חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שנה חדשה, סדרת ריזרב חדשה, יינן חדש, מיתוג, תוויות, יחסי ציבור, יקב מוני מציג את הקולקציה

מזה כמה ימים אני מתעכב במתכוון, בהעלאת הסיקור שלי על השקת יינות הרזרב החדשים של יקב מוני. זה לא שחסר היה לי זמן כתיבה כי סוף השבוע כבר מאחוריי, אלא דווקא התחושות המעורבות שהיו לי בטעימה.

.

מצד אחד, הזמינו אותי לטעימה במסעדה מפוארת. ואת ההזמנה קבלתי באופן חברי ואישי ממנהל השיווק החדש והמקצועי של היקב מ.מרדכי שקד. איש עבודה, רב ניסיון והיכרות את עולם היין הישראלי ומכאן אני מאחל לו הצלחה.

ומצד שני, אני חייב לכתוב על היין לשם זה הגעתי וחובה לי כלפיי קוראי.

יש האומרים ויש שגם כותבים וגם אני הייתי ביניהם, שיקב מוני עשה "קפיצת מדרגה" אני לגמרי מסכים עם הקביעה הזו.

את "קפיצת המדרגה" שעשה ועושה היקב, אני מזהה בכמה שינויים והם: היקב מעסיק יינן חדש. מדובר בסם סורוקה יינן עם קבלות, איש יקבי כרמל לשעבר ולי אין ספק שאת העבודה הוא יודע לעשות.

יקב הבוטיק המשפחתי החביב של שאקיב ערטול ונור ערטול בנו, שאת יינותיו לראשונה הכרתי לפני כמה שנים מאירועי יין כאלו ואחרים ומביקורים וכתבות שעשיתי על היקב במרוצת השנים, יצא ממעגל הנפוטיזם, החל להעסיק יינן מוכשר ומקצועי מחוץ למעגל המשפחתי, עשה מעשה, היקב הפך לכשר, החל להעסיק משרד יחסי ציבור והחל לקיים מסיבות השקה לעיתונאים ולשלוח יינות לטעימת עיתונאים כחלק מאסטטרגיה נכונה לטעמי, שמתפקידה בראש ובראשונה להביא את היקב ואת יינותיו לידי חשיפה רחבה והכרה.

.

.

אז מה יש לנו ? ובכן, כשרות יש. מיתוג תוויות חדש יש. יינן חדש יש. יחסי ציבור- מסיבות עיתונאים- יינות לטעימה יש. יקב יפיפה הממוקם מול נוף הררי משגע יש. שמן זית, זיתים, כדורי לבנה, יש. פרי טוב יש, טרואר טוב יש.

אבל לי, אישית, חסר דבר מה נוסף. אני מבקש להרגיש ולחוש את השינוי ואת "קפיצת הדרך" גם ביין. את זה כרגע ולפי שעה היש עדיין רושם חיסור או איחור וזה לגמרי בסדר, כי כוונות טובות יש, תכנית העבודה והאסטרטגיה כבר הותוו.

יעידו על כך חלק מחבריי העיתונאים אתם נפגשתי בסוף השבוע על הלבטים שהיו לי בכתיבת הסיקור הזה. היו כאלו שטענו בתוקף ש"חובתי המוסרית ככותב לקוראיי היא האובייקטיביות". אחר גרס, "תן כבוד למארחים שלך, הם הזמינו וכיבדו אותך, אתה חייב לכתוב", אחר גרס "תנהג בכבוד ובעדינות". ואחד אפילו אמר "נראה אותך כותב ביקורת לא טובה אובייקטיבית ככל שתהיה על היקבים הגדולים והעשירים, אל תהיו חכמים וחזקים על הקטנים"…

ובכן, לעניין הכבוד שלי ליקב ולאנשיו, אינני מוצא עצמי צריך להתמודד ועל כך יעידו הכתבות שלי מהעבר:

 http://www.foodis.co.il/feature.asp?sec=9&featid=12907

ועוד אחת: http://www.foodis.co.il/feature.asp?sec=9&featid=14639

ועוד אחת: http://www.foodis.co.il/feature.asp?sec=9&featid=6452

אני גם לא יוצא נגד המונח "קפיצת הדרך שעשה היקב" אני רק מבקש לטעון אותו במשמעויות אובייקטיביות ריאליות. שינוי במיתוג, הוא גם סמל. אבל צריך גם תוכן בסמל. יש הרבה חדש ביקב וזה יופי וזה על הכיף כיפאק, אבל זה עדיין לא מחליף את החשוב.  

.

..

יקב מוני שרדונה ריזרב 2010
היין עשוי שרדונה (90%) וסמיון (10%). היין לא עבר תסיסה מלולאקטית, היין התיישן בחביות אלון צרפתי חדשות וישנות במשך 6 חודשים. צבעו זהוב בהיר כעין החיטה, פירותיות נוכחת החמיצות בולטת ולא מאוזנת. לא אהבתי את היין.

.

מחירו לצרכן 80 ₪. המחיר אינו מצדיק את התמורה ולא את שם התואר המחייב ריזרב.

.

..

יקב מוני מרלו ריזרב 2009
היין עשוי מרלו (90%) ופטיט ורדו (10%). פרי טוב. באף פירות יער שחורים ואדומים ובשלים. העץ נוכח. בפה, פירותיות ושוב חומציות לא מאוזנת. היין התיישן בחביות אלון צרפתי חדשות וישנות כ-14 חודשים.

..

.

.

.
זה לא יין רע. ייתכן שבעוד 1-2 שנים היין יתעגל ויתאזן בתנאי אחסון

טובים. המחיר סביר מול התמורה. מחירו לצרכן 80 ₪.

יקב מוני קברנה סוביניון ריזרב 2009

היין עשוי קברנה סוביניון (95%) ו-פטי ורדו (5%). לטעמי, אולי היין הטוב בטעימה לא בשל העובדה שאני מוטה העדפה לקברנה סוביניון אלא בזכות העובדה

שמאפייני הזן הטובים והבולטים נמצאים בו ביין ולטובה. באף פירות

יער שחורים, שזיף בשל ודובדבנים שחורים. הגוף מלא הפה פירותי

אולי אפילו שופע פרי. שוב, חומציות לא מאוזנת אבל כזו שאפשר "לחיות"

איתה בזכות הפרי הבשל המאפיל במעט על עודף החומציות. היין התיישן

בחביות עץ אלון כ-14 חודשים. זה לא יין רע. וכפי שציינתי אולי הטוב

שבטעימה. ייתכן שבעוד 1-2 שנים היין יתעגל ויתאזן בתנאי אחסון טובים.

המחיר סביר מול התמורה. מחירו לצרכן 80 ₪.
 

יקב מוני שיראז ריזרב 2009

היין עשוי 95% שיראז ו- 5% פטי וורדו. הצבע סגול כהה ארגמני. באף פרחוניות אופיינית לזן. הצבע מבריק מלא חיות. שזיף בשל  ובשר מעושן נגיעות עץ אלון.

אנשי יחסי הציבור שכחו לציין בקומוניקט את זמן ההתיישנות בחבית

ובטעימה קצת היה קשה להתרכז בבקבוק האחרון ולשמוע…

 מחירו לצרכן 80 ₪. לא משהו שהייתי מתאמץ עבורו.

.

התוויות שעל הבקבוקים בסדרת הריזרב, יפות. מצודדות עין. נקיות וברורות. הרעיון לצבוע בצבע "תואם זן" את שמו של זן היין שבקבוק יפיפה וכך זכה השיראז לצבע הסגול האופייני לו. הקברנה סוביניון לאדום, המרלו לכחול והשרדונה כמובן לכתום זהוב. 

לסיכום הכוונה טובה. הנשמה יתרה. האסטרטגיה נכונה. השיווק עובד נכון. התמחור שפוי לגמרי.

אבל הדרך עוד ארוכה… ואני לגמרי מפרגן ומחזיק אצבעות ומאחל להצלחה.

 

יקב מוני – מצפה עמק שורק ת.ד. 275 בית שמש

0522368498     029916629

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top