חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת אדום – אדום עולה, אדום עולה, אדום עולה, עולה עולה !

מסעדת "אדום" שוכנת בחצר פיינגולד הירושלמית, שהוקמה במאה ה- 19 והייתה לאחת השכונות הראשונות מחוץ לחומות. חצר האבן הפסטורלית של המסעדה נחבאת מעין אדם ומהמולת הרחוב הראשי, ובחלל הפנימי בר עשיר ותוסס. המסעדה הפכה במהרה למוסד ירושלמי המתמחה באוכל, יין, שירות ואווירה. תפריט המסעדה מציע מגוון רחב של מנות מוקפדות עם נגיעות צרפתיות-איטלקיות, החל מבשרים המיושנים במקום, דגים ופירות ים, דרך פסטה וריזוטו ועד סלטים טריים ומנות פתיחה מקוריות. מדי יום מציעה המסעדה מנות ספיישל, המשקפות את חומרי הגלם העונתיים. החל בשעה 23:00 מוגש במקום גם תפריט לילי המתאים לנשנושים בשעות המאוחרות.

במסגרת מסע התענוגות של סוף השבוע של חגיגות יום ההולדת שלי, עשינו את דרכנו זוגתי ואני, לשכונת נחלת שבעה הירושלמית לחגוג בארוחת ערב במסעדת אדום. זוהי מסעדה רומנטית, עם אוכל מוקפד ומשובח וטעם מצוין וזאת חרף העובדה שהיא הומה אדם. פנסים המאירים בלבן וחלקם באדום מעניקים למקום ערר מוסף לרומנטיות המזכירה מסעדות נחשבות באחד מרובעי פריז לא פחות. הנשים היפות העוטות על כתפיהם שאל בפני הקרירות הירושלמית של שעות הערב שעשו את דרכם אל המסעדה הוסיפו נופך דרמטי וחגיגי. 

המבנה ירושלמי עתיק, עם קירות אבן של פעם, תקרה גבוהה וחלונות מאורכים, הכול אוטנטי ותורם לייחוד ולאווירה.

כשהגענו מעט אחרי השעה 19:30 הייתה המסעדה הומה אדם, תיירים, משפחות עם תינוקות וילדים וזוגות רומנטיים.

המקום יפיפה.

השולחן שלנו שהוזמן מבעוד מועד, המתין לנו אחר כבוד.

עיליי, המלצר שלנו העניק לנו שירות עילאי. הוא היה מקצוען, קשוב והכי חשוב מה-זה חמוד.

הצהרנו בפניו, כי זוגתי צמחונית ואני כידוע אוכל כל. מכאן, פתחנו בערב של שכרון חושים-והנאה-של צבעים וטעמים.

עיליי הביא אל השולחן כאפריטיף, שתי כוסות "קיר רויאל" צוננות עם טוויסט כתוספת למבעבע לכיוון סיגליות במקום אוכמניות.

קרפצ'ו סלק עם גבינת צ'דר אגוזי מלך ובלסמי הייתה מנה משותפת אותה חלקנו שנינו.

לי הביאו לצידה מנת פתיחה טעימה ועשירה עשויה בהרמוניות ולא שגרתית של סביצ'ה של מוסר ים עם מנגו ובצל סגול.

זוגתי קבלה מנה גדולה ומאוד טעימה של חציל שרוף ביוגורט נענע וטחינה גולמית.

כחלק מהמיזם הצמחוני הגיעה לצדה צלחת גדולה של סלט אייסברג עשוי עלי חסה ירקרקים בהירים, עסיסיים ומרעננים, קוביות בטטה, גבינת פטה, קשיו, וינגרייט חרדל ודבש.

לי הביאו מנה של שקדי עגל מוקפצים על חמאה שרופה על מצע של פירה כרובית ועגבניות שרי ארטישוק ומיץ לימון. שקדי העגל היו רכים מתפוצצים מטעם ונימוחים בפה, מצע פירה הכרובית היה שוס אמיתי עדין עשוי היטב ומלטף.

לעיקרית אני הלכתי על מנה מיוחדת שאינה מופיעה בתפריט הקבוע אבל כזו שאתם בהחלט יכולים להזמין והמטבח ערוך מיידית להוציא אותה עבורכם שהייתה עשויה מריזוטו של פירות ים עם שרימפס, קלמרי, מולים, בשר סרטנים, זעפרן, יין לבן וכוסברה זה כמובן כולל שמנת וגבינת פרמז'ן.

לקינוח הביאו (לשנינו להתחלק, אתם יודעים מבטים נוצצים ורומנטיקה…) סלסלת קדאיף בתוכה פיסות תאנים טריות, כדור גלידה וניל וקרם פיסטוק

הדז'טיף, שהוגש (למרות שלאחרונה אומרים שהלמונצ'לו תופס לו אחיזה וביקוש כמסיים ארוחה) היה סמבוקה קפה שהיה לא פחות ממנצח בסוף הארוחה.

מבחר היינות במסעדה עשיר והיא מתהדרת במבחר מגוון מאוד ובמרתף יין רציני ומוקפד. אנחנו ליווינו את הארוחה עם 2 גביעי יין  Cipressi Della Court Barbera Dasti Superiore 2007  יין בהחלט ראוי שהתאים לאוכל וליווה אותו היטב.

מסעדת אדום. יפו 31 ירושלים (חצר פיינגולד במדרחוב נחלת שבעה). 02-6246242 א-ו: 18:30-02:00, שבת: 13:00-02:00

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top