חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כישור ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח על 4 יינות לשולחן החג – ויונייה 2015, סירה 2014, GSM 2014, וטעימה ראשונה ליין הדגל "סוואנט" 2014

יקב כישור וכרם כישור שוכנים בכפר כישורית המשקיף אל הים מגובה 500 מטר ופותח את הגליל העליון ממערב. היקב נוסד בשנת 2009. בכרם כישור, גדלים 10 זני ענבים, הגדלים על פני 80 דונם. יינות היקב כשרים בהשגחת הרבנות. היקב, מייצר כ- 45,000 בקבוקי יין בשנה. "כישורית", הינה בית לחיים לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, הנהנים מחיי קהילה ועובדים בענפים היצרניים בכפר. היקב הינו אחד מהענפים המרכזיים בכפר והחברים העובדים בו, שותפים לתהליך הפקת היין. יינן היקב הינו ריצ'רד דייויס. כשמדברים במושגים של Value for money ולא מחפשים אחר יומרנות שלא קיימת, או מחירי יין גבוהים, שנועדו למטרה אחת בלבד, והיא "ליצור מיתוג של יש מאין" וכשמחפשים יינות שילוו היטב ארוחת חג ובעצם כל ארוחה, מחפשים אחר יינות אמצע עם מקדם גסטרונומי, כאלה שיעשירו וילוו היטב מגוון רחב של מאכלים וגם יותירו בחיכחם חוויית שתיה. יקב כישור עומד בכל התבחינים האלה. יקב כישור ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח על 4 יינות לשולחן החג – ויונייה 2015, סירה 2014, GSM 2014, וטעימה ראשונה ליין הדגל "סוואנט" 2014.

יקב כישור ויונייה 2015

רשמי טעימה שלי באף, בשומת פרחונית לצד פרי לבן קליפת תפוז ואפרסק. רעננות. רמז קל לחמאתיות ועץ אלון. בפה, גוף בינוני. חמיצות נעימה. הסיומת טובה. חסרים לי מעט "נפח" ומתיקות טבעית מתבקשת מן הפרי. בקגוריית המחיר הזו ליין הזה, ניצבת תחרות לא פשוטה, עם יינות לא מעטים, של לא מעט יקבים. 

סוג היין יין זני לבן עשוי 100% ענבי ויונייה.

הענבים ליין נבצרו ידנית וקוררו בטרם עובדו. הענבים עברו סחיטה באשכולות שלמים ולאחר שיקוע קר נשפה היין לחביות בהן עבר הנוזל תהליך תסיסה על הקליפות והשמרים SUR LEES במשך 5 חודשים.

מאפייני היין לפי היקב

ליין צבע קש ירקרק, וריחו מתאפיין בניחוחות של אפרסק לבן, פריחת הדרים, וג'ינג'ר. הטעם המתקבל סמיך, עשיר עם חמיצות פריכה וחדה. ליין גוף בינוני עשיר, חמיצות מאוזנת ונעימה והסיומת נעימה וארוכה.

אלכוהול 14%

כשר כן

מחיר לצרכן 90 ש"ח.

יקב כישור סוואנט 2014

רשמי טעימה  הסוואנט האדום, מורכב מבלנד בורדו קלאסי, והוא נחשב ביקב כיין הדגל. הוא למעשה "התמצית" של המיטב מבין כל טעימת חביות היקב. הוא מורכב ברובו מענבי קברנה סוביניון מהחלקה הכי טובה על פי תפישת היינן וכל אחד מהזנים בבלנד נותנים להרכב הכולל את תרומתם למיכלול השלם. זהו יין אלגנטי, מתובל במידה, עם פרי טוב, נגיעות ירקרקות, ואיזון טוב. באף, תפוח, ופלפל, ושוקולד חלב, רמזים לאספלט, ולעשבוניות ברקע. בפה, רמזים למתיקות קלילה, טאנינים רעננים, חמיצות טובה ותומכת, תבלון טוב. מורכבות ועומק. הסיומת ארוכה. אהבתי את היין. הוא ילווה את המנות העיקריות ויעשיר את טעמם. 

הרכב זני קברנה סוביניון, פטיט ורדו, מרלו, קברנה פרנק

התיישנות בחביות  10 חודשים בנפרד ולאחר הרכבת הבלנד הסופי 6 חודשים נוספים

מאפייני היין לפי היקב

 ליין גוף מלא עם חמיצות מאוזנת, טאנין מוצק ועגול וסיומת ארוכה ופירותית.

אלכוהול 14.5%

כשר כן

מחיר לצרכן 120 ש"ח.

יקב כישור GSM 2014

רשמי טעימה שלי באף ארומות פרחוניות, פרי יער שחור, שזיף ואוכמניות, לצד תיבול ורמיזה לקינמון ופטל ופירות מסוכרים, בפה, רכות ונוכחות מצוינת של פרי, בהרמוניה מתוזמנת היטב של שילוב הזנים יצרו יין ים תיכוני מקסים. סיומת מהנה. יופי של יין. ויופי של תמורת Value for money.

הרכב זני בלנד של גראנאש סירה מורבדר

החלקות השונות נבצרו ידנית והתירוש הותסס בנפרד במיכלי נירוסטה והועבר בנפרד להתיישנות למשך 10 חודשים בחביות עץ אלון. לאחריהם הורכב הבלנד הסופי והוחזר לחביות למשך 6 חודשים נוספים.

מאפייני היין לפי היקב

צבע היין אדום ארגמן, אף עוצמתי המדגיש פירות יער, תבלינים קרים, ובשר מעושן. הגוף בינוני, הטאנין מוצק והסיומת עשירה ומורכבת.

אלכוהול 13.5%

כשר כן

מחיר לצרכן 90 ש"ח.

יקב כישור סירה 2014

רשמי טעימה שלי: מאפייני זן נוכחים סגלגלות פרחונית לצד נגיעות פלפל שחור. חמיצות טובה תומכת גוו, גוף בינוני. פרי עשיר ומתובל בחך ויחד עם זאת, לא יין בומבסטי. יין מהנה. יין של אוכל. יופי של תמורת Value for money.

מרכיבי הזן  יין זני 100% ענבי סירה

מאפייני היין לפי היקב

צבע אדום עוצמתי, הארומה אדמתית ומתובלת עם נגיעות שזיף שחור, פלפל וטבק, ליין גוף בינוני עד מלא, טאנין עגול וקטיפתי, טעמים של פירות אדומים ותבלינים וסיומת ארוכה ונעימה.

התיישנות בחביות 14 חודש

אלכוהול 13.5%

כשר כן

מחיר לצרכן 90 ש"ח.

יקב כישור

"הרבה יותר מיקב"

בקעת בית הכרם 2012300

טלפון: 04-9085198 נייד: 052-8701279

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top