חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בר-מאור ממליץ על 3 יינות לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח – יין 1 לבן "ריזלינג" 2015, ו- 2 יינות אדומים – "לילית" 2014, ו – "תמוז" 2014.

לדעתי, רמי בר – מאור, הוא אחד מהייננים היותר מתוחכמים וידענים שאני מכיר בארץ והוא עדיין עלם צעיר, שכל העולם עומד לרגליו. יינותיו דרכו ככוכבים שצלחו ושמו ויינותיו יצאו למרחקים. מסעדות נחשבות ולא מעטות מתכבדות ביינות שלו ובתערוכת היין האחרונה "סומלייה" הייתה עמדת ההטעמה של רמי שנחבאה אל הפינה, עמוסה עד כלות בקהל מקצועי שהיה צמא לשמוע את רמי ולטעום את יינותיו ולא בכדי. לשמחתי, הייתה לי באותה הזדמנות הזכות והכבוד לשבת עם רמי ממש מאחורי הוילון ולטעום "אחד על אחד" את היינות שלו תוך שהוא מרבה לדבר ולספר ולתאר אודותם. היינות של רמי בר אור ייחודיים, עתירי נוכחות ואופי, והתוויות על בקבוקי היין מזמינות, מחמיאות, מיוחדות ובעלות אמירה. יקב בר-מאור הוקם ע"י רמי בר-מאור אשר התלמד ביקב מרגלית, יינותיו מפגינים סיפור אמיתי, טהור ומפתה ומכבדים את שיווי המשקל שיצר הטבע באזור היין הותיק בישראל. יקב בר מאור מתמחה בייצור יינות מאזור אלונה בגובה 65 ועד 120 מטר בנחלי אלונה, נילי וסנונית, תוך שימוש בשיטות גידול מסורתיות בכרמים שאינם מושקים והתערבות מינימלית בתהליך עשיית היין ביקב. אי תיקוני חומצה, שימוש בנוזל חופשי בלבד, ללא סינון או ייצוב בקור, כרמים ללא השקייה כלל. כך, שורשי הגפן חודרים עמוק לתת קרקע הרנדזינה (גירית) למצוא מים ומיקרו-ניוטריאנטים חשובים לבניית גפן עם מופע אמיתי, חומצה טבעית גבוהה אשר מציגה טריות וחיות, אופי יחודי ליקב בר-מאור. יקב בר מאור מייצר כ- 20,000 בקבוקים בשנה. יקב בר-מאור ממליץ על 3 יינות לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח – יין 1 לבן "ריזלינג" 2015, ו- 2 יינות אדומים "לילית" 2014,  ו"תמוז" 2014.

יקב בר מאור ריזלינג 2015 

רשמי טעימה שלי : זהו לי הריזלינג הישראלי השני אחרי הריזלינג של יקב ויתקין שאני טועם בפחות מה- 24 שעות האחרונות. זהו ריזלינג יבש שנותן ביטוי אלגנטי של הזן יין מפוקס ורב חיות, עם ארומות של פריחה לבנה, נוגעות באגס, תפוח ירוק, אפרסק לבן  ולימון. בפה, גוף בינוני, מינראליות מובחנת, עם חומציות נוכחת וסיומת נקייה וארוכה. אם היין הזה, מבשר את ראשוני היינות הלבנים של יקב בר מאור אז הוא חצה את קו ההתחלה כבר ממזמן. שאפו !

רשמים מטעם היקב לימון בהיר, תפוח ירוק, חומציות, רמז לאפרסק, נאספו לחגוג יין עסיסי לבן זה שגדל על אדמת גיר לבנה. הסיומת נוגעת קלות במתיקות.

טמפרטורת הגשה מומלצת 6-8 מעלות.

אלכוהול 11.5%

מחיר לצרכן 90 ש"ח.

יקב בר מאור "לילית" רנדזינה 2014

רשמי טעימה שלי : הקברנה סוביניון הוא אמנם זה שנותן את הטון אבל גם לסירה יש נתונים של ביריון. הרבה פרי שחור, תיבול עשבוני ופלפל שחור לצד קלייה ועישון ופרחוניות סגלגלה. בפה, עמוד שידרה איתן, נוכחות עץ חבית, מורכבות של מוקה וטבק ותבלין. רמיזה של מתקתקות עסיסית וחומציות גבוהה, לצד מקדם של אלגנטיות וסיומת טובה. יופי של יין.

בלנד אדום זה מבוסס על 75% ענבי קברנה סוביניון אשר נטוע בקרקע בזלתי שחורה ו- 25% ענבי סירה אשר נטוע בכרם בקעת נחל נילי. היינות יושנו ותססו בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 12 חודשים ולבסוף אוחדו בטרם הביקבוק.

ליין גוף מלא ארומה עשירה ומורכבת של פרי שחור בשל, מתיקות מעודנת, אדמתי ומאובק.

המלצת הגשה רצוי לתת ליין להפתח זמן מה לפני פתיחתו בטמפרטורת החדר 17-18 מעלות.

אלכוהול 14.5%

מחיר לצרכן 115 ש"ח.

יקב בר מאור "תמוז" רנדזינה 2014

רשמי טעימה שלי : בלנד אדום כשהמרלו הוא נותן הטון, מחוזק בענבי קברנה סוביניון, עם ענבי מרסלאן שהוסיפו לארומאטיות. באף, פרי יער שחור ואדום עשב תבלין טימין ומרווה, קליפת תפוז, וירקרקות. בפה, דובדבנים עסיסיים ופטל. יין לא כבד מדי, לא עמוס מדי, לצד חמיצות הרמונית ומירקם נעים. הסיומת ארוכה ומהנה. יופי של יין.

הרכב זני בלנד אדום זה, מבוסס על 60% ענבי מרלו, 28% ענבי קברנה סוביניון, 12% ענבי מרסלאן,  שטופלו ידנית בחלקות היקב הנבחרות ללא השקייה.

יישון בחביות היינות יושנו ותססו בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 12 חודשים ולבסוף אוחדו בטרם ביקבוק.

רשמי טעימה מטעם היקב ליין גוף מלא ארומה עשירה ומורכבת של פרי שחור בשל, מתיקות מעודנת, אדמתי ומאובק.

המלצת הגשה רצוי לתת ליין להפתח זמן מה לפני פתיחתו בטמפרטורת החדר 17-18 מעלות.

אלכוהול 14.5%

מחיר לצרכן 90 ש"ח.

יינות בר-מאור נמזגים במסעדות הטובות בארץ, בחנויות יין וביקב.

יקב בר מאור

 רמי בר מאור

[email protected]

054-4388894 / 077-3488894

12 Ha’melacha, Binyamina.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top