חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזוכים בתחרות היין הבינלאומית TERRAVINO 10th Anniversary ומספר רשמים בשלהי התערוכה

השנה נשלחו לתחרות 518 דוגמאות של יינות וכהלים מרחבי העולם. 

63% (307 יינות) מן הדוגמאות התקבלו מישראל והשאר מ-22 מדינות שונות מרחבי העולם. בסה"כ הוענקו 14 מדליות 'זהב כפול' ליינות, מתוכן 6 מדליות 'זהב כפול' ליינות ישראלים.

אני מלווה מזה שנים את תערוכות ונשפי הסיום של תחרות "טרה וינו" ואני חייב לציין שהאיכות עולה ולעיתים המציאות עולה על כל דימיון. בעצם היותה של תחרות היין בגדר תחרות לשמה, אין השופטים יודעים את היין של מי הם טועמים פועל יוצא מכך, שאם אתה מגיש לתחרות יין טוב קיימת סבירות גבוהה לכך שהיין שלך ייטעם והציונים הגבוהים לו יזכה מפי הטועמים "יחצו שדרה" ועובדה ידועה היא שכל היופי ביין זה שכל אחד אוהב משהו אחר. אבל, כשהיין טוב, והוא עומד בכל התבחינים הסטנדרטיים של הערכת יין טוב של צבע וארומה וצלילות וטעם חומציות ואיזון והוא כמובן גם טעים וערב לחיכם של הטועמים, אז הוא יין טוב. נקודה. מקום של כבוד, תופסים להם פעם אחר פעם "היקבים הביתיים" חלקם הגדול בוגרי "בית הספר ליין שורק" של ניר שחם ואולי הראייה הטובה מכולם היא זכייתו של יקב הבוטיק ארגוב שנה אחר שנה כשהפעם הוא גם גורף פרס גבוה יותר. מאידך, הזכייה של יקבי ברקן עם ה"יין של סגל" לא היוותה עבורי בגדר הפתעה ולו בשל העובדה שאין תחרות טרה וינו שיקבי ברקן לא עולים ויורדים מהבמה כמה וכמה פעמים. הפעם, מי שעלה יותר מפעם אחת אחרי יינניו הצעירים היה שמואלי'ק בוקסר הבעלים לשעבר והמנכ"ל של יקבי ברקן שבצניעות והחינניות של האיש היקר הזה הוא קיבל את פרסי הזכייה בענווה רבה. בשקט בשקט, ישבו להם בפינה סביב לשולחן קבוצה של יהודים דתיים/חרדים ופעם אחר פעם קם לו מישהו מהשולחן "לקטוף" פרס כזה או אחר. אחת ההפתעות היותר גדולות דווקא מהשולחן הזה, היו הזכיות החוזרות ונישנות של יקב הפרימיום "1848" שהמנכ"ל שלו יוסי שור והיינן אילן אסולין שידיהם היו עמוסות בפרסים וחזם מלא ונפוח מגאווה ובצדק. שמחתי, על זכייתו של פרופסור עמוס הדס כיקיר התעשייה והכבוד לו הוא ראוי בהחלט מנת חלקו על תרומתו הבלתי נלאית ללימוד ולכתיבה ולתיעוד עולם היין הישראלי. כבוד גדול, מגיע לאנשיו של "איש הענבים" חיים גן על ההפקה והביצוע המופתי של התחרות וכמובן נשף הגאלה. חיים ידע לספר כי החליט השנה "קצת לשחרר חבל" ולתת לאנשיו לעמוד בפרונט ולטפל בהכול כדי שהעסק יקרום עור וגידים וגם יסתיים מושלם כפי שהוא יודע. כמי שמכיר את חיים גן מקרוב, אני יכול לומר שאושיית היין הזה, האיש הכל כך אוהב, יודע, מורה, מנטור ומנחה דרך, אין כזה דבר אצלו "לשחרר חבל"…הוא יודע הכול, הוא שומע הכול. וגם כשהוא "משחרר את החבל" הוא האיש שמושך בכול החוטים. ש א פ ו !

הנאום של חיים גן, מנהלה המקצועי של תחרת היינות הבינלאומית TERRAVINO

"גבירותי ורבותי

מישהו זוכר מה היה כאן לפני עשר שנים? איפה אתם הייתם? איפה הייתה התעשייה כולה?

הכל נראה כמו חלום רחוק. לפני עשר שנים תחרות טרה וינו הייתה דבר חדשני,

משהו שהיה צריך עדיין לכייל בשבילו מערכות ודרכי חשיבה רבות. ואילו היום?! היום, קיומה של תחרות טרה וינו ברור מאליו, התחרות היא חלק מהתעשייה והתעשייה היא חלק ממנה, היום אנחנו כבר לא צריכים לכייל את הדיעות, היום אנחנו מכיילים שופטים מהארץ ומהעולם לבחירת הסוגה העילית שביינות המוגשים לתחרות. כך תעשייה מתנהלת.

מי כמונו זוכרים, עד כמה היה סבוך הדבר, להסביר לתעשיית היין את החשיבות שבעצם קיומה של תחרות טרה וינו בישראל. חדשנות, אינה תמיד מתקבלת בעין אוהדת, זה נכון.

נטייתם הטבעית של בני האדם, לקדש את העבר ולשמר את הקיים. אבל אנחנו שמנו לעצמנו כמטרה לחזק את הקיים ולקדש את העתיד. היום, כל העושים במלאכה מבינים את חשיבות התחרות.

קשיים רבים נכונו לנו, אך על הכל התגברנו בזכות: אנשי תעשיית היין הישראלית שאתם נציגיה הגאים, בזכות חברים בישראל ומעבר לים, בזכות ארגון הגג של ענף הגפן והיין בעולם ה- OIV' ידידנו נשיא התחרות מר ראולקסטליאני? וכמובן בזכות האנשים העיקשים המאמינים בנחיצות קיומה של תחרות יין בינלאומית בישראל ומלווים אותנו לאורך השנים. לכם התודה!

התחרות אינה רק סיפורן של מדליות ותעודות. זהו סיפורה של תעשיית יין ישראלית לצד תעשיית יין עולמית והאתגרים שהן מציבות האחת לשנייה, בתחרות שכל כולה עיוורת ונעשית בידי טועמים מקצועיים מישראל ומחו"ל.

עם השנים למדנו שאין לנו במה להתבייש, יש לנו ארץ נהדרת ותעשיית יין שאיכותה הולכת ומתפתחת בד בבד עם ייננים רבים העושים דרכם מלימודיהם המקצועיים בחו"ל חזרה הביתה לישראל. שלא כמו במקצועות אחרים, כאן המגמה היא לחזור הביתה ולהשתלב בתעשייה המקומית ולכך יש לרכוש כבוד רב.

אצל רבים מהנוכחים באולם זה ובתעשייה החלה לנבוט בשנים האחרונות ההבנה שמדינת ישראל היא מדינה חמה (ולא רק ביטחונית) ולכן בדיוק כפי שצריך לעודד שימוש בשמן זית על פני חמאה ולאכול יותר דגים מאשר בשר, כך גם יש לטפח ולהעלות את קרן היינות הלבנים ויינות הרוזה. מפירות ההבנה הזו כולנו נהנה בעתיד הלא כל כך רחוק.

זה הזמן לשקול מחדש אזרוח זני ענבי יין לבנים מאגן הים התיכון המשופע בזנים אלו כמו אסירטיקו, מקבאו, ורמנטינו (Vermentino), פיאנו (fiano) ועוד רבים וטובים..

נקודה למחשבה עבורכם.

תעשיית היין הישראלית מתקדמת בקצב שאין שני לו בעולם והנה אנחנו מתחילים להרגיש את תקרת הזכוכית בכמה נושאים שאין די חשיבה לגביהם. כך למשל: מיתוג יין ישראלי בארץ ובעיקר בחו"ל, כך למשל עולם הפרסום שהקרקע נשמטה תחת רגליו עם כניסתם של חוקים ותקנות מיותרים, שינויי מגמות השתייה אצל הצרכנים אינם עולים בקנה אחד עם ההיצע בשוק והצרכנים הנאמנים פוזלים אל יינות העולם הגדול, במקום לשמש בסיס איתן לתעשייה המקומית.

בצד כל זה יש להזכיר שני קטליזטורים לתעשיית היין שכ-95% לפחות מתוצרתה נשלטת על ידי 12 יקבים. קטליזטור ראשון הוא יבוא יין המעמיד סטנדרטים חדשים ומאתגר את התעשייה המקומית בבחינת תחרות מתמדת. כמובן שלא כל הנוצץ זהב הוא, ולא כל יבוא אכן מוצלח. למרות זאת מהירות התגובה ושינויי המגמה אצל הצרכנים המקומיים נותנים ייתרון ליבואנים שיכולים לתת פתרון מיידי לצורך ולתעשייה המקומית ייקחו מספר שנים להסתגל לשינוי.

קטליזטור שני, הוא זה שהחל דרכו עם הקמת יקבי הבוטיק בישראל. יקבים אלו ממריצים את השוק הכולל, הם אלו שגורמים לאנשים שאינם שותים יין מדי יום, לקום ולפתח תיירות יין שהקרקע עבורה פורייה. אולם, נדרש מעשה רציני ומגובש להצלחתה.

אני רוצה לשלוח מכאן אזהרה לתעשייה היקרה שלנו. במידה ולא נחכים ונקדם תקינה ורגולציה, התעשייה תמשיך לדדות, תמשיך להתקשות לשכנע בארץ ובחו"ל כי יינותיה מיוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובעיקר תמשיך לנפח בלון שעתידו להתפוצץ ולרסק חלק מהיקבים. שימו את הפוליטיקה הישראלית שמטביעה אותנו בכל מהדורת חדשות בצד, שימו את האינטריגות והצורך הכל כך ישראלי להראות – אני החזק! – בצד ופעלו יחד לקיומה של תעשייה המצעידה את יינותיה קדימה ולא כזו הדורכת במקום.

שלא כהרגלי, אתייחס לרגע למתת האל שניתנה לנו. הארץ בה אנו יושבים, קרקעותיה וגפניה מתת האל הם, ואפשר להתערב פחות בתנובתם. הקהל ששותה את יינותיכם, משנה את פניו, הוא רוצה יינות נגישים, פחות עץ כפי שגם מורגש היטב ביינות הישראלים שהוגשו השנה לתחרות.

רוברט מונדאבי אמר כי עשיית יין טוב היא מיומנות, אולם עשיית יין משובח היא אמנות. זיקים של אומנות מתחילים לצוץ פה ושם, אפשר לראות את זה בתוצאות התחרות ואפשר להבחין בכך בהתלהבות המופגנת כלפי יינות ישראל מנציגים זרים הטועמים אותם בתערוכות בעולם, אך עוד ארוכה היא הדרך.

אני מאחל לכל משתתפי תחרות טרה וינו המשך יצירה פורה ולהתראות בשנה הבאה."

 ועכשיו לזוכים ולפרסים :

Grand Champioהישראלי בתחרות :
יקב סגל, רכסים, דישון, קברנה סוביניון 2012
Segal RehasimDishon Cabernet Sauvignon 2012


Grand Champion הבינלאומי בתחרות
Vinselekt
Michlovsky A.S. MichlovskyRyzlinkVlasskyVyber Z Bobuli 2009

ששת היינות הישראליים שזכו ב"מדליית על" – זהב כפול (לפי סדר א- ב): 

  • יקב 1848, – דור 4, מלבק, 2013
    Malbec – Fourth Generation 2013, 1848 Winery
  • יקב  סגל, רכסים, דישון, קברנה סוביניון 2012
    Segal RehasimDishon Cabernet Sauvignon 2012
  • יקב סגל,UF, קברנה סוביניון, 2011
    Segal Uf Cabernet Sauvignon 2011
  • יקב טורא, שירז, 2013

Shiraz 2013 ,Tura Winery

  • יקב טפרברג 1870, Legacy, פטיט ורדו 2012
    Legacy Petit Verdot 2012, Teperberg 1870
  • יקב ציון, מהמרתף, יין אדום מתוק
    Antique Red Sweet Wine, Zion Winery

הפרס לצוות הייננים הטוב ביותר בתחרות הוענק ל:

(צוות ייננים אשר זכה לפחות ב 4 מדליות בתחרות, מתוכן לפחות 2 מדליות זהב)
צוות הייננים של יקב ברקן
Barkan Wine Cellars Marketing & Distribution Ltd.

בקטגוריית היין הישראלי הכשר הטוב ביותר בתחרות,

זכה יקב סגל עם היין :
יקב סגל, רכסים, דישון, קברנה סוביניון 2012
Segal Rehasim Dishon Cabernet Sauvignon 2012

בקטגוריית יקב הבוטיק הטוב ביותר בתחרות
(אשר מייצר בין 10,000 ל100,000 בקבוקים),

זכה יקב הבוטיק 1848 עם דור 4, מלבק, 2013
1848
Malbec – Fourth Generation 2013

יין הבוטיק הטוב ביותר עד 10,000 בקבוקים בתחרות:

יקב גלילאו, גלילאו יופיטר 2012
Galileo Winery עם היין Galileo Jupiter 2012

היקב הביתי הטוב ביותר בתחרות: 
יקב ארגוב

שישה יינות ישראלים זכו במדליות זהב כפול בתחרות הבינלאומית טרה וינו – חגיגות העשור.

לא פחות מ- 518 יינות וכהלים מ- 23 מדינות השתתפו בתחרות היין הבינלאומית טרהוינו – חגיגות העשור אשר התקיימה במלון רמדה, נתניה.

סה"כ, הוענקו 14 מדליות זהב כפול, מתוכן – 6 הוענקו ליינות ישראלים.

צוות השופטים מנה כ- 30 טועמי יין – בהם דמויות מפתח בתעשיית היין,"לייף סטייל",עיתונאי יין, גורמה ותיירות מובילים מהעולם. אליהם הצטרפו, כמדי שנה, בכירי טועמי היין והכהלים בישראל (ייננים מובילים, עיתונאים ועוד).

התחרות עומדת בסטנדרטים הקפדניים ביותר המקובלים בענף, ומנוהלת בפיקוח מלא של ארגון היין הבינלאומי המשפיע ביותר ה—OIV. זוהי השנה העשירית שהארגון מעניק לטרהוינו את חסותו המלאה, המהווה תו איכות, תקן ואות כבוד לתעשיית היין בישראל.

התחרות מורכבת מ"טעימות עיוורות" של היינות המתחרים על ידי פאנל השופטים.

בערב הגאלה חולקו המדליות והוכרזו הזוכים המיוחדים:

היין הישראלי הטוב ביותר בתחרות הוא: יקב סגל, רכסים, דישון, קברנה סוביניון 2012
הפרס ליינן הטוב ביותר בתחרות הוענק לצוות ייננייקב ברקן.
פרס זה ניתן ליקב אשר זכה לפחות ב- 4 מדליות בתחרות, מתוכן לפחות 2 מדליות זהב.

יקב הבוטיק הטוב ביותר בתחרות הוא יקב 1848

היין הטוב ביותר מבין יינות יקבי הבוטיק הקטנים הוא: יקב גלילאו, יופיטר 2012

3 יינות ישראליים זכו בפרס אלופי קטגוריות מחיר שונות בתחרות:

בקטגוריית המחיר בין 27 – 36.99$ זכה יין הקינוח: יקב טורא, שיראז 2013

בקטגוריית המחיר בין 17 ל- 26.99$ זכה: יקב סגל, רכסים, דישון, קברנה סוביניון 2012

בקטגוריית המחיר בין 11-16.99 $ זכה: יקב ברקן, ספיישלרזרב, מרלו 2012

היין הכשר הטוב ביותר בתחרות: יקב סגל, רכסים, דישון, קברנה סוביניון 2012

היין הטוב ביותר בתחרות, שזכה בתואר Grand Champion TerraVino 2015             

Vinselekt
Michlovsky A.S. MichlovskyRyzlinkVlasskyVyber Z Bobuli 2009

הוויסקי הטוב ביותר בתחרות  Dewar's Signature Blended Scotch 25 Years or Older

מדליות זהב כפול נוספות הוענקו ליצרנים הישראלים:

פלורה – שיכר פסיפלורה

מזקקת רמת הגולן, גראפה, גוורצטרמינר 2015

מאז נוסדה טרהוינו – תחרות היין הבינלאומית, לפני 10שנים ע"י איש הענבים, היא צברה לה מוניטין והערכה בקרב אנשי תעשיית היין העולמית והישראלית ובקרב חובבי היין בארץ ובעולם. "כיום נחשבת התחרות בישראל, טרה וינו חגיגות העשור, לאחת מעשר התחרויות הטובות בעולם" מציין ראולקסטליאני מארגנטינה, נשיא טרהוינו.

"טרהוינו מהווה מנוף שיווקי וכלכלי עצום לתעשיית היין המקומית, הניסיון של שנים עברו, מלמד שההשתתפות בטרה וינו תורמת לתדמית ולמכירות של היקבים הנוטלים בה חלק. מדי שנה, מחכה  הקהל הישראלי לראות אילו יינות ישראלים יזכו במדליות.

חיים גן: "תעשיית היין הישראלית עברה בעשור האחרון מהפך, השתכללה והתבגרה. אנו מקווים כי העשור הקרוב יהיה עשור של יציבות ומקצועיות, יצירת חזית אחידה של יינות ישראל בעולם, השתתפות בתחרויות בינלאומיות גדולות, מה שיביא לחשיפה בינלאומית וייצוא יותר גדול".

לתוצאות המלאות של תחרות לחצו כאן
• פרס מפעל חיים הוענק השנה לפרופ' עמוס הדס על תרומתו לענף היין הישראלי
• בסה"כ הוענקו בתחרות 14 מדליות זהב כפול מתוכן 6 מדליות ליינות ישראלים!
• לסיכומים קצרים של שלושת ימי השיפוט האינטנסיביים לחצו כאן

להזכירכם רוצים לטעום את כל היינות ?

טועמים זהב TerraVino 10th Edition

יום חמישי | 26.11.15 | בין השעות 18:00-23:00
יום שישי | 27.11.15 | בין השעות 11:00-17:00

הזדמנות חד פעמית לטעום את מרבית היינות הזוכים בתחרות מישראל
ואף יינות מהעולם שלא ניתן לטעום בשום מקום אחר.

לפרטים נוספים והרשמה לבית פתוח "טועמים זהב" לחצו כאן
הנחה מיוחדת ברכישה מוקדמת:

100 שקלים לאדם במקום 125 שקלים בקופות הכניסה
– המכירה המוקדמת פתוחה עד יום רביעי 25/11/15 בשעה 12:00 בצהריים –

מספר המקומות מוגבל ביותר, יש להרשם מראש

לחיים טובים תמיד,
צוות איש הענבים. 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top