חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רוגלית – היקב של שרון וישי כהן

ככל שסוף השבוע התקרב והחזאי, הבטיח לשבת מזג אויר נפלא שאני אוהב, ידעתי ש"טיול יין" זו התכנית. ואין כמו "יקבי יהודה" שחלקם פתוחים בשבת, בכדי לפתוח בפני חובב היין, פתח לבחירה, איפה לבקר. זה נכון, שאני לא מתבייש להתייעץ עם חברתי היקרה חני בן יהודה, כדי לשמוע ממנה המלצות, ולא מעט עצות, אבל לפעמים, אתה מתכנן תכניות ואלוהים יושבת למעלה וצוחקת. 

כשהתעוררתי היום שבת בבוקר, מצאתי להפתעתי מייל שנשלח אלי אמש כמה דקות לפני חצות. השולח, לא היה מוכר לי ולהלן מכתבו כפי שקבלתיו:

"דני ערב טוב. אנחנו משפחה שעברה לפני 7 שנים מרמת גן למושב נווה מיכאל משק 46 שבעמק האלה . ההיכרות עם עולם היין והכרמים ואזור המגורים הנקרא דרך היין . בשנת 2013 התחלנו לייצר יין במיבנה מרתף משנות ה 50, שנימצא בגינה של הבית והיין שאנחנו עושים לכל הדעות, הנו יין משובח והוא מיוצר עם הרבה אהבה ותשוקה אמhתית. בשנת 2014, גם כן ייצרנו יין מענבים משובחים מכרם באזורנו והיין נמצא עדיין בחבית עץ אלון אמריקאי ממתין לביקבוק בחודש הקרוב. חשבנו על שם ליקב והחלטנו לקרוא לו "יקב רוגלית" על פי השם הקודם של המושב ופרוש השם גפן שגודלת על הריצפה "גפן סורחת שפלת קומה". השנה, עשינו יין העשוי מבלנד של מרלו 60% וסירה 40%. כמו כן, גם קברנה סובניון. וגם מזן נוסף שהוא חדש לנו פטיט ורדו. היינו שמחים לארח אותך אצלנו ביקב המישפחתי (1200 בקבוק) להכיר אותנו. היינו רוצים להופיע אצלך ברשימת היקבים. תודה ולהיתראות. ישי ושרון כהן מושב נווה מיכאל משק 46 עמק האלה. "יקב רוגלית" ישי כהן  טלפון  052-4207088 ניתן לחפש בגוגל יקב רוגלית" .

אז מה אתם חושבים? מזמינים אותי ושאני לא אבוא? קבענו ל- 10:30 בבוקר, ה- Waze, עשה עבורנו את כל הדרך, ומהכניסה למושב, קלי קלות ובבהירות מדוייקת, השלים טלפונית ישי את החסר, מוליך אותנו ישירות אליו, אל תוך החצר.

הבית, בית משק רחב ידיים. בחצר, קיבל אותנו בשמחה ומאור פנים ישי כהן. ישי, נכה רתוק לכסא גלגלים, היה פעם טכנאי חשמל ותשתיות, שנפגע קשות בתאונת עבודה והפך לנכה המרותק לכסא גלגלים. ישי, לא נותן לנכות לבלבל אף אחד והוא מלא נוכחות, שמחת חיים ושאיפות ומאותגר לעשייה ולמלאכה.

אה-מה-מה, ישי, הוא לא היינן, כי אם רעייתו המקסימה שרון כהן. בעברה, שימשה כאסיסטנטית של רופא שיניים, והיום, אמא במישרה מלאה, לבן 15, לבן 12, ולבת מקסימה קטנטונת.

מישהו, או משהו, הדביק את הזוג באהבה ליין והשכנות לאיתי ברקאי ולכרמים הנפלאים של איתי במושב, יצרו חיבור והם החליטו ליצור חבית יין משותפת. הכרמים כאמור, הם של איתי והיין הראשון עשוי משהו כמו 75% ענבי קברנה סוביניון 25% ענבי שיראז שהה 12 חודש בחבית יין משומשת, 14.7% אלכוהול מחבית אותה חלקו 2 המשפחות חצי חצי בבקבוקים.

שרון יודעת לספר "שאת העשייה של היין הראשון, היא עשתה כתף אל כתף עם איתי ברקאי והיא התנסתה תוך כדי העבודה בכל ההליך של יצירת יין משלב הכרם ועד לשלב הביקבוק".

ואז, "היא החליטה שהיא רוצה להתמקצע וללמוד ולדעת ולעשות. אז היא נרשמה ללימודי יין בבית הספר ליין שורק אצל ניר שחם, ועל הדרך היא מוסיפה גם קורס ללימודי כימיה של היין, והיא מחליטה גם לעשות "סטאג'" במקום והיא מצטרפת יומיים בשבוע לצוות היקב בכל מה שקשור לעבודת היין ביקב.

אז, כרמים נהדרים יש, לימודי ייננות ועבודה מעשית יש, חלום וחזון משפחתי יש, תמיכה ועידוד ועזרה מהבעל יש, מקלט שהפך לחדר אחסון חביות ומיכלים יש, ילד בן 12 מה-זה סקרן שמת לעזור וללמוד וכמובן לטעום יש, וכל שנותר זה "להשתפשף" ולעשות יין.

ישי אומר, ש"היין לבטח לא יעשיר אותם". ואין להם כל כוונה למכור את היין שלהם ביותר מ- 80 ש"ח. וגם על פחות מזה אפשר להסתדר ולו בשל העובדה שחשוב לו לאיתי ש"היין יהיה נגיש לכל כיס".

את הבקבוק שטעמיתי, כיבדו בכרטיס הביקור של היקב קשור לצוואר הבקבוק מבלי שליין יש תווית קידמית או אחורית. היין צעיר. היקב צעיר. אבל הפוטנציאל קיים ונוכח.

את היין ששרון הטעימה לי מהחבית יבקבקו, בעוד כחודש. הוא כבר כמעט 12 חודש בחבית והוא יהיה יין קל עד בינוני מאוד שתי, נעים וטעים.

בואו לבקר את שרון וישי, הם חמים, הם מזמינים, הם נעימים והיין שלהם טעים.

יקב רוגלית

 מושב נווה מיכאל  משק 46

טלפון – 052-4207088 ישי

טלפון – 052-8806469  שרון

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top