חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בזלת הגולן ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח על 2 יינות אדומים יבשים. "מאגמה" בלנד אדום היין הראשון שהיקב מייצר כבלנד ו"קברנה סוביניון רזרב" שניהם מבציר 2013,

בשנת 1998 לאחר שנים של יצור יין ביתי, הרחיב יואב לוי, בעל היקב את העשייה והיה ליקב בוטיק. את הסיוע והייעוץ ההתחלתי קיבל היקב מהקולגות ביקבי רמת הגולן, ומהיינן פיטר זילברברג, אמריקאי שלימד אותו את רזי המקצוע. היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת. סוד קסמו של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי אקלים מיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים. בשנת 2000 הוכשר שטח אדמה בקדמת המושב עליו הוקם מבנה היקב הנוכחי. היקב דוגל במשנה צנועה וממוקדת לייצור יין מזני ענבים אצילים בלבד – ומהם ייצור יין איכותי ביותר.לאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות להשבחת הטעם והארומה. כ-75,000 בקבוקים מייצר היקב בשנה, והשאיפה להגיע לייצור של 100,000 בקבוקים לשנה בעתיד הקרוב. ב'בזלת הגולן' מאמינים בקשר העמוק עם רמת הגולן ואכן, לוגו היקב מורכב  ממטבע עתיק, אשר נמצא בחפירות ארכיאולוגיות באתר גמלא שברמת הגולן. על המטבע מוטבע דיוקנו של האל היווני דיוניסוס – אל היין והפריון, אבי הצהלה, שמחת החיים והחגיגה האינסופית. משנת 2004 היקב כשר. משנה זו היקב זוכה במדליות ופרסים שונים וגם להכרה רחבה של אוהבי יין. לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח יקב בזלת הגולן ממליץ על 2 יינות אדומים יבשים. "מאגמה" בלנד אדום היין הראשון שהיקב מייצר כבלנד ו"קברנה סוביניון רזרב" שניהם מבציר 2013, יינות שילוו היטב מנות עקריות של שולחן החג. 

יקב בזלת הגולן מאגמה 2013

רשמי טעימה שלי: מי שמכיר אותי, יודע שיש לי חיבה ליינות "כבדים" עתירי אלכוהול, שלא בהכרח תואמי חך או אקלים אירופאי מעונב. יקב בזלת הגולן ידוע כ"יקב שבוצר אחרון ברמת הגולן" ויואב לוי היינן מעולם לא ניסה "להילחם" עם מה שהטבע והשמש נותנים לענבים שלו. נהפוך הוא הנכון, הוא עושה יינות נפלאים. המאגמה הוא יין אדום יבש המורכב מבלנד וזה הבלנד הראשון שיוצא מבית היוצר של יואב לוי בזלת הגולן וניכר כי המגמה של המאגמה הייתה לנסות וליצור משהו שיהיה במעט קל ונגיש יותר לפלח רחב יותר של צרכני יין אם תירצו סוג של "בייבי בזלת רזרב". האף מביא עמו פרי יער אדום ושחור בדגש על דובדבנים ורמזים לקלייה. בפה פרי טוב מאוזן היטב ונתמך בחמיצות טובה. הגוף בינוני. המרקם מהנה, הטאנינים רכים. הסיומת מהנה. פוטנציאל ההתיישנות נוכח וקיים.

היין הראשון שהיקב מייצר כבלנד.

הרכב זני:

 50% קברנה סוביניון מכרם יחיד בקדמת צבי, 500 מטר מעל פני הים.

15%  קברנה סוביניון ברונזה.

10% קברנה סוביניון  רזרב – מכרם בצפון הגולן 950 מטר מעל פני הים.

25% מרלו מצפון הגולן- 800 מטר מעל פני הים.

יישון בחביות היין יושן בחביות עץ אלון בין   8-20 חודשים.

רשמים מטעם היקב טעמו כדומדמניות שחורות. צבעו חזק. יין מפתיע בטעמו וייחודו.

טמפרטורת הגשה:  º – 22º18

אלכוהול: 15%

פקק: שעם

 יקב בזלת הגולן קברנה סוביניון רזרב 2013

 רשמי טעימה שלי: זהו יין ל"מגרש של הגדולים". יין של מנות עקריות ויין שמעניק חוויית שתייה יוצאת דופן בנוכחות שלו בפה ובעושר ובמלאות שהוא מביא עמו בכל לגימה ולגימה. מי שמכיר אותי, יודע שיש לי חיבה ליינות "כבדים" עתירי אלכוהול, שלא בהכרח תואמי חך או אקלים אירופאי מעונב. יקב בזלת הגולן ידוע כ"יקב שבוצר אחרון ברמת הגולן" ויואב לוי היינן מעולם לא ניסה "להילחם" עם מה שהטבע והשמש נותנים לענבים שלו. נהפוך הוא הנכון, הוא עושה יינות נפלאים.  הקברנה סוביניון רזרב של יואב לוי, הוא יין עשיר בפרי. ממלא חך. מאוזן היטב כזה שלא נותן לכם לרגע לחוש בתכולת האלכוהול הגבוהה שביין 16%. זהו יין, מורכב ושופע, טעמי פירות יער, שזיף שחור, מנטוליות ירקרקה, אגוזים ועשבי תיבול ארץ ישראלים, וסיומת ממושכת ומענגת מותירה בפה נוכחותם של טעמי פירות יער ותבלינים למשך זמן רב. יין שהוא חווייה.

זן: 100% ענבי קברנה

 כרם: צפון הגולן, כרמים: מחפי ושעל (צפון רמת הגולן) גובה 1000 – 1050 מטר מעל פני הים.

תהליך ייצור: בציר ומיון ידני, מעיכה והפרדת שזירות, תסיסה במכלי נירוסטה, יישון 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.

ביקבוק: משפחת ווינברג.

רשמים מטעם היקב אופי היין: בעל צבע אדום עמוק, עשיר ומתובל עם נגיעות של שוקולד, פטל שחור. מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה עם נוכחות מרשימה.

מצוין להתיישנות.

טמפרטורת הגשה:  º – 22º18

אלכוהול: 16%

פקק: שעם

יקב בזלת הגולן

מושבה קדמת צבי, רמת הגולן 12421
טל: 04-6965010 נייד: 050-8485010
[email protected] 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top