"בר מארץ היין" יקבי רמת הגולן משיקים 3 יינות סירה

מאת : דני רובין


באירוע פתיחה רב רושם באחד הלוקיישנים היותר יפים על מזח הנמל הישן שבתל-אביב מול נוף עוצר נשימה ובסמוך לשקיעה הממשמשת ובאה ובאירוע מושקע כמו שרק יקבי רמת הגולן יודעים להרים השיקו ענת לוי רושנסקי מנכ"ל היקב- ו-ויקטור שונפלד יינן היקב, 3 יינות סירה חדשים מבציר 2007 אותה מכנים אנשי היקב "שנת בציר יוצאת דופן". היינות הם ירדן סירה כרם יונתן 2007, ירדן סירה כרם מורדות אביטל 2007 ו-ירדן סירה 2007.


"הרעיון המרכזי שעומד מאחורי הפרויקט", אומרת ענת לוי, מנכ"לית היקב, "הוא לתת לקהל אפשרות להציץ ולטעום מארץ היין ברמת הגולן. מסע קטן בלב ליבה של תל אביב, להכיר ולחוות את המקום, דרך המראות, הריחות והטעמים של מיטב היינות של יקבי רמת הגולן. אם נצליח לחשוף לקהל מעט מהסיפור שלנו, את הסיפור של המקום, של האיכות הנדירה של הכרמים, דיינו. ואם… אף נצליח לסקרן את אנשי תל אביב האורבנית עד שיצפינו ויטיילו ברמת הגולן… אזי, נצא נשכרים ונשמח לארח אותם ביקבי רמת הגולן, בסיור רב חושי".

ההשקה היא חלק ממיזם ענקי ומושקע המכונה "בר מארץ היין" שהוקם לאורך המזח בנמל הישן בתל-אביב ותכליתו להביא את הגולן אל הנמל ואל הקהל התל-אביבי בשילוב של יוקרה וחוויה מרתקת חושים ומענגת בטעמיה.

המיזם מלווה בשבועות האחרונים במסע אגרסיבי של חשיפה ומשיכה הבאה לידי ביטוי במדיה המתוקשרת וברשת הפייסבוק ובאתרי האינטרנט.

זו הזדמנות לתת דגש לקידום תרבות היין האיכותי בישראל.


לאורכו של המזח, הוקמו ברים שבכל אחד מהם ניתנת הזדמנות לטעום יינות וחוויות לצד אבני בזלת מקוריות שהובאו במיוחד מהרמה וכן גפנים מלבבות מעושרה של הקרקע ברמת הגולן.

כיום, נחשב יקב רמת הגולן כיקב המוביל בישראל באיכות היינות, בטכנולוגיה החדשנית ובפיתוח זנים חדשים. פעילותו של היקב שינתה את תפיסת עולמו של הצרכן הישראלי ומהווה נדבך חשוב בפיתוח תרבות היין בישראל.


קדמה להשקה טעימה "עיוורת" של 3 היינות בכדי לאפשר לאורחים לנסות ולזהות את ההבדלים ואת הניואנסים הקטנים שבין יינות הסירה כאשר ההבדלים הנם אדמה, גובה, טמפרטורה, אקלים קר, אזורי הגידול והעובדה ששניים מתוך שלוש היינות מגיעים מכרמים יחידניים. מבין השלושה אהבתי יותר מכל את הכרם יונתן בשל האופי הבשל יותר העניין והמורכבות שהביא עמו. היין השני מורדות אביטל היה עמוק, נוקשה במעט וטאניני, עוצמתי, מרוכז, פירותי, פרחוני כשהפרי האדום שבו נותן מצד בולט יותר מאשר הפרי השחור. ההשקה למעשה מרחיבה את מגוון יינות כרם יחידני ( SINGEL VINYARD) בסדרת "ירדן" היוקרתית. ובפעם הראשונה בתולדות היקב את ירדן סירה כרם יונתן 2007. בציר 2007 הוכתר זה מכבר כבציר ייחודי ויוצא דופן ביקבי רמת הגולן וזאת על שום החורף היבש שלפני עונת הבציר 2007 שהביא עמו רק 81% מן המשקעים הממוצעים. חודשי מרץ ואפריל היו קרים ולאחריהם מזג האוויר התאפיין בחמימות יחסית אשר נמשכה עד לסוף יולי אוגוסט וספטמבר. בדרך כלל, חודשים עם מזג אוויר יציב לא אכזבו והטמפרטורה הייתה ממוצעת לעונה וללא גשם- גן עדן לגידול ענבי יין. חודש אוקטובר החם האיץ את ההבשלה והביא לבציר קצר יחסית של 13 שבועות. יבולים נמוכים (8% פחות מהמצופה) תרמו לבציר מצוין באיכותו.


הגליל, הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף בישראל.

שני יינות הסירה כרם יחידני החדשים מתווספים לאוסף הייחודי של יינות הפרימיום ירדן כרם יחידני והם ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום, ירדן קברנה סוביניון כרם יונתן, ירדן סירה תל-פארס, ירדן מרלו כרם אורגני אודם, ירדן מרלו כרם קלע, ירדן מרלו כרם תל-פארס ו-ירדן שרדונה כרם אורגני אודם.


"מזה שנים רבות" אומר ויקטור שונפלד היינן הראשי של יקבי רמת הגולן אנו לומדים לעומק את תנאי הגידול שלנו את הטרואר של רמת הגולן וככל שאנחנו לומדים ומתנסים אנו מבינים יותר ויותר עד כמה אזור הגידול הזה שלנו מיוחד ומפליא. אין שום מקום אחר בעולם אשר חולק את השילוב הייחודי שלנו של קו הרוחב הגובה והאדמות הוולקניות היפיפיות של רמת הגולן זהו מקום מיוחד ללא ספק והמטרה שלנו היא לייצר יינות שישקפו ויביאו לידי ביטוי את המקום המיוחד הזה"

"זן הסירה האציל" מוסיף שונפלד, "שנטענו לראשונה ע"י יקבי רמת הגולן בשנת 1996 התאקלם בצורה יוצאת דופן בגולן ומייצג נאמנה את המקום הייחודי של רמת הגולן כאזור גידול יין אזור ממנו נשאבת ההשראה והיצירתיות ובזכותו מפיק היקב יינות איכות משובחים בסטנדרטים בינלאומיים"

ירדן סירה כרם יונתן 2007


מציג ניחוחות מפתים של פטל שחור, עשן, אדמה, שזיפים ותבלין. זהו יין סירה זני מורכב ומגוון עשיר ומלא טעם המתפאר בסיומת ארוכה ומענגת. היין מיוצר כולו מענבי סירה הגדלים בכרם יונתן הממוקם בגובה של 650 מטר מעל פני הים. בחלקות שבכרם יונתן, אדמת הבזלת הינה עמוקה יחסית ודי סלעית עם גוון אדמדם חום. חלקות אלו הוכיחו עצמן כמתאימות ביותר לקלון הצרפתי של זן אציל זה. זהו יין סירה כרם יחידני הראשון שיוצא מכם יונתן. היין עבר יישון של 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי קטנות כשני שליש מהן חביות חדשות. היין מוכן לשתיה כעת וימשיך להשתבח בבקבוק באחסון בתנאים הנאותים עד עשור ויותר משנת הבציר. אלכוהול 15.5% מחירו לצרכן 150 ₪.

ירדן סירה כרם מורדות אביטל 2007

מציג מאפיינים של דובדבן בשל, שזיפים, אניס, בשר ופרחים זהו יין אלגנטי בעל טעם עשיר ולא כבד מדי. היין מיוצר כולו מענבי סירה הגדלים במדרון הדרומי של הר הגעש אביטל. הפרי מגיע מחלקות שניטעו בשנים 1999 ו- 2000. הכרם מורדות אביטל ממוקם בצפון רמת הגולן בגובה 920 מטר מעל פני הים והוא הכרם הקר ביותר של זן הסירה בגולן. היין יושן 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי קטנות כאשר שני שליש מהן חדשות. היין מוכן לשתייה כעת ובתנאי אחסון נאותים ימשיך להשתבח בבקבוק עד עשור משנת הבציר. אלכוהול 15.0%. מחירו לצרכן 150 ₪.

ירדן סירה 2007


מציג ניחוחות של פרי שחור, אניס ועשן היין מלא טעם ואלגנטי המתאפיין בסיומת ארוכה ומענגת. היין עשוי ענבי סירה שגדלו בכרמים הממוקמים בצפון ובמרכז רמת הגולן כרמי הסירה ניטעו החל מ- 1996 בגבהים הנעים בין 600 מטר ועד ל- 900 מטר מעל פני הים. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי קטנות במשך 18 חודש. היין מוכן לשתייה כעת וימשיך להשתבח בבקבוק באחסון ובתנאים הנאותים עד עשור ויותר משנת הבציר. אלכוהול 15.0%. מחירו לצרכן 108 ₪.

"בר מארץ היין" יאפשר טעימה של מגוון מרתק מיינות היקב, כולל יינות נדירים ויוצאי דופן שמעולם לא היו נגישים למזיגה ומכירה בכוסות, ונפתחים במיוחד לכבוד האירוע.

הבר יחולק ל-6 מתחמי טעימות תחת 6 קונספטים שונים של חוויית יין:

"צעיר ומיידי" – יינות צעירים, נגישים ומרעננים


"מגוון עולמי בראי מקומי" – יינות מזנים ייחודיים וביטויים על פי הטרואר של רמת הגולן "ארץ היין'

"זן אחד סיפורים שונים" – יינות זניים בסגנונות ובפירושים שונים

"2007 – שנת בציר יוצאת דופן" – עם נבחרת מרשימה של יינות משנת בציר איכותית ויוצאת מן הכלל

"ממרתף היקב" – במיוחד לפסטיבל, טעימה מארכיון היקב של יינות מתיישנים נבחרים מבצירים משובחים ומיתולוגיים;

"כשחדשנות פוגשת מסורת" – יינות מבעבעים ויינות קינוח הנעשים בשיטות מסורתיות או בהשראת המסורת.

עוד יטעמו בפסטיבל גם ירדן שרדונה כרם אורגני אודם מבציר 2009 וירדן הייטס ויין 2008 – 2 היינות, שעמדו במרכז תחרות היין המחמירה והנחשבת בעולם "וינאיטלי 2011", שנערכה לאחרונה באיטליה, והביאו להכרזה על יקבי רמת הגולן כיקב הטוב ביותר.


בנוסף, יתקיימו במתחם סדנאות יין אינטימיות, אשר יפתחו צוהר לעולם עשיר ומרתק, ביניהן טעימות יין רוחביות – בהן נטעם יין מאותו זן בסגנונות שונים, סדנאות טעימה עיוורת מרתקות, ולראשונה – תיערך סדנת טעימת יינות עתידיים, אשר מטרתן להעמיק ולהרחיב את ההיכרות של המבקרים עם עולם היין בכלל, ועם עולם היין ופילוסופיית היצירה של יקבי רמת הגולן בפרט.

מחלבת הבוטיק "יעקבס" הקימה דוכן מרשים ועשיר וטעים לממכר גבינות צאן איכותיות ולחמים משובחים כהשלמה ליינות מארץ היין.

כמו כן, הוקם דוכן המשמש כחנות יין קטנה שתאפשר למבקרים לרכוש ממיטב יינות היקב במחירים אטרקטיביים במיוחד.

בר היין הייחודי של יקבי רמת הגולן יפעל בין התאריכים 21-28 במאי, שעות פתיחה:

מוצ"ש – 20:30 -23:00

יום א'- בין השעות 20:00 – 23:00

ימים ב'- ה' בין השעות 19:00 – 23:00

היינות וחלק מהסדנאות המקצועיות יהיו בתשלום.

תגיעו זה שווה !



שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top