חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שימאי גולד – בירת אייל בהירה במהדורה מוגבלת מגיעה חדש בישראל, מהמבשלה הטרמפיסטית הבלגית שימאי Chimay

מתוך מאות מותגי הבירה בעולם רק שבע בירות מתהדרות בתואר "טראפיסטית אותנטית"ויוצרות למעשה קטגוריה נפרדת, יוקרתית ונחשקת של בירות המיוצרות עד ימינו במנזרים השייכים למסדר הטארפיסטי (השתקנים). על מנת להיחשב כבירה טראפיסטית עליה להיות מיוצרת בין כותלי המנזר, ע"י הנזירים עצמם או בהשגחתם המלאה.המוכרת והמוערכת מבין הבירות הטראפיסטיות היא ללא ספק שימאי (Chimay). המבשלה שהוקמה ב- 1862 משתמשת במי מעיין שבתוך שטחי המנזר. המבשלה מייצרת ומשווקת מספר סוגי בירה,כשהמשותף לכולן הוא התסיסה השניה הנעשית לאחר שלב הביקבוק ונמשכת שלושה שבועות לפחות בטרם השיווק. היה לי העונג והכבוד לטעום מהבירות ומבירת ההשקה ה"גולד". כמו בכל דבר אחר בחיים זה הכול עניין של טעם אישי והעדפה ואני יכול לסמן עבורכם גם בעיניים עצומות את הבירות המועדפות עלי אצל CHIMAY ומאידך, אל לנו לשכוח שבאוכל ובשתייה וכמו גם בהרבה דברים אחרים שאנשים צורכים המושג של "טעם נרכש" חייב לשחק משחק חשוב. הבירות מצוינות לא פחות. אבל אם תנערו אותי חזק אני אומר לכם שהאדומה והכחולה עשו לי את זה.

כעת, בביקור קצר בישראל הבירה הרביעית במהדורה מוגבלת – שימאי גולד (זהב)

בשנת 1862, זמן קצר לפני פתיחת המבשלה במנזר, תכננו הנזירים לייצר בכמויות קטנות יותר בירה בהירה ובעלת אחוז אלכוהול נמוך של 5.5%, שתשמש רק אותם ותהווה אלטרנטיבה קלילה יותר לשתייה. עם השנים קיבלה הבירה את השם "שימאי גולד". במרוצת השנים ביקשו אנשים לטעום את הבירה המיוחדת והדרישה לה מחוץ לכתלי המנזר הלכה וגדלה.

בפני הנזירים ניצבה דילמה באם להשאיר את הבירה בכמות מוגבלת ביותר, או להיענות לדרישה ולהגדיל את כמויות הייצור לשווקים רחבים יותר. הפתרון שנמצא היה דרך הביניים: הבירה תשווק למספר מצומצם של ברים ומסעדות, אולם רק בנוסף למגוון הבירות הקבוע והרגיל של שימאי – שימאי רד, שימאי טריפל וכמובן שימאי בלו.

על אף אחוז האלכוהול הנמוך שלה, השימאי גולד דומה לאחיותיה מהמיבשלה והנה בירת איל המיוצרת מחומרי גלם איכותיים ועוברת תסיסה שנייה בבקבוק. תווית הבקבוק שומרת על העיצוב המסורתי של שימאי וגם היא נושאת את סימן האיכות שלמוצרי המבשלה.

שימאי גולד תשווק בבקבוקי 330 מ"ל ומחירה המומלץ לצרכן: 19 ש"ח.

כאמור, שימאי גולד מגיעה במהדורה מוגבלת ומצטרפת למגוון הבירות הקבוע והאיכותי של שימאי:

שימאי בלו (כחולה) –בירת אייל בצבע חום נחושת, בעלת ניחוח פירותי מתובל וטעמה המריר מאזן מתיקות של קלייה צימוקים. הבירה הייחודית והמפורסמת, ששנת הייצור מוטבעת על בקבוקה, מומלצת ליישון וטעמה מתפתח במשך השנים. משווקת בבקבוקי 330 מ"ל ו- 750 מ"ל, המכונים גם גראנד ריזרב (Grande reserve) וחתומים בפקקי שעם. בברים בבלגיה ניתן למצוא שימאי בלו בת 25 שנה ויותר.מחיר מומלץ לצרכן:23 ש"ח ל-330 מ"ל ו-28ש"ח ל-750 מ"ל.

 

 

 

 

 

 

שימאי טריפל (לבנה) אייל בצבע בהיר-מעורפל  המגיע ב-8% אלכוהול. הבירה בעלת ניחוח חזק של כשות ותבלינים (פלפל שחור, כוסברה) וטעמה מריר ויבש. משווקת בבקבוקי 330 מ"ל ו- 750 מ"ל, המכונים גם סנק סנט (Cinq Cent).מחיר מומלץ לצרכן:22 ש"ח ל-330 מ"ל ו-52 ש"ח ל-750 מ"ל.

 

 

 

שימאי רד (אדומה)– אייל בצבע חום כהה המגיע ב-7% אלכוהול. הבירה בעלת ניחוח מתוק-פירותי וטעם אגוזי קלוי ומתקתק. משווקת בבקבוקי 330 מ"ל ו- 750 מ"ל, המכונים גם פרמייר (Premier).מחיר מומלץ לצרכן:19 ש"ח ל-330 מ"ל ו-49ש"ח ל-750 מ"ל.

 

 

 

אודות נורמן פרימיום

נורמן פרימיום שמה לה למטרה להתמחות בתחום בירות האיכות ולהציע ללקוחותיה שירות מקצועי ואמין המבוסס על ידע מעמיק בתחום הבירה. החברה עושה כמיטב יכולתה למען קידום תרבות הבירה בישראל, תוך הטמעת הידע המקצועי וההערכה לבירות איכות. החברה מאמינה ביבוא הבירות הטובות והמוערכות ביותר בתחומן, הנבחרות בקפידה ומייצגות מגוון רחב של סגנונות הבאים לידי ביטוי במראה, בניחוחות ובטעמים היוצרים את האופי הייחודי והשונה של כל בירה ובירה.

נורמן פרימיום בע"מ  http://www.norman.co.il/

רחוב ההגנה 34

תל- אביב מיקוד 6772137

טלפון: 03-6290500

 


שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top