 

זן הענבים:
ויונייה 100%

אזור גידול:

שפלה – הרי ירושלים – מושב מטע, גובה 625 מטר

עומסי היבול בסביבות 1200 קילו לדונם

תהליך ייצור:

בציר 2011 נערך בתחילת ספטמבר, לאחר הבציר אשכולות הענבים עברו תהליך מיוחד של הקפאה וסחיטה עדינה עד לקבלת תירוש מרוכז. בעל ריכוז סוכר גבוה כ- 40 בריקס, הענבים החלו תסיסה אלכוהולית בטמפ' של 12 מעלות. התסיסה הסתיימה לאחר 5 חודשים.

לאורך כל התהליך שמנו דגש על שמירת טעמי הפרי המקוריים.

ביין ישנו איזון בין מתיקות ורעננות. הוא מרוכז מאוד, בעל ארומה של פירות טרופיים ודבש עם סיומת ארוכה .

השם K24 נולד בהשראת צבעו הזהוב וטעמו העשיר.

מומלץ, להכניס את הבקבוק ואת גביעי היין למקפיא כחצי שעה לפני ההגשה.

הרכב היין:

כהל: 10.3%

חומצה כללית: 8.56 גרם לליטר

pH: 3.46

מיין זה יוצרה כמות של כ-1600 בקבוקים

רשמי טעימה שלי:

באף, ארומה פירותית משכרת, של גרידת קליפת תפוז טרייה עם בשומת של פריחת קמומיל ויסמין ונגיעת מנטה. בפה, הטעם אינטנסיבי ועמוק האף מבושם עם פרחוניות מתקתקה והסיומת מבושמת ועשירה אף היא. יופי של יין. ליאור זוכר, איך הוא נתן לי לטעום מהיין, כשהיין היה עדיין בתהליך. או אז, הארומה הייתה משגעת אבל המתיקות הייתה חזקה מידי. ליאור די הסכים איתי אבל "לא מראים לטיפש חצי עבודה" שכן התוצאה בבקבוק בהחלט ראויה לשמה 24K והיא זהובה וטעימה ומתוקה ומאוזנת היא כייפית ומהנה ובכל רגע אתה מרגיש שהחוויה הולכת ומסתיימת מהכוס ואתה מתפלל שימזגו לך עוד.

מחיר מארז מפואר הכולל בקבוק ו- 2 גביעי יין איכותיים שבתחתיתם מוטבע שם היין 24K בזהב טהור 239 ש"ח.

מחיר בקבוק 139 ש"ח.

 

יקב גת שומרון

ליאור נחום יינן 0507264855

הגבורה 36 קרני שומרון מיקוד 44855

פקס' – 097941630

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top