חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

POLUGAR כבר טעמתם?!

בביקור לילי באחד הברים היותר נחשבים בתל אביב, צדה עיני בקבוק מרובע מצודד עין נושא את הלוגו POLUGAR ומתחת ללוגו סיפרור NO.1, ו- NO.4. כששאלתי את הברמנית החתיכה במה מדובר היא אמרה לי ש"מדובר בסוג של וודקה עשויה שיפון המגיעה מפולין שהרבה רוסים מתרפקים על זיכרון קיומה במורשתם". ומה עולה אצלכם בראש, כאשר אתם חושבים על המשקה הלאומי הרוסי? וודקה, כמובן. אבל איזה סוג של וודקה הם שתו בזמן איוון האיום, פיטר הגדול, דוסטוייבסקי, צ'כוב או פושקין? איזו וודקה רוסית הייתה כה רבה ואהובה בעיני מלכי אירופה ומלכותיהם ואציליהם? משקה הוודקה שכולנו מכירים היום, לא היה דומה למה שהם שתו אז. טכנולוגיות הזיקוק לא היו מתקדמות כל כך ואלכוהול אתילי לא יכול היה לשמש כפי שהוא כיום. ובכלל, הטכנולוגיות הללו, החלו להגיע ממערב אירופה ולתעשייה הכימית ולרוסיה רק בשנת 1870. דאז, לפני שנת 1895 ווודקה, היה משקה תזקיקי תבואת גרגרים שבושלו בדוודי נחושת כמו ה SINGEL MALT בוויסקי והוא נקרא POLUGAR או BREADWINE.

POLUGAR על שום מה? פירוש המילה POLUGAR = חצי לחם יין שרוף. באותם ימים שעדיין לא ניתן היה לכמת את חוזק האלכוהול במשקה ומכאן גם את הנגזרת של המחיר עבורו נהגו לאמוד זאת כך: היו נוהגים להעלות באש בהרתחה 2 מנות של המשקה. אחרי ההרתחה מנה אחת מהשתיים נותרה. במילים אחרות חצי שרופה. ומכאן גזרו את שם המשקה POLUGAR. כשהומצאו יחידות המדידה של חוזק האלכוהול מדדו את ה– POLUGAR ונמצא שהוא עומד על 38.5%.

בגלל איסורי חקיקה ברוסיה, משנת 2010, ה POLUGAR מיוצר בפולין על ידי חברת RODINOV & SONS. החברה חרטה על דגלה להחיות ולשמר מחדש מסורת של עשיית אלכוהול מגרגירי חיטה ושיפון רוסית בת מאות בשנים וזיקוקה בסירי נחושת תוך שימוש בחומרים טבעיים, מתכונים וטכניקות מסורתיות שנמצאו רשומות בתיעוד וספרים עתיקים והיסטוריים . מסורות ייצור אלה נעוצות עמוק בתרבות המטבח והגסטרונומיה הרוסית. מחקרים מעמיקים וידע תאורטי עם ניסיון עשיר של המייסד של החברה BORIS RODINOV מהווים כיום את ליבת העשייה של המזקקה ויוצרים קטגוריה חדשה ושלמה של משקאות אלכוהוליים מזוקקים מבוססי גרגרי שיפון שהיו כל כך חסרים ומשויכים לעם הרוסי ולתרבותו הקולינרית. RODINOV & SONS מאפשרת ולו בפעם הראשונה ב-115 השנים האחרונות, לאלפי מעריצים רוסים של משקה חריף לקבל את ההזדמנות לטעום את הנשכח.

הבקבוק: 700 מל"ל. מרובע. אסטטי. בעל נוכחות. נושא בחזיתו עיטור נחושת עם האות P (הנחושת מסמלת את סירי הבישול). צורת מבנה הבקבוק הועתקה מתצוגה מוזיאונית של בקבוק אלכוהול עתיק, ששימש את משפחות האצולה והארסטוקרטיה לפני שנים רבות של המאה הקודמת.

הפקק: אלסטי. אוטם היטב שימוש חוזר.

אלכוהול: כחלק ממיתוג ומתכון 38.5% קבוע.

כשר: כן.

מחיר: כ- 200 ש"ח.

שם היבואן לישראל: נפתלי אחזקות פ.ס. בע"מ החילזון 5 רמת גן.

Polugar No.1 Rye & Wheat Vodka 700m פולוגר רוז ופשניצה

רשמי טעימה שלי: בעיניים עצומות ורק במתקפה ראשונית באף, משהו שמחבר וודקה רוסית עם ויסקי שיפון אמריקאי.

הצבע: שקוף. צלול.

האף: מזכיר ריח של לחם טרי הנאפה בבית, קצת גרגרי חיטה ושיפון ופלפל שחור.

הפה: מהנה. עדין. מעניק תחושה של "חמימות". הגוף עגול. חלקלק. שמנוני. החך מתקתק במקצת. נוגע שוב בטעמי קרקר חיטה ושיפון.

על קירות הכוס הפנימיות ניכרים עקבות טיפות "הרגליים" של הגליצרול.

הסיומת: ארוכה. חלקה. חמימה. עשבונית משהו, עם תווים של דגנים, פירורי מאפה חם, וחציר טרי.

הגשה: הגישו מעט מצונן. שתו ככה. תנו אותו כחלק מקוקטייל כמו שהייתם עושים עם וודקה.

Polugar No.4 Honey & Allspice Vodka 700ml פולוגר דבש ופלפל

גרגרי תבואת חיטה ושיפון מזוקקים זיקוק משולש בדוודי נחושת כאשר לפני הזיקוק השלישי מוסף לנוזל הרותח תבלין פִּלְפֵּל אַנְגְּלִי עם פלפל צ'ילי. הנוזל מטוהר על-ידי פחם מעץ ליבנה. כשבסוף מוסיפים דבש לאזן את החריפות ולשפר את הטעם הייחוד ואופי המשקה. (גוון הצבע מגיע מהוספת מרכיבים אלה לנוזל) שמיוצר על פי מתכון ששימש את האצולה האריסטוקרטית ברוסיה במאה ה19. 

רשמי טעימה שלי: בעיניים עצומות, הייתי מכנה את המשקה "וודקה בטעמים" רק שיש למשקה הזה הרבה אופי וייחודיות משל עצמו.

הצבע: צלול. בגוון זהוב בהיר וחיוור.

האף: מתובל. מתוחכם. מביא עמו ניחוח מתוק ועדין של פלפל לבן ארומטי, פריחה לבנה, רמיזה אקזוטית של עלה דפנה, משמש יבש, דבש וקינמון.

הפה: גם הוא מתובל. רך. עגול. מעודן. חלקלק. "מחבק". נעים ומהנה. נוגע בפלפל שחור, ג'ינג'ר, דבש וצ'ילי. אלה מרמזים על חריפות קלילה תחת מעטפת מתקתקה של סירופ סוכר מתובל, רום ודבש.

הסיומת: שוב מתובלת. ארוכה. חמימה. נוגעת בפלפל שחור, צ'ילי וקינמון.

הגשה: הגישו מעט מצונן. שתו ככה. תנו אותו כחלק מקוקטייל כמו שהייתם עושים עם וודקה.

אצל היבואן, מועדונים וברים נחשבים ובחנויות היין.

POLUGAR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top