חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק מארח יקבים ביתיים זוכי מדליות זהב וכסף בתחרות היין טרה-וינו 2013

בשני ימי סוף השבוע האחרון לשנת 2012, אירח בית הספר ליין ויקב שורק לטעימה ייחודית של היקבים הביתיים הזוכים במדליות כסף וזהב בתחרות היין הבינלאומית טרה-וינו 2013 , בקטגוריית יקבי בית. כמו בכל סוף שבוע אחרון בחודש, תמיד תמצאו סיבה טובה להגיע לכאן לחצר בית הספר ליין ויקב שורק לפעילות חווייתית כזו או אחרת שונה ומשתנה מעולם היין. זו השנה החמישית ששיתוף הפעולה בין "איש הענבים" ל"יקב שורק בית הספר לעשיית יין" מאפשר ליקבים קטנים וייחודיים אלו להשתתף בתחרות מכובדת זו ובהצלחה מרשימה. " אני מוקסם מאנשי התעשייה הביתית הקטנה אשר מעבר לאהבה ולשמחה הגדולה מרשים לעצמם לפרוץ דרך ולצאת מגבולות העולם המסורתי שמאפיין את יינות האיכות. הם מעיזים והם יצירתיים והתוצאות מדברות בעד עצמן." (ניר שחם). כשהגענו ידידי הצלם איל גוטמן ואני אל בית הספר, היה ניר שחם היינן והבעלים והמורה מספר אחד עסוק מעל לראש כמו תמיד עם תלמידיו. חיבוק, חיוך, מילת ברכה טובה, זה תמיד מה שאני מצליח לסחוט ממנו. בלי תיקוני חומצה…

ארבעה יקבים זוכי מדליות, אירח בית הספר ליין שורק ביום שישי האחרון וכל הארבעה ייננים, הם מבוגרי בית הספר. הרבה כבוד.

יקב 3 גפנים – של היינן יוסי בן ברק מרמות נפתלי – הטעים ויונייה 2012 זוכה תחרות טרה וינו 2013 היין השתבח 3 חודשים בחביות עץ אלון והוא מאופק בארומות אבל טעים בטעם. הענבים מגיעים מ- 2- דונם הכרמים הכרמים של יוסי בגובה 530 מטר בשולי עמק קדש בדרך למנרה, יוסי גם הטעים, סירה 2011 ו-ובלנד של קברנה מרלו וסירה 2007. יוסי גם הטעים את הברברה 2011 יין שהוא מאוד גאה בו. הברברה שונה במקצת מיינות זן זה שאנחנו אולי מכירים הוא רך ולכן אפשר ליישן אותו ללא צורך בממסך ולהשאיר אותו עדין עם חמיצות תומכת האופיינית לזן. יקב 3 גפנים זכה גם בתואר "היקב הביתי הטוב ביותר" לשנת 2013 במשותף עם יקב דוכתא.

יקב ענבר – מהוד השרון – היין על שם נכדתו של היינן עודד יצחקי והיא הבת של ביתו השנייה רותם. זה היין היחידי שהיקב עשה לפי שעה והוא כבר מתהדר במדליית כסף מתחרות היין טרהוינו 2013. היין מיוצר בבית במסורת של בית אבא כבר שנים עד שעודד קיבל החלטה לעשות יין יותר מקצועי ויותר מתקדם ונשען על מיכון וטכנולוגיה עכשווית הוא עשה קורס יין בשורק ומכאן "נצמד" ליינן אהרון גלח מיקב A.G ולמד גם ממנו עשיית יין וניסיון מעשי. הענבים מגיעים מהגליל העליון. ענבר 2011  -מורכב מקברנה סוביניון 45% מרלו 45% ושיראז 10%. היין שיצא עדין עם מתיקות מרומזת. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון. מחירו 85 ₪.

יקב A.G אהרון ג'לח מראש העין – אהרון, עושה יין מזה 8 שנים. הוא זוכה זו השנה הרביעית ברציפות במדליית כסף בתחרויות טרה וינו. היו פעמים שהזכייה הייתה כסף כפול והשנה היין שלו זכה במדליית כסף אחת. גם אהרון עושה יין בבית עוד ממסורת בית אבא כבר כ- 30- שנה. הענבים מגיעים מהגליל העליון וממרכז הארץ מתוך מגמה לשלב ענבים ממספר אזורי טרואר ולמצות לדבריו את הטוב שבהם. היין הזוכה הוא ברובו ענבי הגליל העליון הוא מורכב מ- 80% קברנה סוביניון ו- 20% מרלו. היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון. מחירו לצרכן 120 ₪. מהיין נעשו 2 חביות בלבד והוא מוגדר ביקב כיין הפרימיום.

יקב דּוּכְתָּא (מארמית מקום.) – דוקטור ויטלי סקלארבסקי הוא רופא כירורג, שעושה יין להנאתו כתחביב. יין שלו שיראז 2012 – המורכב משני שיראזים, זכה במדליית זהב בתחרות טרה וינו 2013. שיראז אחד מהגליל העליון והשיראז השני מאזור כרמי יוסף. היין התיישן 12 חודש בחבית עץ אלון צרפתי חדשה וחבית עץ אלון צרפתי בת 3 שנים. היקב בשלב זה ממוקם בבית של דוקטור סקלארבסקי ורעייתו אלה בגן יבנה. היקב מייצר כ- 1500 בקבוקים. היקב מייצר גם קברנה סוביניון עם תוספת של 16% קברנה פרנק. היקב גם זכה גם בתואר "היקב הביתי הטוב ביותר" לשנת 2013.

יקב שורק בית הספר ליין http://www.soreq.co.il/%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8.htm

קבוץ נחשון ד.נ שמשון 99760
טל. 08-9450844  |  [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top