חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טרה נובה – טעימת יינות בציר 2014 וחשיפת 2 יינות "רזרב" חדשים "וולקני" ו- "חבית 2014"

%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%a0%d7%91%d7%97%d7%a8%d7%aaבפעם האחרונה שהייתי ביקב טרה נובה אשר במושב כנף ברמת הגולן זה היה בחודש ספטמבר 2014 אודה ואתוודה שמאז שיינן היקב גיל שרון הטעים לי ברוחב לב מיינותיו, אלה לצערי לא באו אל חיכי. לימים, לפני מספר שבועות, חגגו אנשי היקב עשור בחגיגת יין רבת משתתפים שהתקיימה ביקב. לצערי, בשל המרחק ומחויבות עבודה, לא הייתה לי הזכות לקחת חלק עמם במסיבה וזאת חרף העובדה שהוזמנתי. כידוע לכם, הפייסבוק מחבר אנשים ומצמצם מרחקים ולעיתים הוא גם יוצר חברים. אילן מטלון  הוא אחד מחבריי הקרובים בפייסבוק, וזאת למרות שלא נפגשנו מעולם. אילן, הוא גם אחד מבעלי היקב והם ארבעה חברי מושב כנף: אילן אפרים, אדריאן וינסיחר, ארבעה חברים, שהיו שותפים להקמת המושב ובנייתו, וגיל שרון, היינן, שהצטרף למושב מאוחר יותר. אבל רגע, אומרים שגם העולם הוא מקום קטן ואנשים בו נפגשים ולא אחת גם לרגעים מרגשים. רוצה הגורל, ואחד ממנהלי המפעלים בהם אני עובד, ידידי אהוד כהן, נפל למשכב ונאלץ להיכנס לניתוח והוא נמצא בביתו בתקופת ההחלמה והוא מתקשר אליי ומזמין אותי לבקר אותו בביתו. שמחתי כמובן על ההזמנה ומה רבה הייתה ההפתעה שאני פוגש בביתו של אהוד, את אילן מטלון ואת אדריאן וינסיחר, אנשי יקב טרה נובה שאף הם הגיעו לבקר את החולה, ואז אני שומע שאילן חבר ילדות של ריקי, רעייתו של אהוד והוא גם זה "שאחראי להפגיש בינם ומכאן להיותם נשואים רבות בשנים", ומה, אתם חושבים שאילן ואדריאן הגיעו בידיים ריקות? נו באמת…! אלה הביאו עמם את כל פורטפוליו יינות היקב מבציר 2014 וגם פח של שמן זית, והשמחה רבה.

%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%a1%d7%94-%d7%9c%d7%99%d7%a7%d7%91

וכך מספר אדריאן : "היקף ייצור היין השנה היה 10,000 בקבוקים. יש לנו בראש ובתכניות, לעשות כ- 5,000 בקבוקים של יין לבן. אנחנו חושבים, שיקב בוטיק צריך לדעת לבדל את עצמו דווקא בדמותם של יינות הבלנד שהוא עושה. לפיכך קו היינות של היקב הנם יינות בלנד פרט ל-3- יינות זניים והם שיראז, מרלו, וקברנה סוביניון. כידוע לך, הענבים ליקב טרה נובה, מגיעים מכרמים שלנו הנטועים בגובה 750 מטר בתל-פארס. האזור הזה, יודע להוציא יינות מרלו ושיראז פשוט נפלאים, בעוד הקברנה סוביניון שמגיע מכאן, אינו מצטיין כמו יינות קברנה סוביניון שמגיעים מאזור צפון הגולן.

אני מאמין, שהיין אותו אנחנו מכנים "בראשית", הוא יין הבלנד שמייצג את הקו והרוח הייננית של יקב טרה נובה, כאשר מבציר לבציר אחוזיות מרכיבי הבלנד משתנים קמעה.

בבציר 2014, הוצאנו לראשונה 2 יינות אותם אנחנו מכנים "רזרב". בידלנו אותנו בתוויות "שחורות" בעוד כל שאר היינות שלנו עם תוויות "לבנות" יינות הרזרב מבציר 2014 נקראים: "וולקני" ו- "חבית 14". מאז ביקורך האחרון אצלנו ואף הערת על זה אז, אנחנו עושים שימוש בהליך עשיית היין גם בכ-20% חביות חדשות אם כי גיל שרון היינן לא ממש "חסיד" של חביות חדשות".

רשמי טעימה שלי ואפתח בהקדמה קצרה:

ראשית, אני שמח לזהות מגמת שיפור באיכות היינות של היקב הבאה לידי ביטוי דווקא בשני יינות הבלנד ה"וולקני" ו"חבית 14" לא מדובר כאן רק במיתוג שונה ובצבע תווית שונה ומבדלת משאר יינות היקב, כי אם בשינוי גם באיכות ורמת היינות ובנקל ניתן לזהות את פוטנציאל ההשתבחות של יינות אלה על ציר הזמן. ומאוד אהבתי את השניים. כמובן שתמיד יהיה ניתן לייחס זאת לנסיונו המצטבר של גיל שרון יינן היקב, אבל שוכנעתי שיש כאן פרמטרים נוספים כמו השאיפה המשותפת של השותפים ללמוד לשפר ולהשתפר ולקבע את היתרון הנפלא המגולם בטרואר ובכרמי היקב הנמצאים בתל-פארס בגובה 730 מטר מעל פני הים כרמים שמישהו שאני מאוד מכבד בעולם היין אמר עליהם " מכרמים כאלה רק חמור לא ידע להוציא יין טוב". הקו היינני של גיל שרון סבורני שגם הטעימות המשותפות של השותפים טרום ביקבוק מעידים על יינות בעל אופי פירותי שמלווה כאן את העשייה שזור בתוכם כחוט השני.

יקב טרה נובה "מרלו" 2014

יין זני זה, עשוי מ- 100% ענבי מרלו זהו יין בעל אופי פירותי פרי יער שחוק דובדבן וגרגרי יער בשלים עם ניחוח מתובלן ופלפל שחור. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. 20% מהן חדשות וכ-80% מהן משומשות.

יקב טרה נובה "שיראז" 2014

יין זני זה, עשוי מ- 100% ענבי שיראז. זהו יין פירותי מביא עמו פרי יער שחור דובדבנים ופטל עם ניחוחות מתובלים ונגיעות של ווניל מעץ החבית. מצאתי בו גם פרחוניות סגלגלה ופלפל שחור עם קריצה לארומת הלוונדר בליווי ניחוחות עץ אלון היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. 20% חדשות וכ- 80% מהן משומשות.

יקב טרה נובה "קברנה סוביניון" 2014

יין זני זה עשוי מ- 100% ענבי קברנה סוביניון משובחים מתל פארס. היין עשיר, כהה, מאוזן ובעל גוף מלא. על האף מורגש ניחוח של פירות יער, ריבת שזיפים עם מעט קינמון ווניל מהחבית. מצאתי בו גם פרי יער שחור שזיף בשל ודובדבן, רמיזות לעשבי תיבול טריים נוגעים בקקאו וסממני אופי של קברנה סוביניון טיפוסי המגיע מהצפון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 14 חודש. חלקן כ- 20% מהן חדשות ו- 80% מהן משומשות.

יקב טרה נובה "בראשית" 2014

ין זה עשוי מבלנד שהרכבו הזני באחוזים, משתנה משנה לשנה והוא כולל ענבי שיראז , מרלו וקברנה סוביניון משובחים מכרם היקב בתל פארס, ליין צבע אדום כהה כמעט אטום, על האף מורגש ניחוח של אוכמניות, פטל בשל, ומנטה בשילוב עם טעמים קלויים וניחוח ווניל מהחבית. ליין תחושת מתיקות מהפרי וטאנינים מוצקים עם סיומת ארוכה. מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של 16-18 מעלות. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 14 חודש. חלקן כ- 20% מהן חדשות ו- 80% מהן משומשות.

יקב טרה נובה "חבית 14" 2014

טרה נובה חבית 14 מיוצר משלושה זני ענבים הגדלים בכרם שבתל פארס, רמת הגולן, בגובה 730 מטר מעל פני הים. היין מיוצר מ-67% ענבי מרלו, 22% סירה ו-11% קברנה סוביניון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים, כ-20% מהן חדשות וכ- 80% מהן משומשות. ליין אופי פירותי. מביא עמו פרי יער שחור פטל ודובדבנים ושזיף בשל. מעט תבלינים וארומות של ווניל מעץ החבית לצד שוקולד מריר. מצאתי בו גם פטל טרי ותותי עץ חמוציות ורמיזה לטבק.

יקב טרה נובה "וולקני" 2014

טרה נובה וולקני מיוצר משלושה שני ענבים הגדלים בכרם שבתל פארס, רמת הגולן, בגובה 730 מטר מעל פני הים. זהו בלנד העשוי מ-50% ענבי סירה, 45% מרלו ו-5% קברנה סוביניון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים 20% מהן חדשות וכ-80% מהן משומשות. ליין אופי פירותי. גרגרי יער בשלים. ליקוריץ ופלפל שחור נוגע במעט ירקרקות רעננה. מצאתי בו גם רמזים לצמחי תבלין ארץ ישראליים,גוף אלגנטי וקטיפתי, וסיומת ארוכה ונעימה.

001יקב טרה נובה הינו יקב בוטיק במושב כנף שבדרום רמת הגולן.

היקב נוסד בשנת 2007 ומייצר כ – 10000 בקבוקים בשנה.

מיקומו הייחודי של היקב מהווה נקודת מוצא נוחה לטיולים רגליים ורכובים בגולן. הוא ממוקם על גבעה המשקיפה לכנרת, לצפת ולחרמון, וחולש על הדרך המחברת את שני בתי הכנסת העתיקים – "דיר עזיז" ממזרח ו"מזרעת כנף" ממערב.

בסמוך למתחם היקב נמצא מעיין כנף, פינת הקסם בלב הטבע.

היקב מעוצב בסגנון כפרי ומיוחד, ומסביבו שתול בוסתן גדול, הכולל גפנים, זיתים, סברס, ועוד זני עצים וצמחים ארץ ישראליים.

אנו מזמינים אתכם לבקר ביקב וליהנות מחוויה של נוף, טבע, הסברים על תהליך ייצור היין, טעימה מיינות היקב המרעננים ושמני הזית.  כמו כן ניתן להזמין ארוחת גבינות מהגולן*

ביקור ביקב המעוצב מספק אתנחתא שלווה, פסטורלית, טעימה ומענגת בגולן.

בחנות היקב ניתן למצוא את יינות טרה נובה המשובחים ושמן זית גולני מייצור שלנו כמובן.

בחודשי הקיץ מתקיימת פעילות משפחתית של בציר עצמי והכנת יין בגת.

היקב פתוח למבקרים בכל ימות השבוע. הביקור בתיאום מראש.

* ארוחת הגבינות – בהזמנה מיוחדת.

מחירי היינות לצרכן:

"שיראז" 80 ₪

"קברנה סוביניון" 80 ₪

"מרלו" 80 ₪

"בראשית" 80 ₪

"חבית 14" 95 ₪

"וולקני"  95 ₪

על היקב:

לאחר שגידלו מטעים נשירים ופירות הדר, ועסקו בתיירות החליטו ארבעת חברי מושב כנף שבדרום רמת הגולן בשנת 2006 להקים יקב בוטיק, וקראו ליוזמתם החדשה 'טרה נובה' (אדמה חדשה). מאז גדל והתפתח היקב, והשתבחו יינותיו והוא מייצר כ – 10,000 בקבוקים בשנה.

היקב ממוקם על גבעה המשקיפה לכנרת, לצפת ולחרמון, וחולש על הדרך המחברת את שני בתי הכנסת העתיקים – "דיר עזיז" ממזרח ו"מזרעת כנף" ממערב.

בסמוך למתחם היקב נמצאת פינת הקסם בלב הטבע, 'מעיין כנף'.

על הכרמים

היקב מייצר יינות איכות  (Single Vineyard)) מענבים הגדלים בכרם תל פארס המתפרש על שטח של כ-12 דונם, ברום של 750 מטר מעל פני הים. תל פארס, הממוקם במרכז הגולן הוא "חרוט אפר" – הר געש כבוי.

השילוב בין קרקע פורה, תנאי מזג האוויר מיטביים, וכמובן ליווי הענבים מתחילת חניטתם ועד לבציר מספק תנאים מיטביים לייצור יין גולני משובח.

על היינן

היינן והכורם הוא גיל שרון, אחד מארבעת השותפים של יקב טרה נובה. כנכד לסבא ממוצא סורי שעלה לארץ ברגל ועבר במסלול בו ממוקם הכרם שלנו, ומצד שני סבא שהיה בעלים של יקב ברומניה שבזכותו ניצלו חייו וחיי משפחתו בזמן מלחמת העולם השנייה, מצא עצמו גיל עוסק אף הוא בייצור יין. גיל מגיע לענף מעולם הכרם, שם שימש ככורם ותיק ליקבים הגדולים בארץ. שנות הניסיון הרבות שצבר גיל בגידול גפן ליין, תוך ההקפדה שלו על שלבי הגידול ועל תהליכי ייצור היין מספקות, בנוסף לתנאים הפיזיים, קרקע פורה ומשובחת להפקת יינות באיכות מצוינת.

כשגיל מתרגם את היצירתיות והמקצועיות שלו להפקת יינות הם זוכים לארומה מיוחדת ולניחוחות מעניינים. לא בכדי זכו יינות טרה נובה בכמה תחרויות מקצועיות.

שמן זית "ירוק זית"

ביקב טרה נובה מגדלים השותפים גם כחמישים דונם זיתים המחולקים לשני זנים.

ארביקינה ARBEQUINA זן זית שמגיע במקור מאזור קטלוניה שבספרד נפוץ מאוד בארגנטינה וצ'ילה בעל טעם עדין ופירותי עם נגיעת חריפות מתונה ומרירות נמוכה באפטר טייסט. טעמו מתוק ופירותי. והוא  מתאים לבישול ולתיבול והוא נפלא בסלט.

קורנייקי Korneiki זן זית יווני "ירוק" ועשבוני. השמן  חריף  ובעל מרירות עדינה.

בלנד ערבוב של שני הזנים, הרוב ארבקינה ומעט קורנייקי. הרכב זה מעניק לשמן העדין חריפות קלה וטעימה.

השמן בעל תו איכות של מועצת הזית  "כתית מעולה", נבדק ומפוקח ע"י מעבדות של מועצת הזית.

אנשי טרה נובה מקפידים לקצר את זמן הגעת הזיתים, לאחר המסיק, לבית הבד ולכן רמת החמיצות בשמן נמוכה מאוד, פחות מ- 0.5%.

השמן נמכר בפחים של מועצת הזית בגדלים שונים.

מחירים: 750 מ"ל- 35 ₪

2 ליטר- 70 ₪

5 ליטר- 170 ₪

18 ליטר- 540 ₪

%d7%94%d7%95%d7%a8%d7%93

יקב טרה נובה

יין ישראלי ברמת הגולן

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top