חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש השנה 2011 המלצות היין שלי לשולחן החג

הנה רשימת יינות שולחן החג שלי. הרשימה היא במעט ארוכה והיא נועדה לאפשר לכם אופציה אחרת להחלטה ולהעדפה אישית. אלו לא "סתם" יינות. אלו שורה של יינות שטעמתי ונחשפתי אליהם במהלך השנה החולפת, יינות שהתבלטו וקסמו לטעמי על פני יינות אחרים. וכן, לא כל חברי נבחרת יקבי הבוטיק התייצבו לרשימה זו וכבודם במקומם מונח, רק שלצערי, הם לא באו אל פי לטעימה ולי אישית, זה חבל.

אלה יינות, שאני משוכנע שיעשו לכם טוב על שולחן החג. יינות שילוו אוכל והאוכל יתלווה אליהם, יינות שאהיה יותר משמח ללגום לצד אנשים שאני אוהב, ושאני מעריך עד מאוד ולאלה שאני מכבד יותר מכול.

אלה יינות, שדי בלהעלותם על שולחן החג בכדי להפוך את השולחן לעשיר יותר, מהנה יותר ולא אחת גם למרשים יותר, יינות אותם הכי נכון לפתוח לצד אלה שידעו לערסל אתם את הגביע, להסניף אותם, לגלגל אותם על הלשון, להחזיק אותם קמעה בחלל החך, להתענג על טעמם, מעושר ריחם, מרוחב רובדי טעמם, לדבר איתם, להתפנק מהטעם השיורי הארוך המסיים שלהם, לדבר אחר כך אודותם ולהתרגש עוד פעם מחדש.

יינות לבנים שיהוו יינות פתיחה ושילוו מנות ראשונות

יקב צימבליסטה – מוסקטו 2010

היין עשוי 100% ענבי מוסקט אלכסנדרוני. זהו יין שמאוד נאמן לארומות ולטעמים המאפיינים את הזן. זהו יין חצי מתוק צעיר פרחוני רענן פירותי ומשובב נפש הענבים מגיעים מכרם יחידני הנמצא כאמור מול חצר הבית.ליין 11.5% אלכוהול ו- 76 קלוריות ל-100 מ"ל.

יקב סוסון ים JAMES שאנין בלאן 2010

היין עשוי 100% ענבי CHENIN BLANC צבעו זהוב עמוק באף תפוח וחבוש ונגיעות דבש עם עשבוניות קלה ברקע חמיצות תומכת פרי טוב ומאוזן. היין מוקדש לזכרו של רוני ג'ימס כורם יינן, מורה דרך וחבר היינן האגדי של יקב צורעה וחבר אישי וקרוב של זאב דוניה יינן יקב סוסון ים. הענבים שמוצאם המקורי הוא עמק הלואר בצרפת, מגיעים מכרם בן 36 שנים באזור גדרה המעובד בקפדנות ע"י הכורם ובעליו ברוך לנגר. דילול מסיבי של האשכולות הוריד את היבול לרמה של 700 ק"ג לדונם. היין הותסס והתיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך שמונה חודשים התהליך כולו מאופיין בהתערבות מינימאליסטית של היינן, במטרה לאפשר לאיכות הפרי המקומי לעצב את זהות היין.  ליין 14.5% אלכוהול. יש לצנן את היין לפני ההגשה.

 יקב רקנאטי רוזה 2010

זה הרוזה היחידי עליו אמליץ לשולחן החג ואולי הרוזה שהכי אהבתי השנה. אף נהדר של פטל ותות שדה אפרסק לבן והדרים חמיצות טובה עם רעננות וטעמי פרי בשל ומתיקות עדינה אבל כזו המתחנפת בחך.

יקב עגור בלנקה 2010

בלנד של ענבי ויונייה וריזלינג. אף פרחוני מאוד, דף משמש מיובש, פרי הדר ופרי טרופי מתמזגים יחדיו בבלנד ייחודי רעננות וחמיצות תומכת.

יקב טוליפ קברנה פרנק לבן 2010

היין עשוי קברנה פרנק, סוביניון בלאן. וייט פרנק הינו בלנד מקורי ויצירתי, והתוצאה היא יין לבן חצי יבש בעל גוון מהפנט של ברונזה, ארומה של תותי שדה, תפוחים, ופריחת הדרים. בפה היין מתקתק ורענן, וניתן ליהנות ממנו כאפריטיף או לליווי מנות מגוונות מן המטבח הים תיכוני. אלכוהול: 12.5%.

יקב דלתון פומה בלאן 2010

היין עשוי 100% ענבי סוביניון בלאן. היין תסס בתסיסה ספונטאנית בחביות עץ אלון גדולות. התיישן בחבית ויצא מהן כשהוא שמנמן ועגול. מאפיין את הצד הבשל יותר של הזן ומהווה יין אוכל מושלם. היין מתאים להגשה כשהוא מצונן מעט, 12-14 מעלות ומתאים במיוחד לשתייה עם מנות פיקנטיות ואף חריפות בסגנון המטבח התאילנדי. כמו כן הוא מתאים לשתייה עם עוף בגריל ועם דגים מעושנים.

יקב גבעות גופנה שרדונה גוורצטרמינר 2010

היין עשוי מ- 83% ענבי שרדונה ו- 17% ענבי גוורצטרמינר .השרדונה יושן למשך 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות על השמרים להגברת תחושת המלאות של היין ולהוספת מורכבות. עם תום תקופת היישון, שולב השרדונה בגוורצטרמינר ששהה במהלך תקופה זו במיכל נירוסטה, והבלנד הסופי סונן ובוקבק. היין מתאפיין בארומות של פירות טרופיים משולבים בגויאבה אגס ואפרסק, ונגיעות וניל וקלייה, בפה רעננות נעימה והמשך טעמי הפרי המורגשים באף. ליין גוון טרופי ומתובל שמקורו בגוורצטרמינר, המשלב שובבות במהוגנות 12.5% אלכוהול.

יקב פסגות שרדונה 2010

היין עשוי 100% ענבי שרדונה. היין מצטיין בארומות מרעננות במיוחד ועשיר בטעמי אגס, תפוח ירוק ופרות טרופיים באיזון עדין. היין יתלווה מצוין עם קישים, גבינות , פסטות , מאכלי דגים ועוד.

יקב אסיף אוונגרד 2009 נטול עץ.

יין עשוי בלנד מעניין ורחב של גוורצטרמינר 30%, סוביניון בלאן 30%, שרדונה 21%, ויונייה 12%, סמיון 7%. מדובר כאן בשילוב של ענבים בעלי יכולת מבנה והתיישנות לצד ענבים ארומאטיים. ענבי הגוורצטרמינר נתנו בשומת דומיננטית משכרת ומשגעת של תיבול ופרחוניות של וורדים, הסוביניון בלאן חדות,רעננות, חומציות טרופית ורעננות, הויונייה משמש, תיבול ופרחוניות תורמת, ענבי השרדונה הוסיפו מבנה ותמיכה, והסמיון לקח את העוצמות הקשות, נטרל אותם והחליף את הקצוות ומכאן הוסיף את חלקו בעגלגלות של היין. התוצאה שהתקבלה הינה יין עם מנעד של טעמים מרתקים ברבדים עם בשומות מורכבות, של ורדים, תפוח אדום, שוקולד לבן ופומלה, תבלין פלפל לבן ופריחה של הדרים.

יקב ססלוב לבן 2010

יין זה עשוי מבלנד של 45% ענבי גוורצטרמינר, 45% ענבי ויונייה ו- 10% ענבי סוביניון בלאן זהו יין חצי יבש עם רמיזה מתוקה קלה האף מתחנף בשלל ריחות עם נגיעות טרופיות קלילות. בהרחה ראשונה, ארומות מעודנות של עלי ורדים ופסיפלורה נגיעה עשבונית קלילה וליים, אפרסק ורכז תפוז ריחני. בפה, הבוקה שב ונפתח ומתפרש בריח וטעם כאחד מרמז על מתיקות קלה. והחך, עקבי קונסיסטנטי מאוד עם הבוקה. ברקע, פריכות וניקיון ורעננות. היין עם ארומה מאוד חיונית ורעננה. התערבות היינן בעשיית היין לא מורגשת וניכר שהזנים נמצאים בהרמוניה מלאה אחד עם האחר. החמיצות אף היא מרעננת. מבנה ואיזון מצוינים מוליכים לסיומת נעימה.

יקב ויתקין ריזלינג 2010
היין עשוי מ- 100% ענבי יוהנסברג ריזלינג. רשמי טעימה: בציר 2010 מצטיין בחדות של טעמים נקיים וברורים, רעננות מרשימה ומינראליות ברורה. היין ארומאטי ומדויק, מאוזן בין אופי פירותי חד מורכבות ועומק הנתמכים בחומציות פריכה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי,ירוק–ליים, פרחים לבנים ומינראליות. טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8 אלכוהול בנפח: 12.5%.

יקב הרי גליל אביבים 2008
היין עשוי מ- 75% ויונייה ו- 25% שרדונה. יין עשיר בניחוחות פרחים, אפרסק, תפוח ירוק, אגס ופרי טרופי לצד ניחוחות של וניל, דבש ועץ אלון קלוי. יין מורכב, מעניין, שתי ונגיש מאוד. ליין צבע זהוב ומרקם חמאתי, בעל חמיצות עדינה ומאוזנת, גוף מלא וסיומת מענגת. 15% אלכוהול.
המלצות הגשה: היין ישתלב היטב עם מנות דגים ברוטב שמנת או ריזוטו עשיר.
אחסון ויישון היין מוכן לשתייה כבר כעת ויתיישן היטב במשך שלוש עד שש שנים ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

יקב שאטו גולן גשם לבן 2009

בלנד ייחודי ומיוחד של זני ענבים. ענבי רוסאן, גרנאש בלאן וויונייה. באף אפרסק לבן, נגיעות לימון וגם משמש, בפה עושר של פרי, יין מורכב מעניין והכי חשוב טעים. המחיר במעט גבוה עבור יינות לבנים מתוצרת הארץ, אבל התמורה בגביע היין היא פנטסטית.

 

יינות אדומים שילוו מנות ביניים ועיקריות

יקבי ברקן סדרת אלטיטיוד +412 בציר 2008

היין עשוי מ- 100% קברנה סוביניון. צבעו רובי-ארגמני, דחוס למדי. שפע פירות שחורים מתפרצים באף, בשלים ומרוכזים: תות שחור, קאסיס ודובדבן שחור, עם גוון של שוקולד מריר משובח ורמזים לאספרסו, קינמון ופלפל שחור. הארומות בשלות, רחבות, רבות-עוצמה.
למרות ריכוזו של היין ובשלותו, הפרי מאופיין באלגנטיות, ללא כל ריבתיות. גם שאר מרכיבי היין מאופיינים באיזון – טאנינים מוצקים וחומציות המהווים שלד למבנה היין אך "מצופים" בבשרו העסיסי של הפרי, כאשר השילוב בין הפרי לארומות האלון הרמוני וחלק. הסיומת ארוכה ומפורטת, בטעמי תות-עץ שחור, קאסיס וקפה. יישון: 14 חודשים בחביות, רובן חדשות מאלון צרפתי, מיעוטן מאלון אמריקאי. אלכוהול 14.2%.

יקב תבור Limited Edition 1/6,000  שנת בציר 2006 היין הושק אך לאחרונה

בלנד של 60% קברנה סוביניון ו 40% מרלו. היין הופק כולו מתת חלקה של כרם ותיק שבעמק קדש, יושן בחביות עץ אלון חדשות למשך שנה ושנה נוספת בחביות Cask גדולות. היין עבר 3 שנים נוספות של יישון בבקבוקים עד שהתקבל ממסך (בלנד) אלגנטי קלאסי, בהשראת מסורת 'העולם הישן'.

רכסים דישון קברנה סוביניון 2007

עשוי מ-100% ענבי קברנה סוביניון מכרם דישון. הוא יין בצבע בורדו שחור צעיר וחיוני. היין אך מתחיל את היפתחות ניחוחותיו וכבר נוסקים גבוהה באף ניחוחות קסיס, אסנה, פלפל שחור, אקליפטוס ועור. הפרי ממוקד, ולמרות הבשלות המלאה הוא רענן במופגן, ללא שמץ ריבתיות. זהו יין מפורט ומתפתח, שבכוס מתעטף ניחוחות מתוקים של שוקולד, חלווה, מוקה, ו-וואפל.  ניחוח העור האופייני לכרם מקבל השנה ביטוי המזכיר עיטרן. למרות אחוז הכוהל הלא נמוך, שכלל איננו ניכר, אורזת את ניחוח הפרי בהידוק מעטפת ניחוחות קרירים של שרפי עץ עמוקים. בפה מתגלה יין ממוקד, אלגנטי ורווי טנינים רכים. החיך האמצעי העסיסי, מתחלף בסיומת ארוכה עם דגש של פרי צלול, חמיצות בריאה המאוזנת במתיקות הכוהל והפנולים המורכבים, ובני טעם של מרציפן, כמון, וניל, עץ ארז ושוקולד. 18 חודשים בחביות חדשות. 90% עץ צרפתי, 5% עץ אמריקאי, 5% מרכז אירופאי. 13.8% אלכוהול.

 

יקבי רמת הגולן ירדן קברנה סוביניון 2008
מציג ניחוחות של דובדבן בשל, פרי יער שחור ושזיף, עם רמזים קלים של אדמה וטבק. זהו יין קברנה מורכב ובעל גוף מלא, אשר מציג אלגנטיות לצד מאפיינים זניים קלאסיים. היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 40% מהן חדשות. היין ילווה היטב נתחי בשר איכותיים מלאי טעם כגון פריים ריב מבשר בקר משובח, תבשיל קסולה עשיר, או נתח קצבים בגריל. אמנם ניתן ליהנות מהיין בעודו צעיר יחסית, אך הוא ימשיך להתפתח ויהיה אף מהנה יותר לשתייה לאחר מספר שנים של התיישנות. היין ישמור על איכותו הגבוהה במשך עשור ויותר ממועד הבציר. 14.5% אלכוהול.

יקבי כרמל קברנה סוביניון כרם קאיומי 2008
יין אדום יבש, שהופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון צבעו בגוון ארגמני עמוק ובשומת של קאסיס, שזיף בשל וטבק. בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.
התאמה לאוכל: היין ילווה היטב מנות כמו, אוכף טלה, ביף בורגיניון, גבינת צ'דר בשלה. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים.

יקב עמק האלה קברנה פרנק 2008

היין עשוי מבלנד של 85% קברנה פרנק, 10% מרלו, 5% קברנה סוביניון. צבעו אדום בורדו. באף, פרי אדום מתובל ומינראלי. גוף מלא, מאוזן,רחב ועשיר ברבדים וטעמים פרי עם מינראליות מדהימה ששומרת על הזניות והאלגנטיות של הזן. יין מאופק ומרשים כאחד. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 16 חודשים.

 

יינות קינוח

יקבי כרמל גוורצטרמינר בציר מאוחר כרם שעל 2009
יין קינוח לבן המופק מ-100% ענבי גוורצטרמינר, היין מתאפיין בבשומת של ריבת משמש, ליצ'י ופרי הדר. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. הוא מוכן לשתייה כעת, אך ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הקרובות.
התאמה לאוכל: היין ילווה היטב כבד אווז, תותים טריים וטארט טאטן.


ירדן הייטס ווין HEIGHTSWINE 2009

היין עשוי 100% ענבי גוורצטרמינר. זהו יין ארומטי עוצר נשימה, מרוכז ועשיר מאוד, המפגין שילוב ארומטי נהדר של משמש, ליצ'י, פריחה וניחוחות פירות טרופיים. זהו יין קינוח עסיסי, המתאפיין בטעם מרוכז מאוד ומתפאר בסיומת ארוכה ומענגת.נסו את ירדן הייטס וויין לצד מבחר מנות קינוח עשירות טעם, רצוי כאלה שיהיו קצת פחות מתוקות מהיין. ניתן ליהנות מהיין לצד פירות העונה, טארט פירות טריים, רפרפת וניל, או עוגיות חמאה.

 

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top